• Svar på tråden BF juli 2017
  • GrönaDruvan

Jag ska inte ringa till mvc innan vecka 9-10 och ska definitivt inte säga det till någon (förutom några vänner) innan jag gjort ul vecka 12.
    Känner att det är onödigt att skriva in sig så tidigt ifall det skiter sig....

• Sofie1986
    GrönaDruvan skrev 2016-11-01 17:48:35 följande:

Jag ska inte ringa till mvc innan vecka 9-10 och ska definitivt inte säga det till någon (förutom några vänner) innan jag gjort ul vecka 12.

Har ni inte vaginalultraljud i 8-9?
  • GrönaDruvan
    Sofie1986 skrev 2016-11-01 18:03:23 följande:
    Har ni inte vaginalultraljud i 8-9?
    Nä, här får vi i vecka 12.
    Däremot ska jag göra ett privat i vecka 8 om det inte blivit missfall innan dess.
  • Sofie1986
    GrönaDruvan skrev 2016-11-01 18:15:18 följande:
    Nä, här får vi i vecka 12.
    Däremot ska jag göra ett privat i vecka 8 om det inte blivit missfall innan dess.
    Ahha!
    Om vi går till privat Gyn här får vi de i V 8-9. Annars får vi vänta till V 18.
  • Johanna_Nr3

Har precis plussat och går det vägen denna gång blir det barn nummer 3. Är i vecka 5 (4+1). Har tre missfall i bagaget som ägde rum under perioden 6 november 2015 - 5 april 2016. Enligt läkares rekommendationer har jag och sambon haft ett halvårs uppehåll i att försöka och nu i oktober försökte vi igen och det gick vägen! Dock har jag väldigt svårt att glädjas och känner oro. Försöker vara positiv och tar en dag i taget. Då mina tre missfall hände mellan vecka 6-15 så vet jag inte heller när jag kommer kunna slappna av. Innan tänkte jag efter vecka 12, men inte längre tyvärr.

Ska bli kul att följa er alla här i tråden och grattis till plussen!

Hälsningar Johanna

• TheFallenOne

Plussade igår, ringde mvc idag.

Fick tid för inskrivning 13/12 och ul 23/12.

Blir schyssta julklappar till våra föräldrar.

• Afasi
    FrökenMp skrev 2016-11-01 08:10:55 följande:
    Haha kunde ha varit jag som skrivit det där!

Känner exakt som du. En brännande känsla i brösten och bröstvårtorna, kissade också fyra gånger inatt och konstant hungrig! Fick gräva fram en skål med tomater och morötter igårkväll för jag var så hungrig men ville inte äta "riktig" mat så sent haha.

Är konstant trött och superkänslig. Sambon tjatade om nån kaffefläck igår som jag inte torkat bort från bänken så jag började gråta för han var så jobbig.. Haha.

Ni som ska träffa barnmorska så tidigt, är det bara en introduktion ungefär eller får ni även vul?
    Första besöket hos bm brukar vara hälsosamtal om alkohol, levnadsvanor, rökning, vad man kan äta och bör avstå från osv. Efter det är det inskrivning. Vi har inget ultraljud förrän RUL som är runt vecka 18.
    GrönaDruvan skrev 2016-11-01 10:00:00 följande:

Någon mer som inte har något symptom än?
    De andra gångerna jag fått missfall har jag haft symptom, men denna gången inget....
    Kanske positivt?
    När jag väntade sonen för 6 år sedan hade jag heller inga symptom!

Jag brukar inte ha symtom såhär tidigt i graviditeten. Det kommer först senare för mig. Typ illamående osv. Än så länge har jag molvärk, ungefär som inför mens men en aning värre.

• Afasi
    GrönaDruvan skrev 2016-11-01 17:48:35 följande:

Visst är det trist att avboka om det  skulle skita sig men i mitt fall tänker inte jag att jag väntar ett missfall utan jag väntar ett barn. Jag är inte speciellt orolig av mig så skiter det sig så gör det. Inte mycket som jag kan göra åt och att jag ringer barnmorskan lär ju inte förändra den saken. Då får man väl avboka och hoppas att tiden kommer till god nytta för någon annan.
  • GrönaDruvan
    Afasi skrev 2016-11-01 18:46:37 följande:
    Visst är det trist att avboka om det  skulle skita sig men i mitt fall tänker inte jag att jag väntar ett missfall utan jag väntar ett barn. Jag är inte speciellt orolig av mig så skiter det sig så gör det. Inte mycket som jag kan göra åt och att jag ringer barnmorskan lär ju inte förändra den saken. Då får man väl avboka och hoppas att tiden kommer till god nytta för någon annan.
    Ja, alla gör ju som de vill. För min del har jag två barn sen innan och känner inte att jag behöver hälsosamtal...sen har jag två missfall bakom mig (ett i april och ett förra månaden) så det är inte så superlätt att vara positiv tyvärr. Försökt i snart 2 år...
    Skrev in mig i vecka 7 i mars och gjorde massa prover och annat, och det känns slöseri med pengar för vården faktiskt att göra allt det så tidigt...det är ju ändå många som får missfall...
    Men jag förstår också att det handlar mest om min rädsla. Vill inte göra för stor grej av allt innan jag är mer säker denna gång....
  • Afasi
    GrönaDruvan skrev 2016-11-01 19:16:24 följande:
    Ja, alla gör ju som de vill. För min del har jag två barn sen innan och känner inte att jag behöver hälsosamtal...sen har jag två missfall bakom mig (ett i april och ett förra månaden) så det är inte så superlätt att vara positiv tyvärr. Försökt i snart 2 år...
    Skrev in mig i vecka 7 i mars och gjorde massa prover och annat, och det känns slöseri med pengar för vården faktiskt att göra allt det så tidigt...det är ju ändå många som får missfall...
    Men jag förstår också att det handlar mest om min rädsla. Vill inte göra för stor grej av allt innan jag är mer säker denna gång....

Det förstår jag. Hälsosamtalet känns onödigt för mig också, 3e barnet här med. Jag är ledsen för dina missfall och förstår att det känns svårare då! Jag är lyckligtvis förskonad från mf hittills och är väldigt tacksam för det.
    Jag förstår hur du tänker med kostnaden men samtidigt så känns inte det som en anledning för mig att vänta med att ringa barnmorskan

Svar på tråden BF juli 2017