• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • smurfen 11
    Superfurry skrev 2017-05-28 20:33:54 följande:
    hej! Ja hoppas att nån av de fem segungar växer ifatt dock så att det blir 4 eller kanske tom 5!! Men ja mest hopasp jag ju så klart på kvalitet och guldägg! Jag ska plockas på tisdag insättning på torsdag (om vi kommer så långt vi får se!)

Håller tummarna för oss!
    Det blir ju jättebra antal med blåsor:) Håller tummarna sååå mycket för äp imorgon !

Jag hade ju nån på 8 på sista ul som växte till sig som de plockade några dagar efter så allt hopp finns !

Superspännande ! Rapport imorgon :)
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-05-29 10:35:43 följande:

Ååååååh ett litet egoinlägg!! De hittade 4 mogna ägg idag tjooohoo Äggplock onsdag! Glad för det lilla!

Furry lycka till imorgon!!!!

Kram alla!

Kunde de även se de var mogna? Men 4 är jättebra, håller tummarna även för dig, önskar rapport från dig på onsdag !
  • smurfen 11
    Flisan9113 skrev 2017-05-26 10:54:22 följande:
    Hej!
    Tack snälla för tipset om tråden ska absolut läsa på om detta. Förstår att de gör det utomlands bla på AVA Peter kliniken. Har redan kontaktat dem för att förbereda mig i god tid. De är super trevliga och hjälpsamma. Jag ska åka på deras konvent/föreläsning i Göteborg den 18 juni, söndag, 17-19, någon som vill följa med? 
    Hej Flisan!

Du kanske inte behöver göra äd?? HAar du fått tillbaka blastisar förut? För å vara 42 ocjh tom få det är ju hur bra resultat som helst.

Jag har också pratat med dom, i Ryssland, AVA Peter i St Petersburg, håller med, Tamsin Bowers ringde mig och var hjälpsam och trevlig. Såg också de ska ha nån informationskväll 18 juni, kanske ska hänga på där...
  • Flisan9113
    smurfen 11 skrev 2017-05-29 13:08:07 följande:
    Hej Flisan!

Du kanske inte behöver göra äd?? HAar du fått tillbaka blastisar förut? För å vara 42 ocjh tom få det är ju hur bra resultat som helst.

Jag har också pratat med dom, i Ryssland, AVA Peter i St Petersburg, håller med, Tamsin Bowers ringde mig och var hjälpsam och trevlig. Såg också de ska ha nån informationskväll 18 juni, kanske ska hänga på där...
    Hej Smurfen!
    Jag har fått tillbaka två tidigare blastisar förut men tyvärr dog de två sista i detta sista försökte i DK. Så nu ruvar jag på ett färskt försök som jag har fått ny testdatum till, den 8 juni.

Jag blir bara så snurrig över all information som klinikerna ger mig. Storken har aldrig nämnt något om tex slemhinnan som är väldigt viktig i sammanhanget, 6-1cm skulle vara för tunn men det gjorde Triangeln.
    Om man ser det krast så spelar det ingen roll hur många bra blastisar jag får om slemhinnan är för tunn och den inte fastnar.
    Jag prata med den svenska koordinatorn Maria Relff, hon var jätte snäll :o)
  • Maran73
    Flisan9113 skrev 2017-05-29 17:32:40 följande:

Hej Smurfen!

Jag har fått tillbaka två tidigare blastisar förut men tyvärr dog de två sista i detta sista försökte i DK. Så nu ruvar jag på ett färskt försök som jag har fått ny testdatum till, den 8 juni.

Jag blir bara så snurrig över all information som klinikerna ger mig. Storken har aldrig nämnt något om tex slemhinnan som är väldigt viktig i sammanhanget, 6-1cm skulle vara för tunn men det gjorde Triangeln.

Om man ser det krast så spelar det ingen roll hur många bra blastisar jag får om slemhinnan är för tunn och den inte fastnar.

Jag prata med den svenska koordinatorn Maria Relff, hon var jätte snäll :o)

Suuuck. Jobbigt! Minst 7 mm, gärna uppåt 9 mm, är vad jag har hört... och treskiktad är bra om den är också! Men måttet verkar vara det viktigaste f klinikerna. Var den 6,1 mm vid denna insättning? Det kan säkert gå iaf, de vill förstås att miljön ska vara optimal, vilket inte nödvändigtvis betyder att det är omöjligt annars. Så det så. Kram och pepp! <3
  • Flisan9113
    Maran73 skrev 2017-05-29 23:03:02 följande:
    Suuuck. Jobbigt! Minst 7 mm, gärna uppåt 9 mm, är vad jag har hört... och treskiktad är bra om den är också! Men måttet verkar vara det viktigaste f klinikerna. Var den 6,1 mm vid denna insättning? Det kan säkert gå iaf, de vill förstås att miljön ska vara optimal, vilket inte nödvändigtvis betyder att det är omöjligt annars. Så det så. Kram och pepp! <3
    Hej Maran!
    Tack för peppen Skrattande Ja det är många faktorer som ska stämma.
    Hahah, jag förstår att du blev förvirrad över mina siffror, den har varit allt mellan 6mm-1,1 cm och denna gången var den vid sista UL 8 mm och då är det ju som bekant ca 7 dagar kvar till ÄP och sen återföring 5 dagar senare.
    Tjing på dig.
  • Superfurry

Hej tjejer!

Egoinlägg coming up ;) !

Nyss hemkommen från äggplock och fem ägg blev det!! Rekord för mig :) Men nu nojjar jag att de inte ska vara mogna då dem fick ut de flesta (4) från, hör och häpna höger sida, den sidan som var seg! bara ett ägg från vänster där det var 3 fina blåsor men ja. Jag e glad över resultatet! :)

Har också fått immunförsvarsnedsättande, de ska göra hatching, vi får den där vätskan för att kicka igång delningen och ICSI. Så tunga artilleriet nu ska detta gå! Vi sa jag o sambon, när de frågade om allt detta: bara kör på all hjälp vi kan få de bara skrattade. också att en kvinna en ny i kliniken plockade mig och hon var så mjuk i handen. Så denna plock var den som gjorde minst ont av alla andra ggr.

Så jag e glad och sitter mitt hopp till äggen och spermierna!!! Nu kan vi ju inte göra nåt mer.... Så naturen och karman och universum ska göra sitt :) Så håll tummarna! :)

Jessy min vän stort lycka till imorgon!! 

Kram alla

• Maran73
    Superfurry skrev 2017-05-30 11:29:32 följande:

Hej tjejer!

Egoinlägg coming up ;) !

Nyss hemkommen från äggplock och fem ägg blev det!! Rekord för mig :) Men nu nojjar jag att de inte ska vara mogna då dem fick ut de flesta (4) från, hör och häpna höger sida, den sidan som var seg! bara ett ägg från vänster där det var 3 fina blåsor men ja. Jag e glad över resultatet! :)

Har också fått immunförsvarsnedsättande, de ska göra hatching, vi får den där vätskan för att kicka igång delningen och ICSI. Så tunga artilleriet nu ska detta gå! Vi sa jag o sambon, när de frågade om allt detta: bara kör på all hjälp vi kan få de bara skrattade. också att en kvinna en ny i kliniken plockade mig och hon var så mjuk i handen. Så denna plock var den som gjorde minst ont av alla andra ggr.

Så jag e glad och sitter mitt hopp till äggen och spermierna!!! Nu kan vi ju inte göra nåt mer.... Så naturen och karman och universum ska göra sitt :) Så håll tummarna! :)

Jessy min vän stort lycka till imorgon!! 

Kram alla

Åhhh, yeeeey, toppen!!!! Håller som vanligt att jag har, HÅRT!
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?