• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Superfurry
    Jessy01 skrev 2017-05-31 10:53:41 följande:

Åååååh Furry! Den väntan är olidlig! Tänker på dig! Uppdatera :)

Maran -ååååh för dig med! Nu händer d saker :) :) :)

Så mycket som händer i tråden...lycka till alla!!!

Ego- heeeelt otroligt de hade i fredags viljat avbryta mig...och

idag nu fått it 6 blåsor med 6 ägg!!! Whoohoo. Fast vågar inte ta

ut nåt o förskott denna gången....nu sitter sambon bredvid o undrar

surt vad jag gör...skriver mer sen. Kram alla!

Grattis till fin skörd Jessy! Jag tror stenhårt på lägre doser ger bättre ägg! Funkade fint på mig iaf. är fortfarande lite chockad av att den gången jag tar minst hormoner är den gången jag får flest ägg. Det ska gå för oss!!! Haha säg till din sambo att ligan sig ;) vi e ju nyfikna så du måste skriva till oss :D
    shrigley skrev 2017-05-31 11:43:53 följande:
    Vad är nu detta med Trombyl? Har hört om det, men glömt. Varför o när skulle man ta det? Väntar du på återföring nu Furry? Hoppas allt går vägen!
    Trombyl tar man för att slippa proppar och för att få mer blodtillförsel till livmodern (har jag förstått det som). Har själv varit anti mot alla piller för men eftersom det har funkat för några här på tråden så har jag nu bestämt mig för att prova allt. Fick det utskrivet av min gyn. Du kan också ta barnalbyl eller en tredjedel av en albyl minor, det ska motsvara en trombyl. Vet ej ifall trombyl har ytterligare andra verkningsämnen i sig. Någon som vet? Eller är det bara acetylsyra precis som albyl? :) Ja shrigley väntar på att besked om äggen har blivit befruktade och delat sig. Om du läst i tråden så har vi bara kommit till ET en gång förr och haft mycket problem med ägg som befruktas men inte delar sig.

Lycka till imorgon Shrigley!!!!!

Sitter fortfarande på jobb och får inget gjort.... :/ Denna väntan!
  • Maran73

Jippie Jessy, vad skönt det måste varit att höra!!!

Hoppas att alla ni får supertoppägg som befruktas o delas och blir flera stycken fina 10-poängsembryon!!!

• Maran73

Furry, Trombyl innehåller inget annat (eller ja, olika tillsatser förstås såsom bindemedel etc) än A-syra.

• Jessy01

Furr- sambo sover så han är ligan hahaha :) Om d går bra denna

gången får jag verkligen tacka dig Furry! Det var dina ord som avgjorde

att jag sänkte dosen

Skriver mer sen . .olidlig väntan om mina bejbies blivit befruktade!!!

Flisan- jag har kännt p tänkt samma vsrje gång men aldrig ägglissat innan äp. Knappt

Vågar röra mig ;) Bara denna omgången jag inte kännt ett snack knappt.

Kram!

• Tuttis

God morgon. Nu på morgonen hade jag massa rosa/ljus brunt när jag torkade mig. Känner mig "mensig"' och min temp har sjunkit..... Är skiträdd för att det är på väg att vara över :(

• Maran73
    Tuttis skrev 2017-06-01 06:35:33 följande:

God morgon. Nu på morgonen hade jag massa rosa/ljus brunt när jag torkade mig. Känner mig "mensig"' och min temp har sjunkit..... Är skiträdd för att det är på väg att vara över :(

<3 Hur långt har du kommit nu? 5+ ngt? Snaaart kanske du kan be ngn gyn göra tidigt VUL? Var bor du? Vilken klinik (glömt...igen..)?

MEEEN, låter precis som för mig! Dvs INTE tecken på något MF. Lider med dig, detta är JOBBIGT! <3
  • Tuttis
    Maran73 skrev 2017-06-01 06:47:51 följande:

<3 Hur långt har du kommit nu? 5+ ngt? Snaaart kanske du kan be ngn gyn göra tidigt VUL? Var bor du? Vilken klinik (glömt...igen..)?

MEEEN, låter precis som för mig! Dvs INTE tecken på något MF. Lider med dig, detta är JOBBIGT! <3

Jag är idag i vecka 5+1 så inte alls långt. Har inte ont eller så men känner mig liksom frusen, lite konstig i magen som inför mens. Och nu tempen plus rosa. Jag går på RMC i Malmö. Ska ringa dit nu på morgonen och se vad de säger. Jag fick en tidig tid för UL av dem (enligt dem), i vecka 7+1. För mig är inte det tidigt. Kan inte längre fokusera på jobb eller något, detta maler i huvudet heeeela tiden. Vill verkligen att den eller de stannar kvar...
  • Flisan9113
    Jessy01 skrev 2017-06-01 05:47:58 följande:

Furr- sambo sover så han är ligan hahaha :) Om d går bra denna

gången får jag verkligen tacka dig Furry! Det var dina ord som avgjorde

att jag sänkte dosen

Skriver mer sen . .olidlig väntan om mina bejbies blivit befruktade!!!

Flisan- jag har kännt p tänkt samma vsrje gång men aldrig ägglissat innan äp. Knappt

Vågar röra mig ;) Bara denna omgången jag inte kännt ett snack knappt.

Kram!

GRATTIS till alla fina ägg, nu satsar vi på toppen ägg och sen bara sätta igån och ruva Skrattande 
    Förstår inte riktig vad du skriver till mig Drömmer Vad har du tänkt dig innan ÄP?
  • Flisan9113
    Tuttis skrev 2017-06-01 06:53:52 följande:
    Jag är idag i vecka 5+1 så inte alls långt. Har inte ont eller så men känner mig liksom frusen, lite konstig i magen som inför mens. Och nu tempen plus rosa. Jag går på RMC i Malmö. Ska ringa dit nu på morgonen och se vad de säger. Jag fick en tidig tid för UL av dem (enligt dem), i vecka 7+1. För mig är inte det tidigt. Kan inte längre fokusera på jobb eller något, detta maler i huvudet heeeela tiden. Vill verkligen att den eller de stannar kvar...
    Ohhh men söta du, ta nu det lugnt det är som Maran skriver, behöver inte vara något allvarligt.
    Jag bor i Malmö om du behöver extra stöd, fika, promenad, glass, yoga. En för alla, alla för en. Hjärta 
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?