• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • smurfen 11
    Superfurry skrev 2017-05-19 15:24:41 följande:
    Hej Maran! Ju jag använde den sista försöket alltså i januari. Jag skulle ju ta en klick av Ovitrelle under det protokollet också och sen har den varit nedkyld i kylskåpet. Men den går ut i juni står det på den. Spå jag undrande ifall den var ok fortfarande? står ju att den ska användas inom 30 dagar efter att man öppnat den (alltså använt den första gången). Nu var jag hos CFC på UL och frågade sjuksköterskan men de visste faktisk inte!

Men ja så ligger det till!!

Jag hade btw 6 blåsor som, var jämnstora 3 på varje äggstock. Om dessa växer jämnt och bli lika stora samtidigt så kanske det blir hela sex ägg. JAg hoppas hoppas verkligen det!!
    Maran73 skrev 2017-05-18 10:16:37 följande:
    Ah, hon sa nog SMER - Statens medicinsk-etiska råd. De brukar hitta på liknande galenskaper...

Spännande m ÄP snart!!! Hur ser det ut med blåsor?

Ego: var på UL idag och allt såg bara fint ut! Puuuh! Så igen ett tickande litet <3 och min läkare var nöjd och belåten.
    jag missade detta ser jag nu!! Grattis grattis så kul!! du ger oss andra härinne hopp Maran!

Massa kramar allesammans!!
    Hej Superfurry!

Läst dina panikfrågor i veckan om behandlingen, inte kunnat lägga mig i diskussionen av tidsskäl, men bra du fick lite input av Maran!

6 blåsor, bra, håller tummarna att alla utvecklas i jämn takt !

Hoppas detta nu ger resultat, dags för plus även på ivf sidan i tråden nu :)
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-05-20 05:53:17 följande:

Godmorgon tjejer!

Skrev ett mail igår kväll (i hemlighet på toaletten ;) men det blev nåt fel

så raderades.

Hoppas ni mår bra allihop! Spännande m UL Furry! Själv gör

jag inte mitt förräns dag 10. I vilket syfte tar du ovitrelle nu? Borde jag med tänker jag hmmn....

Känner du ngt? Jag känner inte ett smack! Hur går det för er andra?

En stor kram i solen

Godmorgon Jessy, kul att du är tillbaka !

Din man ( sambo )? får väl finna sig i att du är med här? Jag hade också lite tjafs med sambon om allt Fl:ande, men nu har han inte sagt så mycket. Man får ju hjälp och stöd här och män brukar inte kunna alltför mycket av sånt här.

Jag gör ingen behandling nu, nyligen avslutat en dock som inte gav befrukatade ägg dessvärre:( Precis haft min första mens efter.

Håller tummarna även för dig !
  • Maran73

Tack för alla hurrarop o grattisar!! <3

Flisan, just det. ÄP var det ju!! Ååååh du får inte hålla oss på sträckbänken så här! Rapport?

Smurfen, jag tänkte inte på att fråga om det gick att använda Synarela istället för Procren, tyckte det var skönt med bara en spruta också (depotberedning som har effekt i flera veckor). Procren (som man tar själv) var lite meckigare än t ex Puregon då den behövde blandas, men det har du ju rutin på om det skulle bli aktuellt.

Sedan var det Progynon 2 mg (estradiol/östrogen) från mensens andra dag, 1x3, och 4 dagar innan transfer började jag även m Progesteron 3 ggr dagligen. Använder Utrogestan som kladdar mindre än Lutinus och som även kan tas oralt. Licensläkemedel i Sverige så det används inte om man tål Lutinus. Kliniken skickar U via DHL.

Från måndag ska jag börja trappa ner Progynon lite försiktigt, har ju ökat på den till 2x2 då jag fick spottings så nu ner till 1x3 igen, osv osv. Om allt ok trappas Utrogestan ned från v 12 tror jag.

Ego: Mår sådär, sååå GRUVLIGT trött och... inte direkt illamående utan bara.. ständigt olustig i magen, men ibland illamående också. Postafen och/eller Seaband håller det hyfsat i schack dock. Blodsockret helt omöjligt att reglera nu, mkt låga värden vilket också gör mig trött. Kanske det är en tjej? Mådde inte såhär m sonen nämligen. Men det kan vara helt olika vet jag mellan graviditeter. Och, vill inte låta gnällig, "bollen" är ju värt detta och bra mkt mer! <3

• Tuttis

Hej tjejer. Hoppar in här för att ställa lite frågor. Hoppas det är ok. Är på rd 5 idag ( räknar ET som dag 0). 2 ST blastocyster insatta via ÄD. Är så fruktansvärt nervös/rädd/förväntansfull. Känner att jag inte alls är redo för ett negativt besked. I vanliga fall hade jag testat för fullt vid den här tiden men för första gången någonsin så vågar jag banne mig inte, vill inte veta. Men så är jag så dum och tar tempen. Om jag förstår det rätt ska kroppstemperaturen vara något förhöjt vid en graviditet. Jag har alltid väldigt låg temp, alltifrån 35,9-36.2 brukar jag ligga på och nu allt ifrån 36,2-37,2. Kan man lita på detta? Tar en temp bakom örat.

• Maran73
    Tuttis skrev 2017-05-20 11:49:00 följande:

Hej tjejer. Hoppar in här för att ställa lite frågor. Hoppas det är ok. Är på rd 5 idag ( räknar ET som dag 0). 2 ST blastocyster insatta via ÄD. Är så fruktansvärt nervös/rädd/förväntansfull. Känner att jag inte alls är redo för ett negativt besked. I vanliga fall hade jag testat för fullt vid den här tiden men för första gången någonsin så vågar jag banne mig inte, vill inte veta. Men så är jag så dum och tar tempen. Om jag förstår det rätt ska kroppstemperaturen vara något förhöjt vid en graviditet. Jag har alltid väldigt låg temp, alltifrån 35,9-36.2 brukar jag ligga på och nu allt ifrån 36,2-37,2. Kan man lita på detta? Tar en temp bakom örat.

Hej! Såg din fråga i andra tråden också. Själv har jag aldrig tempat så jag har tyvärr ingen större erfarenhet... men undrar, vad exakt är det du tvekar över, själva sättet att mäta temp på eller om det är så att man har en högre temp som gravid? Eller båda?
  • Maran73
    Maran73 skrev 2017-05-20 11:53:42 följande:

Hej! Såg din fråga i andra tråden också. Själv har jag aldrig tempat så jag har tyvärr ingen större erfarenhet... men undrar, vad exakt är det du tvekar över, själva sättet att mäta temp på eller om det är så att man har en högre temp som gravid? Eller båda?

Och förstår såååå väl hur du känner, vågade knappt logga in och se mina provsvar (använde Werlabs) gällande HCG-värde när det var dags... Men det gick ju bra! Hoppas så för dig också! Första försöket? Vilken klinik? Varför ÄD? Nyfiken i en strut...
  • Maran73
    Tuttis skrev 2017-05-20 11:49:00 följande:

Ha ha, det vore ju bra att citera rätt inlägg... se ovan..
  • UndrandeSökare

Maran - Du citererar dig själv numera ser jag ! Haha

Illamående brukar tyda på en kille ! En vän till mig hade illamående och läste att då var det en kille och det blev det mycket riktigt också !

• UndrandeSökare

Smurfen - Ja, Procensprutan tar man själv i magfettet. Eller så gör man som jag och reser till kliniken så sätter de en annan nedregleringspruta i skinkan, funkade jättebra ! Så slipper man fundera på Procren.

Har dock gjort upp med kliniken att jag kommer köra insättning i naturlig cykel i fortsättningen, eftersom jag har regelbunden menscykel och alltid bra rejält tjock slemhinna. Så jag slipper tänka på nedregleringssprutor och östrogentabletter i fortsättningen ! Hoppas du har det bra i solen och värmen ! Här har vi sol från molnfri himmel och rejält varmt. Igår hade vi 28 grader i skuggan !!!

• Tuttis
    Maran73 skrev 2017-05-20 11:53:42 följande:

Heeeej :)

Jag undrar nog egentligen om båda sakerna. Höjs temperaturen om inte är det kört då? Och om man kan lita på en temp bakom örat?
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?