• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Flisan9113
    Superfurry skrev 2017-05-30 11:29:32 följande:

Hej tjejer!

Egoinlägg coming up ;) !

Nyss hemkommen från äggplock och fem ägg blev det!! Rekord för mig :) Men nu nojjar jag att de inte ska vara mogna då dem fick ut de flesta (4) från, hör och häpna höger sida, den sidan som var seg! bara ett ägg från vänster där det var 3 fina blåsor men ja. Jag e glad över resultatet! :)

Har också fått immunförsvarsnedsättande, de ska göra hatching, vi får den där vätskan för att kicka igång delningen och ICSI. Så tunga artilleriet nu ska detta gå! Vi sa jag o sambon, när de frågade om allt detta: bara kör på all hjälp vi kan få de bara skrattade. också att en kvinna en ny i kliniken plockade mig och hon var så mjuk i handen. Så denna plock var den som gjorde minst ont av alla andra ggr.

Så jag e glad och sitter mitt hopp till äggen och spermierna!!! Nu kan vi ju inte göra nåt mer.... Så naturen och karman och universum ska göra sitt :) Så håll tummarna! :)

Jessy min vän stort lycka till imorgon!! 

Kram alla

Eeeyyy you go girl Skrattande Ibland bjuder kroppen på överraskningar. Nu händer det, nu vänder det. Stort lycka till, jag håller alla tummar och tår för er Glad
  • Flisan9113
    shrigley skrev 2017-05-30 22:29:09 följande:

Kul att höra att det går bra för flera i tråden. ????

Den här gamla skatan försöker rassla igång efter månader av Prasteron, 3,5 v nedreglering Synarela och nästan två veckor med Gonal-F på högsta dosen (450) utan Synarela. Gjort två UL (senast igår) och på torsdag blir eet ÄP i Falun, hoppas hoppas.... De såg 4 st "självklara" äggblåsor, 2 som de hoppades skulle växa ikapp o en på 9 mm som var mer tveksam. Blir spännande på torsd, har väntat så länge på det här försöket.....

Jag blir tårögd när jag läser ditt inlägg Gråter och jag skäms över att jag ibland klagar över vad jag behöver gå igenom med alla dessa mediciner. Det är ingenting jämfört med dig. MEN du vännen kämpar och krigar, vilka veckor du har behövt gå igenom. Hatten av för dig och många styrkekramar från mig.
  • Flisan9113
    smurfen 11 skrev 2017-05-30 13:44:19 följande:
    Ok, nä sant, om det inte fastnar är det inte bra ändå. Men nu hoppas vi på detta sista ägg, och att det fastnar :)

Jaså har de en svensk där också, fick just ett mejl om 18 juni, inte omöjligt jag går dit.
    Hej smurfis!
    Japp jag har försäkerhetsskull sprutat in lite "karlssonsklister" och där ska inte öppnas förrän om 9 månader, hihih.
    Bor du i Göteborg? Hade varit väldigt trevligt att få sällskap. Ingen annan som vill komma och lyssna? Eller träffas och fika kanske? Jag kör ifrån Malmö och kan plocka upp folk.
  • Maran73

Härligt Shrigley!! Ja nu händer det mycket på en gång, superkul! Och såååå spännande! Heja allihopa.

Själv har jag inskrivning på spec mödravården idag, lite av en milstolpe. Och UL nr två imorgon hos min vanliga gyn. Hoppas hoppas att allt ser bra ut!

Kram alla mina hjältar. <3

• Flisan9113
    Maran73 skrev 2017-05-31 08:23:37 följande:

Härligt Shrigley!! Ja nu händer det mycket på en gång, superkul! Och såååå spännande! Heja allihopa.

Själv har jag inskrivning på spec mödravården idag, lite av en milstolpe. Och UL nr två imorgon hos min vanliga gyn. Hoppas hoppas att allt ser bra ut!

Jag gillar Milstolpar SkrattandeSolig Gravid Heja heja.
  • Maran73
    Flisan9113 skrev 2017-05-31 08:20:22 följande:

Hej smurfis!

Japp jag har försäkerhetsskull sprutat in lite "karlssonsklister" och där ska inte öppnas förrän om 9 månader, hihih.

Bor du i Göteborg? Hade varit väldigt trevligt att få sällskap. Ingen annan som vill komma och lyssna? Eller träffas och fika kanske? Jag kör ifrån Malmö och kan plocka upp folk.

Skulle vara superkul att träffas!! Men GBG tar ju ca 6 timmar fr Stockholm... oooohhh...
  • Superfurry
    Maran73 skrev 2017-05-31 08:23:37 följande:

Oj!! Grattis till milstolpen! Hoppas verkligen att allt ser bar ut, men det gör det!!! Ellerhur? {#emotions_dlg.flower}

Jessy!!! Hur går det! skriv snart till oss nyfikna :)

Ego: sovit riktigt dåligt inatt sitter nu med en kopp kaffe men kommer inte igång. Har inte gjort nåt på hela dagen känns det som och jag har fortfarande massor att göra.... Obestämd Pratade precis med sambon och vi diskuterade om vi ska ringa kliniken för att höra om ägg blivit befruktade. Å andra sidan så vill man inte veta riktigt utan leva på hoppet lite till... Varför utsätter man sig själv på detta? Känner verkligen för att rymma iväg nu och bara vara på nån solig plats helst vid stranden bort från IVF, Icsi, ET  befruktning eller icke befruktning på ägg.... AHHHH. Men nu så ska man tanka positivt ellerhur? Förvånad
  • Jessy01

Åååååh Furry! Den väntan är olidlig! Tänker på dig! Uppdatera :)

Maran -ååååh för dig med! Nu händer d saker :) :) :)

Så mycket som händer i tråden...lycka till alla!!!

Ego- heeeelt otroligt de hade i fredags viljat avbryta mig...och

idag nu fått it 6 blåsor med 6 ägg!!! Whoohoo. Fast vågar inte ta

ut nåt o förskott denna gången....nu sitter sambon bredvid o undrar

surt vad jag gör...skriver mer sen. Kram alla!

• shrigley
    Flisan9113 skrev 2017-05-31 08:30:07 följande:

Jag gillar Milstolpar   Heja heja.

Milstolpar är bra! Idag har jag bara så ont i mina äggstockar, känner mig sprängfärdig (trots inte så många ägg). Hoppas bara att jag inte hinner ägglossa innan ÄP imorgon bitti... jag har hört om såna fall också tyvärr.
  • shrigley
    Superfurry skrev 2017-05-30 14:15:45 följande:

Tack tjejer!!!  Nu har jag sovit två timmar. Så glad att jag tog ledigt!

Wow mina smileys funkar nu! Har ominstallerat datorn i helgen och massor med saker funkar nu som inte funkat innan :) 

Maran: ja jag förstod att det var allt ;)

Ju Jessy det är något som heter Calcium ionophore som man sprutar in i ägget vid ICSi så att det ska kicka igång delningen av ägget. Det används i en del kliniker faktisk. I Danmark gör de det i alla jag varit i kontakt med, i Sverige så svarade bara IVF Kliniken här i Malmö att de gör. Fråga hos din klinik! Det används dock enbart vid ICSI så om man gör vanlig IVF funkar inte denna. Stort lycka till imorgon!!!

Smurfen: ju jag bara frågade hos CFC och de gav mig för en vecka. Bara en vecka så vi får se om det funkar eller om jag kan få tag i det nån annanstans.

Ni som kan, Tänkte mest på Undrande, när startar man med Trombyl? Tänkte köra igång idag, men är det lönt eller ska jag vänta kanske? Hoppas allt är bra med dig också Undrande!

Ska dricka kaffe nu och göra något vettig av denna dag: titta på gamla avsnitt av Game of Thrones :)

Kram alla

Vad är nu detta med Trombyl? Har hört om det, men glömt. Varför o när skulle man ta det? Väntar du på återföring nu Furry? Hoppas allt går vägen!
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?