• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Jessy01

Åååh kära Furry grattiss!!!!! Härligt 5!! Håller tummar och tår och allt för

dig :) Nu ska det gå!!!

Så nyfiken vad är det för vätska?

Smurfen- jag vet skrev supertokigt...vet ki varken om det

finns ägg eller är mogna men storleken var bra

• smurfen 11
    Flisan9113 skrev 2017-05-29 17:32:40 följande:
    Hej Smurfen!
    Jag har fått tillbaka två tidigare blastisar förut men tyvärr dog de två sista i detta sista försökte i DK. Så nu ruvar jag på ett färskt försök som jag har fått ny testdatum till, den 8 juni.

Jag blir bara så snurrig över all information som klinikerna ger mig. Storken har aldrig nämnt något om tex slemhinnan som är väldigt viktig i sammanhanget, 6-1cm skulle vara för tunn men det gjorde Triangeln.
    Om man ser det krast så spelar det ingen roll hur många bra blastisar jag får om slemhinnan är för tunn och den inte fastnar.
    Jag prata med den svenska koordinatorn Maria Relff, hon var jätte snäll :o)
    Ok, nä sant, om det inte fastnar är det inte bra ändå. Men nu hoppas vi på detta sista ägg, och att det fastnar :)

Jaså har de en svensk där också, fick just ett mejl om 18 juni, inte omöjligt jag går dit.
  • smurfen 11
    Superfurry skrev 2017-05-30 11:29:32 följande:

Hej tjejer!

Egoinlägg coming up ;) !

Nyss hemkommen från äggplock och fem ägg blev det!! Rekord för mig :) Men nu nojjar jag att de inte ska vara mogna då dem fick ut de flesta (4) från, hör och häpna höger sida, den sidan som var seg! bara ett ägg från vänster där det var 3 fina blåsor men ja. Jag e glad över resultatet! :)

Har också fått immunförsvarsnedsättande, de ska göra hatching, vi får den där vätskan för att kicka igång delningen och ICSI. Så tunga artilleriet nu ska detta gå! Vi sa jag o sambon, när de frågade om allt detta: bara kör på all hjälp vi kan få de bara skrattade. också att en kvinna en ny i kliniken plockade mig och hon var så mjuk i handen. Så denna plock var den som gjorde minst ont av alla andra ggr.

Så jag e glad och sitter mitt hopp till äggen och spermierna!!! Nu kan vi ju inte göra nåt mer.... Så naturen och karman och universum ska göra sitt :) Så håll tummarna! :)

Jessy min vän stort lycka till imorgon!! 

Kram alla

Och du som vart så orolig ! Det är ju kanon resultat :)

Men har du fått kortison? Av vem? För mig du också hade svårt få tag i det. Det är ju också bra, verkar som allt ska vara nu då, nu hoppas vi bara på att de befruktas och delas. Så spännande med fortsättningen !

Jag fick också ut fler på den sidan som va seg, så de har en förmåga att komma ikapp.
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-05-30 11:55:39 följande:

Åååh kära Furry grattiss!!!!! Härligt 5!! Håller tummar och tår och allt för

dig :) Nu ska det gå!!!

Så nyfiken vad är det för vätska?

Smurfen- jag vet skrev supertokigt...vet ki varken om det

finns ägg eller är mogna men storleken var bra

All lycka till dig imorgon Jessy, det verkar gå så bra i tråden nu så hoppas det fortsätter så !
  • Superfurry

Tack tjejer!!! Hjärta Nu har jag sovit två timmar. Så glad att jag tog ledigt!

Wow mina smileys funkar nu! Har ominstallerat datorn i helgen och massor med saker funkar nu som inte funkat innan :) {#emotions_dlg.flower}SoligKatt

Maran: ja jag förstod att det var allt ;)

Ju Jessy det är något som heter Calcium ionophore som man sprutar in i ägget vid ICSi så att det ska kicka igång delningen av ägget. Det används i en del kliniker faktisk. I Danmark gör de det i alla jag varit i kontakt med, i Sverige så svarade bara IVF Kliniken här i Malmö att de gör. Fråga hos din klinik! Det används dock enbart vid ICSI så om man gör vanlig IVF funkar inte denna. Stort lycka till imorgon!!!

Smurfen: ju jag bara frågade hos CFC och de gav mig för en vecka. Bara en vecka så vi får se om det funkar eller om jag kan få tag i det nån annanstans.

Ni som kan, Tänkte mest på Undrande, när startar man med Trombyl? Tänkte köra igång idag, men är det lönt eller ska jag vänta kanske? Hoppas allt är bra med dig också Undrande!

Ska dricka kaffe nu och göra något vettig av denna dag: titta på gamla avsnitt av Game of Thrones :)

Kram alla

• Jessy01

Ok Furr nä det tror jag inte min klinik har :( Trombyl börjar iallefall jag med dagen efter äggplock.

Även börjat direkt efter nån gång....ska ju vara genomblödning till insättning :)

När börjar du m kortisonet? Dos?

Jag har börjat idag! Hör av dig imorgon om hur många befruktade :) Tummar o tår som vanligt!

Kram alla!!

• Maran73

Kom igen, Furry och Jessy, nu får jag väl snart mer (utöver Flisan som ju kommer plussa den 8 juni) gravidsällskap i tråden?? Jaaaa!

• shrigley

Kul att höra att det går bra för flera i tråden. ????

Den här gamla skatan försöker rassla igång efter månader av Prasteron, 3,5 v nedreglering Synarela och nästan två veckor med Gonal-F på högsta dosen (450) utan Synarela. Gjort två UL (senast igår) och på torsdag blir eet ÄP i Falun, hoppas hoppas.... De såg 4 st "självklara" äggblåsor, 2 som de hoppades skulle växa ikapp o en på 9 mm som var mer tveksam. Blir spännande på torsd, har väntat så länge på det här försöket.....

• shrigley
    Superfurry skrev 2017-05-30 11:29:32 följande:

Hej tjejer!

Egoinlägg coming up ;) !

Nyss hemkommen från äggplock och fem ägg blev det!! Rekord för mig :) Men nu nojjar jag att de inte ska vara mogna då dem fick ut de flesta (4) från, hör och häpna höger sida, den sidan som var seg! bara ett ägg från vänster där det var 3 fina blåsor men ja. Jag e glad över resultatet! :)

Har också fått immunförsvarsnedsättande, de ska göra hatching, vi får den där vätskan för att kicka igång delningen och ICSI. Så tunga artilleriet nu ska detta gå! Vi sa jag o sambon, när de frågade om allt detta: bara kör på all hjälp vi kan få de bara skrattade. också att en kvinna en ny i kliniken plockade mig och hon var så mjuk i handen. Så denna plock var den som gjorde minst ont av alla andra ggr.

Så jag e glad och sitter mitt hopp till äggen och spermierna!!! Nu kan vi ju inte göra nåt mer.... Så naturen och karman och universum ska göra sitt :) Så håll tummarna! :)

Jessy min vän stort lycka till imorgon!! 

Kram alla

Grattis Furry till plocket idag, och tungt artilleri är ju toppen! Vill jag också ha. Var går du nånstans?
  • Superfurry
    Jessy01 skrev 2017-05-30 19:54:39 följande:

Ok Furr nä det tror jag inte min klinik har :( Trombyl börjar iallefall jag med dagen efter äggplock.

Även börjat direkt efter nån gång....ska ju vara genomblödning till insättning :)

När börjar du m kortisonet? Dos?

Jag har börjat idag! Hör av dig imorgon om hur många befruktade :) Tummar o tår som vanligt!

Kram alla!!

Jessy! Fråga det skadar ju inte? Vi betalar iaf inget extra för det utan de gör det bara! Men gör du ICSI? Sorry minns inte! Kortisonet börjar jag med imorgon 16 ml av nåt som heter medrol. Vi får inte veta hur många som blir befruktade förrän man kommer på ET. Vi brukar ringa tidigt samma dag jag och sambon dock så att vi slipper deras samtal när man sitter på tåget på väg till Köpenhamn... Har hänt en gång nämligen!!! Man kan ju inte be tåget vända tillbaka då det inte blev några embryon hehe mitt i bron! Skrattande
    Maran73 skrev 2017-05-30 20:53:20 följande:

Kom igen, Furry och Jessy, nu får jag väl snart mer (utöver Flisan som ju kommer plussa den 8 juni) gravidsällskap i tråden?? Jaaaa!

Maran!! Jag jobbar på det  Flört

Shrigley: ja det måste man när man har uppnått den värdiga åldern 40+ :) Jag går på Copenhagen Fertility Center :) och vad skönt att du också e på g! 3 äggplog i tråden denna vecka!! håller tummarna hårt för dig med Shrigley!!

Hopoas på fina nyheter imorgon då Jessy!! och Shrigley på torsdag för dig! loggar in så snart jag kan skriv gärna när du vet!

Kram alla
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?