Flisan9113 skrev 2017-05-22 09:48:51 följande:
Hejsansvejsan! Ojjjj det är så mycket som händer i tråden att jag inte kan hålla i sär all.... sorry. Men en kortis till dig Maran: 8 blåsor och 6 ägg. På torsdag sätter de tillbaka en blastocyst.
Jag har haft kontakt med Läkaren Kåre på Triangeln IVF i Köpenhamn eftersom jag inte vill stanna kvar på Storken. Han föreslår att jag ska ta en äggdonation direkt... Varför har inte Storken gjord det under 5-6 försök på mig innan om äggen är så dåliga...? Jag fattar ingenting.
Blir bara så trött och orolig över dessa tvära kasst.
Spännande, det var bra resultat!! Hoppas det blir ngn fin blasto, eller fler.
Hmmmm antar att de baserar sina råd efter ålder och tidigare behandlingar? Storken kanske också skulle råda till ÄD om denna gång går dåligt (gud förbjude!), men att de har en mer "tålmodig" inställning till chanserna och inte ropar "ÄD!" lika fort som t ex Triangeln? Gissar också att klinikerna skiljer sig i sin inställning till IVF när kvinnan är lite äldre, en del tycker ju att alla över X år bör gå direkt på ÄD... Men, iiiingen klinik kan SE kvaliteten på dina ägg, de kan se fina ut men ändå vara dåliga, eller tvärtom... De kan bara dra mer el mindre osäkra slutsatser efter beh resultat och diverse prover (AMH, UL etc).
Usch, det är tungt och jobbigt...

Stor kram!