• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-05-18 18:08:24 följande:

Grattis Maran! ???? Hoppas på lite egen tur snart..

det positiva är att jag slutade blöda till slut, efter 5-6 v.. jag var nedreglerad när jag tog blodprov i måndags, och igår kväll började jag med sprutor. Bara detta en bedrift för mig just nu, så illa är det. Nytt blodprov nästa måndag, och UL nästa fredag så får vi se. Kör nu maxdos på allt, 450 Gonal-F o mår ganska illa.... ????

Ååååh men ÄNTLIGEN!! Vad kul, nu händer det verkligen grejer i tråden, och snart är ni förhoppningsvis ett gäng ruvare! Spännande värre.

Jobbigt att må illa, hade själv aldrig några symtom av stimulering eller Synarela, men däremot av Procren spruta (nedreglerande). Hur illa är illa, så att du är spyfärdig?
  • Superfurry
    Jessy01 skrev 2017-05-18 06:10:34 följande:

Superfurry Grattis till startade!!! Håller alla tummar och tår!!! :)

Då kör vi tillsammans :) Jag började spruta igår!

Samma funderingar som du....de sa jag skulle börja på dag 1 av mens

samt ta 450 ie av menopur. Kändes för högt då sist

jag tog hög dos hade alla fragment.

Jag kör faktiskt lite på eget bevåg och dragit ner till 340 ca. Som du tänker...hellre

bättre kvalité än fler ägg! No fried eggs please :)

Ska läsa igenom tråden lite under dagen! Kram alla!

Hej Jessy! Vad kul att du e tillbaka!! Haha jag har samma, min sambo säger att jag inte ska läsa och skriva en massa på internet (läs familjeliv) men jag har sagt att jag får en massa tips och får råd och skriva av mig och nu säger han inget :)

Vad skoj att vi började på exakt samma dag! :) Jag tar 300 och ett klick ovitrelle. Håller alla tummar för oss!!!

Maran en fråga till dig, Jag har använt den ovitrellen som jag hade sen sist eftersom den legat i kylskåp och den har ju fyra månaders utgångsdatum och går ut i juni men nu kom jag på att den går ju ut snabbare när den e öppen! Hjälp och jag ha redan tagit ett klick!! Du som är gammal farmaceut, vad händer om jag tar för gammal HCG? Eller kanske det inte händer nåt men den har ingen verkan? Jag e så klantig! har för mycket i huvudet nu snart är det betygssättning och det är körigt på jobbet....!

det positiva är att jag slutade blöda till slut, efter 5-6 v.. jag var nedreglerad när jag tog blodprov i måndags, och igår kväll började jag med sprutor. Bara detta en bedrift för mig just nu, så illa är det. Nytt blodprov nästa måndag, och UL nästa fredag så får vi se. Kör nu maxdos på allt, 450 Gonal-F o mår ganska illa.... ????
    Vad skönt Shrigley! äntligen har du slutat blöda och du e också igång! vi är ju riktigt synkade här allihopa!! Vad skoj och hoppas precis som maran skrev att vi blir ett gäng ruvare!! :)

Nu ska jag vila mig lite och imorgon slutar jag lite tidigare och har faktisk ett nytt UL imorgon och det tyckte jag var tidigt men ja doctors order :O 

Sen så jag ska ut till solen och det samma på lördag! 

Kram alla!
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-05-18 22:37:55 följande:

Hej Jessy! Vad kul att du e tillbaka!! Haha jag har samma, min sambo säger att jag inte ska läsa och skriva en massa på internet (läs familjeliv) men jag har sagt att jag får en massa tips och får råd och skriva av mig och nu säger han inget :)

Vad skoj att vi började på exakt samma dag! :) Jag tar 300 och ett klick ovitrelle. Håller alla tummar för oss!!!

Maran en fråga till dig, Jag har använt den ovitrellen som jag hade sen sist eftersom den legat i kylskåp och den har ju fyra månaders utgångsdatum och går ut i juni men nu kom jag på att den går ju ut snabbare när den e öppen! Hjälp och jag ha redan tagit ett klick!! Du som är gammal farmaceut, vad händer om jag tar för gammal HCG? Eller kanske det inte händer nåt men den har ingen verkan? Jag e så klantig! har för mycket i huvudet nu snart är det betygssättning och det är körigt på jobbet....!Vad skönt Shrigley! äntligen har du slutat blöda och du e också igång! vi är ju riktigt synkade här allihopa!! Vad skoj och hoppas precis som maran skrev att vi blir ett gäng ruvare!! :)

Nu ska jag vila mig lite och imorgon slutar jag lite tidigare och har faktisk ett nytt UL imorgon och det tyckte jag var tidigt men ja doctors order :O 

Sen så jag ska ut till solen och det samma på lördag! 

Kram alla!

Hmmm menar du att du tog ut den förra ggn och lät den ligga i rumstemperatur, och lade sedan tillbaka den? Eller vad? De är mkt stabila vanligtvis, injektionsvätskorna, troligtvis är det inget fel på den. Men, behöver mer detaljer.
  • Superfurry
    Maran73 skrev 2017-05-19 12:30:10 följande:
    Hmmm menar du att du tog ut den förra ggn och lät den ligga i rumstemperatur, och lade sedan tillbaka den? Eller vad? De är mkt stabila vanligtvis, injektionsvätskorna, troligtvis är det inget fel på den. Men, behöver mer detaljer.
    Hej Maran! Ju jag använde den sista försöket alltså i januari. Jag skulle ju ta en klick av Ovitrelle under det protokollet också och sen har den varit nedkyld i kylskåpet. Men den går ut i juni står det på den. Spå jag undrande ifall den var ok fortfarande? står ju att den ska användas inom 30 dagar efter att man öppnat den (alltså använt den första gången). Nu var jag hos CFC på UL och frågade sjuksköterskan men de visste faktisk inte!

Men ja så ligger det till!!

Jag hade btw 6 blåsor som, var jämnstora 3 på varje äggstock. Om dessa växer jämnt och bli lika stora samtidigt så kanske det blir hela sex ägg. JAg hoppas hoppas verkligen det!!
    Maran73 skrev 2017-05-18 10:16:37 följande:
    Ah, hon sa nog SMER - Statens medicinsk-etiska råd. De brukar hitta på liknande galenskaper...

Spännande m ÄP snart!!! Hur ser det ut med blåsor?

Ego: var på UL idag och allt såg bara fint ut! Puuuh! Så igen ett tickande litet <3 och min läkare var nöjd och belåten.
    jag missade detta ser jag nu!! Grattis grattis så kul!! du ger oss andra härinne hopp Maran!

Massa kramar allesammans!!

• Maran73
    Superfurry skrev 2017-05-19 15:24:41 följande:

Hej Maran! Ju jag använde den sista försöket alltså i januari. Jag skulle ju ta en klick av Ovitrelle under det protokollet också och sen har den varit nedkyld i kylskåpet. Men den går ut i juni står det på den. Spå jag undrande ifall den var ok fortfarande? står ju att den ska användas inom 30 dagar efter att man öppnat den (alltså använt den första gången). Nu var jag hos CFC på UL och frågade sjuksköterskan men de visste faktisk inte!

Men ja så ligger det till!!

Jag hade btw 6 blåsor som, var jämnstora 3 på varje äggstock. Om dessa växer jämnt och bli lika stora samtidigt så kanske det blir hela sex ägg. JAg hoppas hoppas verkligen det!!jag missade detta ser jag nu!! Grattis grattis så kul!! du ger oss andra härinne hopp Maran!

Massa kramar allesammans!!

Hej! Ok, så detta är en förfylld injektionspenna du använder, inte sprutan (har själv bara tagit sprutan m en dos, därav förvirringen), och då har du "brutit" pennan (genom att sätta på en kanyl), tagit en dos/klick och sedan haft den i kylen sedan januari?

I så fall skulle jag säga att den sannolikt är OK, men, det är läkemedelsföretaget som är experterna i detta fall så jag skulle ringa och fråga dem! Men, om du bara ska ha en dos behöver du inte använda den mer eller? Jag skulle nog tagit en ny f säkerhets skull om jag behövde mer...

• Jessy01

Godmorgon tjejer!

Skrev ett mail igår kväll (i hemlighet på toaletten ;) men det blev nåt fel

så raderades.

Hoppas ni mår bra allihop! Spännande m UL Furry! Själv gör

jag inte mitt förräns dag 10. I vilket syfte tar du ovitrelle nu? Borde jag med tänker jag hmmn....

Känner du ngt? Jag känner inte ett smack! Hur går det för er andra?

En stor kram i solen

• smurfen 11
    Flisan9113 skrev 2017-05-16 12:02:51 följande:
    Tjing Smurfen!
    Glömde att svara dig, det är många trådar på G, fniss, fniss :o))
    Jag tog tag i ditt tips direkt men det visade sig att, JAPP det tar emot kvinnor som är 42 år OM DET ÄR I PAR....Demon Seriöst.
    Jag frågade rakt ut, vad är skillnaden mellan en singel 42 årig kvinna och en kvinna som lever i par? Trött jag blir på diskriminering, jag har ju valt att inte vilja leva med någon halvbra man eller i en halvbra relation och då ska man straffas för det, grrrr. Nä men tänk om jag skulle hitta en halvbra man att gå till Nordic och göra IVF med.
    Jag är inne på min 5 behandling nu och ska plocka ägg troligen på fredag.
    Ok då har du kollat med kliniker, ja precis, hitta en halvbra man att göra barn med, not. Då är det bättre göra själv, som du gör! Starkt av dig tycker jag ! Imponerande !

Äp idag läste jag?? Hur gick det??
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-05-18 10:16:37 följande:
    Ah, hon sa nog SMER - Statens medicinsk-etiska råd. De brukar hitta på liknande galenskaper...

Spännande m ÄP snart!!! Hur ser det ut med blåsor?

Ego: var på UL idag och allt såg bara fint ut! Puuuh! Så igen ett tickande litet <3 och min läkare var nöjd och belåten.
    Hej Maran!

Ett tickande hjärta...åh så skönt för er ! Kan tänka mig ni kan slappna av lite :)

Vilken behandling gick du på inför ÄD? Kunde du välja mellan Synarela och Procren? Tar man Procren själv?
  • smurfen 11

Usch att du mmår illa, men är i övergående fas hoppas jag...jag mådde lite illa av Synarela emellanåt. Men såå skönt du slutat blöda ! Hoppas nu resten går bra !
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?