• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-01 16:10:52 följande:

Hej tjejer!

Får jag hänga lite med er här? Känner igen några namn från tidigare trådar, tyvärr har man ju varit aktiv här ett tag nu.

Vi kör vår 6:e och sista Ivf nu innan vi planerar ÄD i höst. Har insett att äggen nog är för dåliga och för få för att lyckas med Ivf. Känns som om vi är redo för ÄD nu, det känns inte läskigt längre utan bara spännande! Kikar lite på kliniker och just nu lutar det åt Ava st Petersburg men vi får väl se! Känns skönt att ha en plan B om detta misslyckas.

Sprutdag 3 idag och UL nästa torsdag!

välkommen ! :)

Ja dessvärre hade vi ju gärna hängt i nån gravid tråd, eller hur??
    Här har du en till med kassa ägg ( och spermier??), har gjort en ivf plus en avbruten med typ ett ägg. Så blir det barn här så blir det med äd.

Har pratat med en av deras receptionister på Ava St Petersburg, hon var väldigt serviceminded iaf:) Funderar också på att gå på deras möte, fast i Götet då.

Men hoppas denna sista omgång ivf för er tar sig !
  • shrigley
    smurfen 11 skrev 2017-06-02 09:16:42 följande:

Hur gick det med äggen??

Tack vet ej än, väntar på att de ska ringa..under förmiddagen sade de... :-/
  • smurfen 11
    Flisan9113 skrev 2017-06-02 07:44:32 följande:

Gomorron på er!
    Här var det full håll igång redan på tidig morgon :o)
    Jessy, stort lyckat till idag, klistra fast den rackaren ordentligt nu :o)

Shrigley,, vi väntar med spänning.

Sjuan, vart går ni och får behandling. Jag är också inne på äd på AvA Peter. Jag ska upp till Göteborg den 18 juni för en föreläsning av kliniken och Olga. Vill ni hänga på?

Maran, det känns inget speciellt.... ursäkta att jag är iskall men jag inväntar den punktliga mensen som alltid tycks dyka upp.... man blir väl luttrad och synisk helt enkelt. Obestämd MEN under tiden lever jag loppan, ligger i sängen och har en semesterdag men kaffe och har er på tråden. Sen är det samtal hos min kära psykolog, hon är min livhanken i allt detta uppslitande. Sen AW men min kollega i eftermiddag. Ja en härlig dag helt enkelt, livet pågår parallellt säger min psykolog och det är vettigt.

Önskar alla en fin fredag.

Hallå flisan, kanske ses i på mötet i Gbg då:) Jag har på mig en stor brun kofta med orangea blommor på:)  Haha skämtar såklart men kunde inte låta bli !

Jag är så grymt imponerad av dig som heller gör detta själv än att letar efter nån ok man...all heder till dig !

Ja vänta du nån dag med test, men detta är ju så spännande ! 

Själv är jag också ledig, ska på nåt mingel med lunchbuffè ( får passa på när det är gratis :), och måla hus!

Ha en fin allihopa.
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-06-02 09:22:27 följande:

välkommen ! :)

Ja dessvärre hade vi ju gärna hängt i nån gravid tråd, eller hur??

Här har du en till med kassa ägg ( och spermier??), har gjort en ivf plus en avbruten med typ ett ägg. Så blir det barn här så blir det med äd.

Har pratat med en av deras receptionister på Ava St Petersburg, hon var väldigt serviceminded iaf:) Funderar också på att gå på deras möte, fast i Götet då.

Men hoppas denna sista omgång ivf för er tar sig !

Ja, det hade ju varit bättre med en gravidtråd men det här är ju också ganska trevligt:)

Jag har kassa ägg men spermierna verkar det inte vara något fel på iallafall, alltid nåt. Känns ändå skönt att ha gjort dessa försök, liksom testat allt man kan och det har lett till att jag känner mig mer positivt inställd till ÄD, kändes nästan otänkbart när vi började den här resan. Knasigt hur man ändras på vägen. Så jag hoppas nästan att detta försök blir dåligt så jag inte får massa idéer om att göra fler Ivf försök efter sommaren. Så nu har vi bestämt att oavsett hur det här försöket går så är det vårt sista.

Vi vill ha så mycket info som möjligt om donatorn och då verkar det vara st Petersburg som lämnar ut mest information och många verkar ju väldigt nöjda där också.

Tänker att vi vill göra med frysta ägg då vi båda har lite svårt att planera våra jobb, sen ska man ju styra med visum och sånt också. Vet inte om det är sämre än med färska ägg, har du koll på det? Blir bra med mötet så kanske man kan få svar på sina frågor!

Tänkte ni åka under hösten?
  • shrigley
    smurfen 11 skrev 2017-06-02 09:16:42 följande:
    Hur gick det med äggen??
    Så, nu har jag äntligen fått besked efter en låååång väntan hela fm: det blev 3 st befruktade av fem, så vi ska få komma tillbaks imorgon (ända till Falun) för ET. en liten milstolpe i allt

Sen börjar nästa ORO, att ruva osv... men det får vi ta då. nu är det milstolpar som gäller, och de gillar vi eller hur?
  • shrigley
    Flisan9113 skrev 2017-06-02 08:31:27 följande:
    Jamen eller hur, vi kommer att bli mammor inom en överskådlig framtid :o) Helt rätt inställning. Låter Nice med kaffe på altanen :o)

Jag testar på Sveriges Nationaldag även om jag är skeptisk då jag fick en dos av Oviterell den 27 maj, ägglossningsspruta, som gör att den kan visa falskt positivt vid för tidig test dag och då har det gått 10 dagar i mellan... men jag tänker kanske fel, de på Storken sa att det inte var någon fara... men de snackar så mycket goja att jag inte litar på dem. Det vore FÖRFÄRLIGT om jag testar positivt pga av sprutan och sen 2 dagar senare när de hormonerna är borta så är det negativt.... 

Kämpa på med ert 6 IVF och dina sprutor. Tummen upp. Tillsammans är vi starka.
    Flis, jag har också hört att Ovitrellen kan sitta i länge, så 10 dagar låter lite tight, men man kan ju alltid testa flera gånger (det gör vi väl alla ändå..?).

får jag fråga hur alla är på den här tråden? ni har säkert redan sagt det längre upp men jag har glömt.. själv fyller jag 42 i höst. älskar min ålder, men inte att jag är barnlös... <3
  • shrigley
    shrigley skrev 2017-06-02 11:48:10 följande:
    Flis, jag har också hört att Ovitrellen kan sitta i länge, så 10 dagar låter lite tight, men man kan ju alltid testa flera gånger (det gör vi väl alla ändå..?).

får jag fråga hur alla är på den här tråden? ni har säkert redan sagt det längre upp men jag har glömt.. själv fyller jag 42 i höst. älskar min ålder, men inte att jag är barnlös... <3
    ..hur GAMLA alla är, ska det stå såklart!
  • shrigley
    UndrandeSökare skrev 2017-06-02 06:52:25 följande:

Shrigey - ILdroppställen Skriv upp !

Stockholm - Fertilitetplus

Göteborg- Hagakliniken samt Barnmorskehuset

I Stockholm kan de fixa IL-påse på kliniken.

I Göteborg måste du ta med dig il-påsen till kliniken.

Lycka till !

Tack Undrande för detta, väldigt snällt! Falun säger att de skickar remiss till ställen i Sthlm för dropp, jag ska fråga mer imorgon när jag gör ET. behöver man inte remiss på dina ställen..?
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-02 11:41:01 följande:

Så, nu har jag äntligen fått besked efter en låååång väntan hela fm: det blev 3 st befruktade av fem, så vi ska få komma tillbaks imorgon (ända till Falun) för ET. en liten milstolpe i allt

Sen börjar nästa ORO, att ruva osv... men det får vi ta då. nu är det milstolpar som gäller, och de gillar vi eller hur?

Hurra hurra!! Kul m lite glada nyheter! Ja, man galopperar ju förstås iväg i huvudet, gåååår ju inte att låta bli... Hoppas på ett topp embryo!

Jag fyller 44 i augusti så graviditeten kom i näääästan sista stund, satt en gräns vid 45. Hoppas du o jag kan ses i Stockholm m varsin stor mage!! Kram
  • Flisan9113
    shrigley skrev 2017-06-02 11:48:10 följande:

Jaaa men det var precis det jag sa till kliniken Storken att det var för tidigt att test på dag 10. Jag har haft dag 13 och dag 17 innan utan Ovitrellsprutan.

Jag blir bara så JÄVLA TRÖTT på dem, förstår de inte, att jag vill inte testa dag 10 för att sen få testa dag 12 och få negativt..... Jag har dock alltid väntat till min mens kommer eftersom den alltid kommer innan jag hinner testa.

Jag fyllde precis 42. Jeeyyyy :o))

Grattttisssss till alla äggen :o) Heja heja.
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?