• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Jessy01

Skrev ett långt mail igår som försvann gaaah.

Flisan så ledsen för di skull skickar kramar o hoppas på positivt besked trots blödning.

Shirgley- nu ska d gå vägen :)

Tack alla för pepp! Fick två fyracelliga insatta igår :) Nervös väntan!

En fråga ang kortison jag tar 15 mg pred och har nu fått för mig att hjärtklappningarna

jag får inte är bra!? Mitt bltr går upp kan d verkligen vara bra? Min tanke är att embryon inte vill vara i en så miljö Eller har embryon ingen påverkan förbibdelse m mig ä om ni förstår

vad jsg mensr3. Sover dåligt med .. aldrig slutar man att oroa sig

Kram alla!

• Jessy01

Just det en tanke till ang kortison...Maran kanske du vet....eftersom man vill få ner

Prokaktinet och tar kortison går inte de värderna upp m kortison i kroppen? Hmmm

• smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-02 11:14:40 följande:
    Ja, det hade ju varit bättre med en gravidtråd men det här är ju också ganska trevligt:)

Jag har kassa ägg men spermierna verkar det inte vara något fel på iallafall, alltid nåt. Känns ändå skönt att ha gjort dessa försök, liksom testat allt man kan och det har lett till att jag känner mig mer positivt inställd till ÄD, kändes nästan otänkbart när vi började den här resan. Knasigt hur man ändras på vägen. Så jag hoppas nästan att detta försök blir dåligt så jag inte får massa idéer om att göra fler Ivf försök efter sommaren. Så nu har vi bestämt att oavsett hur det här försöket går så är det vårt sista.

Vi vill ha så mycket info som möjligt om donatorn och då verkar det vara st Petersburg som lämnar ut mest information och många verkar ju väldigt nöjda där också.

Tänker att vi vill göra med frysta ägg då vi båda har lite svårt att planera våra jobb, sen ska man ju styra med visum och sånt också. Vet inte om det är sämre än med färska ägg, har du koll på det? Blir bra med mötet så kanske man kan få svar på sina frågor!

Tänkte ni åka under hösten?
    Jo här kan vi hjälpas åt och alla är ju, eller har varit i samma båt.

Jag hade gärna gjort ett försök till, trots att jag vet oddsen, jag var ju så himla rädd för att det skulle göra ont med sprutor och äp, men inte haft problem med nåt. Men inser samtidigt att det vore bortkastade pengar, och tid med egna ägg, hur hemskt det än är. Jag tänker att vi ändå bär barnet, så nån connection med barnet finns där med äd. Jämför med adoption, då får man ju bara ett barn i famnen, utan att ha delat samma kropp.

Kan också tänka mig med frysta, inte lika mixtrande med kropp, men gäler då de sätter in i rätt tid, och då tror jag man får vara beredd på å sticka iväg när äl är. Tror inte kvaliten är sämre.

Vi ( om sambon går med på detta dvs ), så tänkte jag nånstans augusti-oktober. Tror det behöver sjunka in i han också att det inte blir mitt genetiska.
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-06-03 07:03:28 följande:

Flisan så ledsen för di skull skickar kramar o hoppas på positivt besked trots blödning.

En fråga ang kortison jag tar 15 mg pred och har nu fått för mig att hjärtklappningarna

jag får inte är bra!? Mitt bltr går upp kan d verkligen vara bra? Min tanke är att embryon inte vill vara i en så miljö Eller har embryon ingen påverkan förbibdelse m mig ä om ni förstår

Kram alla!

Fantastiskt ! Alla tummar och tår till att det ska gå vägen !

Hjärtklappning är tydligen ganska vanli biverkning av pred har jag hört. Tror dock inte det är nåt du behöver vara rädd för, för embryot skull.
  • smurfen 11
    Flisan9113 skrev 2017-06-02 21:05:29 följande:

Vad vad det jag sa min mens är punktlig.
    Check, fick den precis och jag väntade mig inget annat.

Då blir det troligast Ava Peter, för att starta nya IVF på någon klinik i DK verkar vara lönlöst om de fortsätter att mörka äggkvalitén och tjockleken på slemhinnan. Då är de bara ute efter pengar.

Natti natti 

Nej ! Det verkade ju lovande:(  jättetråkigt att höra.

Men är du helt säker det är mens? Men du känner din kropp bäst såklart...
  • Maran73
    Jessy01 skrev 2017-06-03 07:03:28 följande:

Kram alla!

Spännande dagar framöver!! Så kul det vore om du fick plus!!! Hoppas hoppas.

Hjärtklappningar tror jag inte är farliga/negativa om de inte är väääldigt ihålliga. Högt blodtryck däremot...vet inte? Har du mätt det så du vet att det gått upp? Usch svårt, önskar man vore fertilitetsläkare!!
  • UndrandeSökare

Högt blodtryck och graviditet är alltid dåligt !

Högt blodtryck kan nämligen vara tecken på havandeskapsförgiftning och då måste barnet ut annars riskerar både barn och mamma dö.

• UndrandeSökare

Shrigley - Går du till Fertilitetplus för droppsättning så kan de ordna droppåsen för en extra avgift.

I övriga fall behöver du en läkare som skriver ut Intralipidrecept åt dig. En låda med 10st 100ml påsar kostar ca 660kr. Och en låda med 10st 250ml påsar kostar ca 1100kr.

Fertilitetplus har kontakt med en Dr Wang som nog kan skriva ut ett recept på en låda il åt dig. Kontakta Marie och boka tid hos henne. Sen när du löst ut din låda med IL så kan du ju gå var du vill för droppsättningen.

Koksaltdropppåsarna som IL ska spädas med har alla kliniker hemma.

• UndrandeSökare

Jessy- Får du hjärtklappning av pred ? Då måste du sluta med det ! Jag råkade ut för samma sak. Jag tål inte pred, så då skrev Dr D i Aten istället ut Medrol åt mig. Det tål jag mycket bättre. Jag tar Medrol 4mg 2 tabl på morgonen. Prata med din läkare !

• Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-06-03 11:07:27 följande:

Högt blodtryck och graviditet är alltid dåligt !

Högt blodtryck kan nämligen vara tecken på havandeskapsförgiftning och då måste barnet ut annars riskerar både barn och mamma dö.

Ja d e klart, men det vi funderar på nu är väl snarast hur det ev påverkar en implantation? Jag har iiingen aning.
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?