• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • shrigley
    Jessy01 skrev 2017-06-06 21:44:55 följande:

Shirgley - jag ligger ju en dag före dig m 2 dagars. Hade exakt samma symtom igår son du

har idag. Men idag allt borta! Inte kännt ett smack idag. Men kan man verkligen känna såhär

tidigt? Lutinus? Vad tror du? Kram

Jag tror det är så olika - jag känner det som ömma stick, som ett kraftigt "sug" därnere, idag. Det gör ganska så ont faktiskt, magen uppblåst och jag får försöka hålla in den på jobbet, har nästan svårt att sitta på kontorsstolen på grund av smärtorna Foten i munnen jag hoppas det är bra saker jag känner, ska försöka inte tänka så mkt på det - men det är inte lätt...... När är din TD?
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-06 12:38:24 följande:

Jag tror som Maran! Tror faktiskt inte det är mycket vi som lever hyfsat normalt kan göra för att embryot ska fästa bättre. Som min läkare sa,gör det du mår bra av men inget som du kommer ångra om det inte blir något. Vill du hoppa bungyjump så gör det sa hon ( skulle jag aldrig våga dock) men jag har tex häst och hela mitt liv kan ju inte stanna av för att jag "eventuellt är gravid" särskilt inte eftersom vi gjort 6 beh på 9 månader. Men man ska göra det som känns bäst för en själv!

Kämpa på ni ruvare, hoppas jag också får joina er snart. Sprutdag 9 idag och VUL imorgon,troligtvis ÄP på måndag. Ha en fin nationaldag alla3>

Spännande sjuan! Eller 77...

Ååååh du har häst?! Vilken ras? Blev av med min medryttarhäst i påskas, ägarens dotter skulle börja engagera sig igen (de köpte hästen tillsammans ursprungligen) så då behövdes inte jag längre. Lite snopet... Och ridskolan slut f säsongen. Så nu lider jag av häst torka, buääää. Tänker att det är onödigt skaffa ny medryttarhäst om jag ändå måste (förhoppningsvis) avsäga mig engagemanget mot vintern. Iaf, nä då måste du mer el mindre "hålla igång", det förstår jag! Själv avstod jag ridlektionerna när jag fick spottings o blödningen, började igen när vi fick tummen upp på UL vid v 8. Men då var terminen i princip slut. Jaja.

Inväntar din rapport med spänning!
  • Sjuttiosjuan

Hej på er!

Inga lysande nyheter här.. Hade bara 3 små blåsor på 9-12 mm på Sprutdag 9, de har varit betydligt större tidigare på den här dagen. Men det behöver väl inte betyda något men hade ju gärna sett fler. Ska dit på fredag igen!

Stört nog känns det ändå rätt okey nu när jag blivit taggad på ÄD, nästan skönt om det går dåligt så vi får det bekräftat att det är helt lönlöst med egna ägg,vet att det låter dumt men många knasiga tankar dyker ju upp under den här proceduren.

Ska bli så mkt roligare med ÄD när chanserna ökar lavinartat:)

Ska på Ava st petersburgs seminarie om någon vecka,ska bli jättespännande tycker både jag och min sambo!

• Maran73

Tråkigt Cindy!!! Stor kram!

Sjuan, det låter inte ett DUGG dumt tycker jag, kände också att det blev som en "spik i kistan" med dåliga resultat m egna ägg. Lättare att gå vidare!

• Cindy22
    UndrandeSökare skrev 2017-06-07 12:18:04 följande:

Cindy22- Beklagar ! På vilken klinik gör du ivf? Eller har du gjort ÄD?

IVF nr 2,privat i Örebro
  • shrigley
    Cindy22 skrev 2017-06-07 12:08:55 följande:

Så bittert.. Mensen kom idag. Som vanligt. Hade testdag på fredag. Fan!!

Sakta i backarna. Vänta nu till testdag!
  • UndrandeSökare

Cindy22- Har du fått testa några stödmediciner vid dina försök? Som Trombyl och prednisolon? Om inte, så fråga din läkare om det inför nästa försök föreslår jag. Trombyl minskar risken för proppar och prednisolon lugnar immunförsvaret och ökar chansen att ägget fäster.

• Sjuttiosjuan
    Cindy22 skrev 2017-06-07 12:08:55 följande:

Så bittert.. Mensen kom idag. Som vanligt. Hade testdag på fredag. Fan!!

Hatar att den ska vara så jävla punktlig:( Alla mina 4 försök har den kommit exakt 14 dagar efter ägglossningssprutan. Såå tråkigt för dig, ingen tröst men vi här vet ju precis hur det känns och det är INGEN bra känsla alls.

Stor kram till dig!
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?