• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-06-05 16:40:15 följande:
    Hallå där!

Tycker det är klokt att inte prata m din sambo just nu, nu känner jag inte honom men min man går inte att få ngt vettigt ur om han har tankarna på ngt annat projekt eller ngt viktigt på jobbet t ex. Klart han svarar, men det blir ganska kort och oengagerat liksom. Då väntar jag tills det lugnat sig så får jag bättre svar. Klart du är otålig förstår jag så väl, men de (ja nu drar jag alla män över en kam, medveten om det haha) är ju mer "just nu" än vad vi är.

Betr könet så ja, är hemskt osäker förstås pga alla snurrigheter, men vår koordinator borde kanske ha förutsett att sådana problem kunde uppstå om hon skickade PGS resultatet. Iaf, det jag utläste som en indikator på könet på embryot VAR alltså inte det enl henne. Vad vet jag, de kanske radar upp VILKA kromosomer de testar, och då kan ju både X och Y förekomma. Summan av kardemumman = vi vet inte vad det är för kön. Koordinatorn säger (korkat!) tjej men det vågar jag INTE lita på.
    Jo får ligga lågt nu, men jag vill ju helst göra äd i augusti, då vi kan vara lediga för att åka iväg ! Så liiiite stressad. Ja samma här, väldigt korta svar, och visst är det så att det är " just nu" de tänker. Önskar man själv va sån :)

Så spännande, då vet ni inte då, men vilket som är ju bra! 
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-06-05 22:43:02 följande:

Åååh Maran vad spännande vilket kön d än blir

Smurfem- gaaah jobbigt när inte sambon vill prata...di känner ju din man bäst såklart

men för mig har d alltid varit bad tajming att prata. .jag väntade ut honom länge men han var

nog bara nöjd m att jag inte sa ngt och d ångrar jag idag! Önskade så vi började tidigare... man är ju två i ett förhållande och jag önskar jag hade krävt svar tidigare. Fast m ÄD inte lija bråttom såjlarr :)

Furr tänker på dig om du läser! Kram!

Just det ...när d ej funkat m befruktning....mib mens var regelbunden nästa mens....men såklart olika.

Shirgley! Håller tummarna för oss

Är på ruvardag 3 idag ...haft molvärk i flera timmar i sträck....2 dagsrs.. nån som känner igen sig? Kram ALLA <3

Japp så är det...drar för länge på det till det nästan är för sent...för min del så vill jag ha barn nästa år senast, om jag får bestämma :), så kan inte dra ut på det längre...

Men du, för att du sover kasst en natt så händer inget negativt !

Nu ska jag få mens till helgen då om jag "är som jag ska", alltså regelbunden, men så bra du också vart normal.
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-06 12:38:24 följande:

Jag tror som Maran! Tror faktiskt inte det är mycket vi som lever hyfsat normalt kan göra för att embryot ska fästa bättre. Som min läkare sa,gör det du mår bra av men inget som du kommer ångra om det inte blir något. Vill du hoppa bungyjump så gör det sa hon ( skulle jag aldrig våga dock) men jag har tex häst och hela mitt liv kan ju inte stanna av för att jag "eventuellt är gravid" särskilt inte eftersom vi gjort 6 beh på 9 månader. Men man ska göra det som känns bäst för en själv!

Kämpa på ni ruvare, hoppas jag också får joina er snart. Sprutdag 9 idag och VUL imorgon,troligtvis ÄP på måndag. Ha en fin nationaldag alla3>

Vul imorgon, spännande, du får gärna rapportera !

All lycka till det, sätter hoppet till detta ivf:et :)
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-06-06 19:28:13 följande:

Tack! Rapport kommer runt lunch imorgon :)
  • Jessy01

Shirgley....vad har du för "symtom" Du har rätt Smurfen (o alla andra) En natt måste ju kvitta!

• shrigley
    smurfen 11 skrev 2017-06-06 19:28:13 följande:

Smurf, håller tummarna för dig, väntar spänt på rapport :)
  • shrigley
    Jessy01 skrev 2017-06-06 19:59:18 följande:

Shirgley....vad har du för "symtom" Du har rätt Smurfen (o alla andra) En natt måste ju kvitta!

Hej, idag har jag haft ont, som mensvärk, uppblåst som en ballong (min syrra som jag inte hade informerat än om den här ivf:n kastade idag flera undrande blickar på magen, till slut fick jag berätta). Just nu är magen som en hård ballong, det känns spänt "därnere" och strålar liksom ner lite i ljumsken/låren. Undrar om det KANSKE kan vara nu embryot börjar fästa...? Vågar jag hoppas? Fast imorgon är det säkert borta igen.
  • shrigley
    Jessy01 skrev 2017-06-06 19:59:18 följande:

Och du Jess, vad har du för symptom?
  • Jessy01

Shirgley - jag ligger ju en dag före dig m 2 dagars. Hade exakt samma symtom igår son du

har idag. Men idag allt borta! Inte kännt ett smack idag. Men kan man verkligen känna såhär

tidigt? Lutinus? Vad tror du? Kram

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?