• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-04-20 23:32:39 följande:

Hcg = 81 = GRAVID!!! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! <3

Maran det är ju helt fantastiskt åh så glad jag blir! !! Underbara nyheter ?!

Vilken härlig start på helgen!

Grattis!
  • Superfurry
    Maran73 skrev 2017-04-20 23:32:39 följande:

Hcg = 81 = GRAVID!!! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! <3

Jaaaaaaaaa!! Vilka glada nyheter Maran! :D :D :D

Grattis grattis!!! Nu är det fler gravida i tråden än ikke, visst? Det är ju kanon! Nu får vi andra följa era spår :)

Kram och håll oss uppdaterade om hur det går med HCG:n, om du får nån symptom etc. när har du "testdag" från kliniken, eller du fick ingen sån utan du fick en "hcg blodprovsdag" ist? ;)

Kraaaam
  • Maran73

Tack alla fina!!! <3

Känns förstås alldeles underbart! Och lite overkligt.

Undrande, ja supersmidigt! Ska kolla igen på måndag tänkte jag. Svamp är ju en mindre vanlig biverkan, och det är ju sannolikt bara en mindre del av patientgruppen som skriver om just biverkningar på internet t ex, så det finns säkert "olyckssystrar" därute. Ja ja, det går ju att ta U oralt så får köra på det så länge, bett koordinatorn skicka mer idag.

Furry, än så länge lite ömmande bröst bara och trött, men det har varit mycket känslor o dålig sömn pga detta så än så länge ung som vanligt skulle jag säga. Testdag är testdag tänker jag, oavsett testmetod. Det är iaf blodprov som gäller på kliniken.

• UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-04-21 10:20:42 följande:

Tack alla fina!!! <3

Känns förstås alldeles underbart! Och lite overkligt.

Undrande, ja supersmidigt! Ska kolla igen på måndag tänkte jag. Svamp är ju en mindre vanlig biverkan, och det är ju sannolikt bara en mindre del av patientgruppen som skriver om just biverkningar på internet t ex, så det finns säkert "olyckssystrar" därute. Ja ja, det går ju att ta U oralt så får köra på det så länge, bett koordinatorn skicka mer idag.

Furry, än så länge lite ömmande bröst bara och trött, men det har varit mycket känslor o dålig sömn pga detta så än så länge ung som vanligt skulle jag säga. Testdag är testdag tänker jag, oavsett testmetod. Det är iaf blodprov som gäller på kliniken.

Maran - Blev det något plus på urintestet du tog i morse?

Ego: Själv är jag lite trött på em och lite illamåendekänslor vissa dagar, men inte alls så jag kräks. Kissar oftare, men vet att det blir så av kortisonet också.
    Annars mår jag bra. Jag har inte tagit fler hcg, för påsken kom emellan.
    Vet inte om jag kommer bry mig om att ta fler, får se hur jag gör.
  • Superfurry
    UndrandeSökare skrev 2017-04-21 11:06:20 följande:
    Maran - Blev det något plus på urintestet du tog i morse?

Ego: Själv är jag lite trött på em och lite illamåendekänslor vissa dagar, men inte alls så jag kräks. Kissar oftare, men vet att det blir så av kortisonet också.
    Annars mår jag bra. Jag har inte tagit fler hcg, för påsken kom emellan.
    Vet inte om jag kommer bry mig om att ta fler, får se hur jag gör.
    Underbart Undrande!!! Att inte må illa och vara gravid :) längtar efter att få vara gravid jag med. Hur långt kommen är du nu?

Maran, ok så nu är du officiellt gravid enligt kliniken? 

Eftersom det har gått så bra för er och andra man läst om som blivit gravida genom äd så har jag inga tvivel längre att det är rätt väg att gå. Som sagt känner i hjärtat att jag vill ge det ett försök till med egna ägg men sen är det nog nästa steg att gå :) Sambon är ung ju som sagt 30 år (min lilla lammkött hehe) så förhoppningsvis så är hans killar tiptop. Dessvärre så fick vi inte reda på resultatet på hans prover denna vecka, antar att det är påsken som kom emellan så att det dröjer en smula... Jag vill ju sätta igång snart! Man blir inte yngre....! Känner mig dock hoppfull idag och är redo för en omgång hormoner :) nu ska vi se vad sambon säger om det hela när jag berättar om mina planer. Vill inte göra det förrän vi har fått resultatet på hans prover.. Segt segt att vänta!

Jaja ha en trevlig lördag allesammans!!
  • Maran73

Hej på er!

Furry, GAAAH! Jäkla människor att vara sega med resultatet....!!! Hur lång tid skulle det ta sa de, och hur länge har ni väntat? Var tog ni det? Tjaaa kliniken är förstås positiva och jag är ju gravid, men de säger också att HCG ska stiga osv. De är en liten aning försiktiga i sitt gratulerande liksom.

Undrande: jodå, det blev ett fint plus. Inte jättestarkt men inte svagt heller, lite svagare än det horisontella strecket.

Ska ta nytt HCG på måndag, håll tummarna att det stigit som det ska är ni snälla! Nojig förstås... man har ju haft lite bakslag på den här fronten, plus som blir minus är VERKLIGEN det värsta som finns!!!!

• UndrandeSökare

Maran - Har du varit gravid nån gång tidigare? Eller var detta första plusset någonsin för din del?

Superfurry - Ring dem på måndag tycker jag ! Brev kan ju komma bort i posten och kliniker kan också glömma bort patenter ibland eller brev blir liggande utan att hamna i brevlådan ! Hoppas ni får ert spermaresultat snart.

• Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-04-22 16:06:35 följande:

Maran - Har du varit gravid nån gång tidigare? Eller var detta första plusset någonsin för din del?

Superfurry - Ring dem på måndag tycker jag ! Brev kan ju komma bort i posten och kliniker kan också glömma bort patenter ibland eller brev blir liggande utan att hamna i brevlådan ! Hoppas ni får ert spermaresultat snart.

Hallå där. Nej jag har en (i princip ) vuxen son på snart 19, sedan har jag haft två missfall runt v 6-7, ganska tätt, sista f ungefär ett år sedan. Så detta blir fjärde plusset då. Hoppas det håller i sig som sagt. Själv då, har spec mödravården hört av sig? När var VUL nu igen?
  • UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-04-22 17:09:23 följande:
    Hallå där. Nej jag har en (i princip ) vuxen son på snart 19, sedan har jag haft två missfall runt v 6-7, ganska tätt, sista f ungefär ett år sedan. Så detta blir fjärde plusset då. Hoppas det håller i sig som sagt. Själv då, har spec mödravården hört av sig? När var VUL nu igen?
    6e plusset för min del. Ja, 23 maj.
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?