• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Maran73

Hallå hallå! Tog ett nytt hemmatest imorse för att jämföra, och det är ett mkt starkt och fint plus nu, teststrecket starkare än kontrollstrecket. So far so good! Nytt blodprov imorgon. Ha en bra söndag!

• Superfurry
    Maran73 skrev 2017-04-22 12:52:54 följande:

Hej på er!

Furry, GAAAH! Jäkla människor att vara sega med resultatet....!!! Hur lång tid skulle det ta sa de, och hur länge har ni väntat? Var tog ni det? Tjaaa kliniken är förstås positiva och jag är ju gravid, men de säger också att HCG ska stiga osv. De är en liten aning försiktiga i sitt gratulerande liksom.

Undrande: jodå, det blev ett fint plus. Inte jättestarkt men inte svagt heller, lite svagare än det horisontella strecket.

Ska ta nytt HCG på måndag, håll tummarna att det stigit som det ska är ni snälla! Nojig förstås... man har ju haft lite bakslag på den här fronten, plus som blir minus är VERKLIGEN det värsta som finns!!!!

Maran73 skrev 2017-04-23 10:13:11 följande:

Hallå hallå! Tog ett nytt hemmatest imorse för att jämföra, och det är ett mkt starkt och fint plus nu, teststrecket starkare än kontrollstrecket. So far so good! Nytt blodprov imorgon. Ha en bra söndag!

Underbart Maran!! Vilken grej alltså! Det känns som om det bara var nån vecka sen du skrev om att ni skulle gå vidare med äd och nu är du gravid! Så glad för din skull!!

Ja det är segt att de inte har informerat oss än om resultaten :( men jag kunde inte hålla mig så igår berättade jag för sambon om mina planer och han var helt med på det! Han hade själv tänkte denna vecka att det var synd att vi inte skulle prova igen när det gick så bra sist! Han tyckte tom att vi skulle köpa en trep-pack, alltså 3 försök!! Hmmm jag är lite tveksamt till 3 ggr men ja..... Vad tror ni? Det är ju det ekonomiska som sagt, annars hade jag också sagt ja till 3 ggr...

Men ja han verkar vara med på det hela!! Så det var ju bra! Men som sagt vi väntar på resultaten och Undrande om de inte har hört av sig på måndag så ringer jag :)

Ha en skön söndag alla sköna tjejer!

• UndrandeSökare

Det låter bra att både du och mannen är överens Superfurry !

Hoppas du får svaret när du ringer dem på måndag ! 
    Brevet kan ju försvunnit i posten eller blivit liggande nånstans.
    Hoppas du också har en bra söndag.

• Maran73
    Superfurry skrev 2017-04-23 10:55:06 följande:

Underbart Maran!! Vilken grej alltså! Det känns som om det bara var nån vecka sen du skrev om att ni skulle gå vidare med äd och nu är du gravid! Så glad för din skull!!

Ja det är segt att de inte har informerat oss än om resultaten :( men jag kunde inte hålla mig så igår berättade jag för sambon om mina planer och han var helt med på det! Han hade själv tänkte denna vecka att det var synd att vi inte skulle prova igen när det gick så bra sist! Han tyckte tom att vi skulle köpa en trep-pack, alltså 3 försök!! Hmmm jag är lite tveksamt till 3 ggr men ja..... Vad tror ni? Det är ju det ekonomiska som sagt, annars hade jag också sagt ja till 3 ggr...

Men ja han verkar vara med på det hela!! Så det var ju bra! Men som sagt vi väntar på resultaten och Undrande om de inte har hört av sig på måndag så ringer jag :)

Ha en skön söndag alla sköna tjejer!

Tack Furry! <3 Det HAR faktiskt gått väldigt fort! Vilket är skönt, ville VERKLIGEN gå från fabrik till resultat nu...

Tror du missat min fråga: på vilket klinik tog ni provet?

Och hur lång tid SKULLE det ta trodde de? Slöfockar! (Med reservation för att d e posten som borde få sig en känga, hihi).

Skönt att sambon är på! Ett eller tre är omöjligt att säga, jag fixade personligen inte mer än två försök, men lägger de två missfallen på det också. MEN ni har ju fått ett fint embryo f insättning t skillnad fr oss! Har du någon/kommer du ihåg "score" på det ni fick tillbaka? Säger aaaabsolut inte allt förstås men en fingervisning är det ju.
  • Superfurry
    Maran73 skrev 2017-04-23 13:13:30 följande:
    Tack Furry! <3 Det HAR faktiskt gått väldigt fort! Vilket är skönt, ville VERKLIGEN gå från fabrik till resultat nu...

Tror du missat min fråga: på vilket klinik tog ni provet?

Och hur lång tid SKULLE det ta trodde de? Slöfockar! (Med reservation för att d e posten som borde få sig en känga, hihi).

Skönt att sambon är på! Ett eller tre är omöjligt att säga, jag fixade personligen inte mer än två försök, men lägger de två missfallen på det också. MEN ni har ju fått ett fint embryo f insättning t skillnad fr oss! Har du någon/kommer du ihåg "score" på det ni fick tillbaka? Säger aaaabsolut inte allt förstås men en fingervisning är det ju.
    oj sorry!! Missade ja :) vi gjorde det här i Malmö på RMC, tydligen enda kliniken som gör det i Sverige (tror jag!). Enligt sambon sa dem att det skulle vara påskstängt men jag minns inte det. Men han umgicks mest med dem eftersom det var ju han som var där och lämnade hehe det skulle ta 2 veckor, men man kanske ska räkna bort påsken då...

Ja det är sant. Vi fick ett toppembryo sist (under 10% fragmentering vilket är riktigt bra och den delade sig i den takt en normal delning ska ske) de sa ingen score men embryologen sa att det "fanns stora chanser för att denna embryo blir en graviditet och ett barn" och jag tror att om vi gör långa metoden så kanske vi får lite fler ägg. Jag nöjer mig med 6 ägg och kanske 4 befruktade på dessa. MAn ska inte gapa efter mer och jag får inse att jag e ju 41 och då kan man inte förvänta sig tonårsresultat på 18 ägg ;)

Ju jag e hoppfull!
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2017-04-21 11:06:20 följande:
    Maran - Blev det något plus på urintestet du tog i morse?

Ego: Själv är jag lite trött på em och lite illamåendekänslor vissa dagar, men inte alls så jag kräks. Kissar oftare, men vet att det blir så av kortisonet också.
    Annars mår jag bra. Jag har inte tagit fler hcg, för påsken kom emellan.
    Vet inte om jag kommer bry mig om att ta fler, får se hur jag gör.
    Maran73 skrev 2017-04-23 10:13:11 följande:

Hej på er!

Så härligt att höra att det går åt rätt håll för er båda! Undrandesökare, illamående är ett gott tecken :)

Själv är jag inne på spruta 5 ikväll, idag tycker jag mig känna i höger äggstock, vilket kan stämma om jag inte bara inbillar mig, då den tydligen producerar mer ägg. Känner mig även lite svullo, men det tar jag !

Blodprov imorgon!

Ringde kliniken idag å frågade lite därför att när jag blandar Menopuren kommer det lite lösningsvätska utanför, typ en droppe, men de sa bara vi får se på blodprovet imorgon så du får i dig tillräckligt, e ju rädd blandningen e för svag. Nojig som vanligt !

Fick nej från min vanliga gyn med immunmediciner, men det finns en till här i Gbg som ev kunde göra det, om vi blev patienter där. Lite sent i denna ivf vända men kanske för framtida försök.

• smurfen 11

Ja det är sant. Vi fick ett toppembryo sist (under 10% fragmentering vilket är riktigt bra och den delade sig i den takt en normal delning ska ske) de sa ingen score men embryologen sa att det "fanns stora chanser för att denna embryo blir en graviditet och ett barn" och jag tror att om vi gör långa metoden så kanske vi får lite fler ägg. Jag nöjer mig med 6 ägg och kanske 4 befruktade på dessa. MAn ska inte gapa efter mer och jag får inse att jag e ju 41 och då kan man inte förvänta sig tonårsresultat på 18 ägg ;)

Ju jag e hoppfull!

Jag gör ju långa nu och hoppas också det händer mer än sist! Dock är jag lite försiktig i mina optimistiska uttalanden. Vår läkare trodde högst på 6 ägg, kanske 5 ägg.

Nä sant, 18 ägg händer aldrig, så är det ju...

Har du läst Klara Zimmergrens bok, kommer inte ihåg titeln, men handlar om hemmaförsök hit och dit och ivf som till slut slutade i adoption?

Tror jag hade satsat på egna ägg i din sits. En eller trepack vet jag inte...vad gjorde kliniken annorlunda iom att det delade sig så fint sista geången? Eller va det bara ett bra ägg?  För vår del blir det denna ivf:en, möjligen en till, men sen ÄD. Om sambon kan tänka sig det...

• Maran73

Ha ha Furry o Smurfen, trädtopparna kanske får räcka i vår ålder ja!!

Till er båda säger jag: GO GO GOOOOO! <3

Ego: HCG har stigit från 81 till 634 på fyra dagar, mer än nödvändigt alltså (ska dubbleras på 2-3 dagar). Glaaad!!!

Kommer inte att slappna av helt, nojjig som man är, men en del iaf! Har däremot inga symtom att tala om, brösten ömmar inte, lite trött men inte mkt mer än vanligt, yttepytte molvärk då och då... Känner mig helt enkelt väldigt ogravid! Jaja... är ju mkt tidigt ännu.

Kramar till höger och vänster!

• smurfen 11

Hej på er!

Härligt att höra det stiger Maran!

Bara lite ego uppdatering också:

Vart å tagit blodprov idag och östradiolet hade höjts enligt plan, så fortsätter med samma enhet Menopur tills ul på fredag.

Men fattar inte hur de kan se om flera ägg utvecklas, istället för ett som det brukar göra varje månad?? Nån som vet? Jag är ju nojig och ville helst göra ett ul idag å kolla, vill ju veta om det är värt fortsätta...kontrollfreak, ja vet ! :)

Nu ska jag iväg å köpa mer knarkhormoner hehe :)

• UndrandeSökare

Smurfen - Om du blir patient på Hagakliniken i Gbg, så kanske Dr Ali kan hjälpa er med recept på immunmediciner. Jag har hört om de som varit hos Dr D i Aten har visat behandlingsplanen där och fått hjälp.

De kan också sätta IL-dropp där mot betalning samt ordna blodprover tror jag. Annars finns ju Werlabs för blodprov. Lycka till.

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?