shrigley skrev 2017-04-26 14:39:36 följande:
Hej Smurfen o tack för svar -
Jag gör mitt tredje IVF-försök nu, det är det första jag gör i Falun.
ÄL-test gjorde jag runt dag 14-16 men fick inget utslag (att man ska göra IVF betyder inte att man inte kan försöka naturligt också). Dag 21 (i fredags) fick jag besked från Falun att påbörja Synarela. Efter bara ett dygn började ny blödning som fortfarande håller i sig. Vet inte om det är bara nån märklig mellanblödning, en riktig mens och att jag alltså har tagit helt fel på cykeln, eller om det är något som framkallats av Synarelan (det senare knappast troligt eftersom jag just börjat spraya då). Det är knepigt nog att få till en IVF, ännu knepigare om man inte har en menscykel att förhålla sig till.....
Jag fick kontakt med Falun i mars och har sedan dess ätit Prasteron, vilket jag inte känner av på något sätt (mer än lite mer fettig hy möjligtvis).
shrigley skrev 2017-04-26 14:51:36 följande:
Hur gammal är du förresten? Har du gjort flera IVF:er tidigare eller var den i januari din första? Jag gjorde äggfrys 2013 och har 12 stycken i frysen, som alltså är från att jag var 38 år gammal, de har jag också som en liten extra back-up. Eller nja, back-up är det ju inte - finns ju ingen garanti att de skulle vara bättre, klara en upptining eller leda till något osv - men ett extra försök är det ju. Och man kan ju hoppas att de är bättre än de jag knappt lyckas klämma ut nu....
Jaha ok, blev lite förvirrad av ditt första inlägg där :), jo vi har också försökt naturligt inför ivf. Har du fått mer koll på varför din cykel är sån?
Har du fått kortison också inför ivf? Falun ska ju vara duktiga på att ge fler mediciner än övriga kliniker i Sverige.
Jag är 42, och detta blir andra ivf, tror det blir bättre resultat nu, känns mycket kring äggstockarna, men vågar inte bli för hoppfull.
Hur kommer det sig du gör ivf om du har backup? Förlåt för frågvisa frågor igen men 38åriga ägg och såpass många, chansen finns ju mycket väl nåt där är bra?