• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Superfurry
    Maran73 skrev 2017-04-19 11:40:38 följande:
    Hej Furry!

Ja fy faan, ekonomi... vette sjutton hur vi hade haft råd utan mannens arv efter en mkt nära släkting... inte alls om vi hade varit hänvisade till mitt, i princip obefintliga, sparkonto! Låna antar jag... Tänker att det kanske är smartare att göra som ni tänker, att lägga pengarna på det som ger störst chans! Även om det är tufft (innan man väl satt igång för då tycks de flesta känna att det var helt rätt beslut, jag själv inräknad!) att gå över t ÄD.

Min röst på alt 2 var nog mer otålighet än ett råd egentligen, känner mig ju nästan lika engagerad i era behandlingar o resultat som mina egna! Nu nu nu liksom. Har du ngn gång fått bekräftelse genom t ex UL att du har ordentlig ÄL? Bara nyfiken. Vette sjutton hur man ser att en kvinna HAR haft/har ÄL, förutom att man ser blåsor men de kan ju vara tomma tänker jag... Jaja. Hur som helst, värt att prova hormonbeh!

Inte haft mer spottings, det var heller inte färskt blod utan mer som lite brunaktigt slem.. Rätt säker på att det är pga svamp o irritation. Hoppas iaf det!

Mer ego: imorgon är det dags att trava iväg till labb och lämna blod! Vet inte hur lång tid det tar att få svar sedan men hoppas på besked till fredag! Har även tänkt göra hemmatest fredag morgon... även om det kan vara för tidigt för ett säkert svar med urintest. Kan hur som helst inte hålla mig längre än t fredag!

SÅ nervös!!!!!!!!!!!!
    Hej Maran! Känner precis som dig, att man bryr sig om hur det går för er andra och engagerar sig mycket. Är så glad för er som valde äd det har ju gått kanon för er! Nu hoppas vi att det blir en liten böna också. Det kommer säkert att gå superfint!!! 

Ja jag har mät faktisk... de mäter väl nån hormon och ser ifall man har haft det? De gjorde det på mig när jag gick på Pergotime och jag hade haft äl. Vi funderar än på om vi ska köra ett försök. JAg är nöjd med vårt beslut, men jag känner att jag vill ge mina egna ägg en sista chans. Om detta inte fungerar så ska vi leva loppan och inte bry oss om bebisverkstaden alls utan bara leva och så ge oss på ett försök med äd i slutet av året. Så tänker jag, har inte presenterat detta för sambon än. Tänker att det gör jag när vi fått reda på hans resultat. De ringde aldrig idag så vi får se om de gör det imorgon!

Håller tummarna såååååå för dig imorgon Maran! Skriv direkt när du vet! :D

Kram
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-04-19 22:04:14 följande:

Hej Maran! Känner precis som dig, att man bryr sig om hur det går för er andra och engagerar sig mycket. Är så glad för er som valde äd det har ju gått kanon för er! Nu hoppas vi att det blir en liten böna också. Det kommer säkert att gå superfint!!! 

Ja jag har mät faktisk... de mäter väl nån hormon och ser ifall man har haft det? De gjorde det på mig när jag gick på Pergotime och jag hade haft äl. Vi funderar än på om vi ska köra ett försök. JAg är nöjd med vårt beslut, men jag känner att jag vill ge mina egna ägg en sista chans. Om detta inte fungerar så ska vi leva loppan och inte bry oss om bebisverkstaden alls utan bara leva och så ge oss på ett försök med äd i slutet av året. Så tänker jag, har inte presenterat detta för sambon än. Tänker att det gör jag när vi fått reda på hans resultat. De ringde aldrig idag så vi får se om de gör det imorgon!

Håller tummarna såååååå för dig imorgon Maran! Skriv direkt när du vet! :D

Kram

Tack! Håll tårna också!

Jaha men då så, bara att köra på m hormoner då! Eller? Är inte riktigt med, vad funderar ni på än? Hormoner (Pergo typ) eller ett till IVF? Var det fragmentationstest ni gjorde? Var i så fall? Skriv så fort ni får svar!! Spanish Inquisition...

Smurfen, hur går det, börjat spruta än?? Hur känns det? Spännande!

Nej, nu måste jag in i duschen, sen iväg till labb (herregud testdag redan, tiden kröp ju fram nyss!!). Ha en bra torsdag!!
  • Superfurry
    Maran73 skrev 2017-04-20 07:06:51 följande:
    Tack! Håll tårna också!

Jaha men då så, bara att köra på m hormoner då! Eller? Är inte riktigt med, vad funderar ni på än? Hormoner (Pergo typ) eller ett till IVF? Var det fragmentationstest ni gjorde? Var i så fall? Skriv så fort ni får svar!! Spanish Inquisition...

Nej, nu måste jag in i duschen, sen iväg till labb (herregud testdag redan, tiden kröp ju fram nyss!!). Ha en bra torsdag!!
    Hej! Håller tummar, tår och ber till alla verkliga och overkliga gudar!! Och karman :D

förstår att du är förvirrad med mina upp och ner vad göra och inte göra som ändras från dag till dag! Detta är vad jag har planerat, sambon har inte fått säga sitt då, då han inte ens vet att jag tänker detta :)

Att vi kör ett försök nu snart och om det går åt pipsvängen så njuter vi i ca ett halvår utan att försöka och bara vilar oss och sen efter det gör vi äd :) under tiden försöker vi så klart naturligt, men absolut inte lika stressigt som nu. Utan bara tar det som det kommer. Jag har kollat och tydligen får man försök mycker billigare hos CFC (den kliniken vi gick på innan) om man redan varit patient hos dem. Vi var ju inte så glada över deras löpande band-behandlingar, men ja man sparar typ 8-9000 danskar om vi gör det hos dem igen.... Så man får kanske bara tänka på det positiva med dem: de fick ju jobbet gjort och de ar billiga att prova fler metoder och de har denna spindelapparat.

så där är vi nu! Blev du klokare? :) 

Hur har det gått för dig idag Maran?

Smurfen hur går det för dig, startat med sprutorna än, var du nedreglerad? Och Jessy long time! Skriv lite :)

Nu ska jag jobba lite! Mer trött efter påskledigheten haha. Varit igång hela påsken i princip.....

:)
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-04-20 08:57:59 följande:

Hej! Håller tummar, tår och ber till alla verkliga och overkliga gudar!! Och karman :D

förstår att du är förvirrad med mina upp och ner vad göra och inte göra som ändras från dag till dag! Detta är vad jag har planerat, sambon har inte fått säga sitt då, då han inte ens vet att jag tänker detta :)

Att vi kör ett försök nu snart och om det går åt pipsvängen så njuter vi i ca ett halvår utan att försöka och bara vilar oss och sen efter det gör vi äd :) under tiden försöker vi så klart naturligt, men absolut inte lika stressigt som nu. Utan bara tar det som det kommer. Jag har kollat och tydligen får man försök mycker billigare hos CFC (den kliniken vi gick på innan) om man redan varit patient hos dem. Vi var ju inte så glada över deras löpande band-behandlingar, men ja man sparar typ 8-9000 danskar om vi gör det hos dem igen.... Så man får kanske bara tänka på det positiva med dem: de fick ju jobbet gjort och de ar billiga att prova fler metoder och de har denna spindelapparat.

Smurfen hur går det för dig, startat med sprutorna än, var du nedreglerad? Och Jessy long time! Skriv lite :)

Nu ska jag jobba lite! Mer trött efter påskledigheten haha. Varit igång hela påsken i princip.....

Jag är med. Låter klokt tycker jag! En variant av alternativ två!

Var ju bara ett blodprov så det var raskt överstökat. Nu vänta på resultat.... gaaaaah!
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-04-20 07:06:51 följande:
    Tack! Håll tårna också!

Hallå!

Visst är det så att man är minst lika engagerad i era behandlingar som i ens egna, det är bara kul tycker jag !

Gud va spännande å testa imorgon, skriv så fort du vet! Hoppas hoppas:)

Jag ska börja med knark ikväll, haha, och känner mig något lugnare än sist, för nu vet jag gången och är beredd på att det kan skita sig. Det var jag inte sist. Dessutom tänker jag att jag kommer få världens största ÄL för 33 tusen, lite kul när jag tänker så !

• smurfen 11
    Superfurry skrev 2017-04-20 08:57:59 följande:

Haha jag är lika snurrig jag ju, det är vi nog innan vi kommit över den där tröskeln !

Min sambo vet inget om mina planer heler men anar nog nåt! Jessy skrev ju att barnet får ca 30% av generna eller nåt vid ÄD, vill gärna vet mer där...Jag planerar att bli gravid med ÄD i aug/sept, så kan jag studera ett år haha sen vara mammaledig:), och sen fortsätta året därpå.

Tror ni fan inte varenda jävla familj i det nya grannskapet har ungar ! Jag blir så deppig! Nästan gråtfärdig :( Alla barnfamiljer håller liksom ihop ser jag. Jag tyvker det är skitjobbigt, vill bara hålla mig inne så det inte syns vi är barnlösa...

Ska börja idag med Menopur, 375. Inga större förhoppningar men hoppas såklart innerst inne. En dag i taget!

Har spermatestet kommit? eller svaret alltså?

Jag mejlade just en gyn här i Gbg om de kan skriva ut Kortison och Trombyl, får se vad de svarar. Ska väl kontakta min vanliga gyn också om det. Känner att ska vi göra ivf så vill jag ha alla möjligga mediciner.
  • Maran73

HJÄÄÄÄÄÄLP, PROVSVAREN HAR REDAN KOMMIT!!!!!!! Fick sms nyss om att jag kan logga in och titta! JAG VÅGAR INTE! Fast jag vill!! Men d e inte läge just nu, aaaaaaaaaaaaah! Iiiiiiiiiihhhhhh!

Det är ju helt STÖRT detta, man är ju som en hare på speed! Ok, lugn och fin, jag tittar om ett par timmar, återkommer!

• UndrandeSökare

Smurfen - Vill den gyn du kontaktat inte hjälpa med Trombyl och kortison så kontakta Marie på Fertilitetplus, hon verkar kunna fixa det mesta i medicinväg. Då kan du säkert få Lutinus också. Annars testa en tredjedels barnalbyl per dag och Progesteronkrämen Progesterall samt folsyra som jag tipsat dig om tidigare. Det är ju värt ett försök iallafall om du inte hittar nån vänlig läkare !

• UndrandeSökare

Maran- Supersmidigt med Werlabs eller hur - jag sa ju det ! Mycket enklare att använda dem än att krångla med läkare för att få igenom saker man vill göra.

Nu vet du hur du ska göra nästa gång du vill ta prover, kom ihåg rabattkoden jag gav dig.

Synd att Utrogestan inte funkade optimalt för dig. Har aldrig hört om nån som fått svamp av dem förut. Jag tycker de är jättebra och har absolut inga biverkningar av dem.

Grattis till positivt hcg, kom nu ihåg att upprepa hcgprovet några gånger. Om allt är normalt ska det dubblera sig varannan dag, om det planar ut eller minskar är det tecken på kommande missfall.

Nu är det dags för frukost !

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?