• Anonym (Karin)

Men alltså... snippa?

Usch, jag tycker detta ord är så hemskt!
    "Snippa" som motsvarighet till snopp?

Varför dög inte mus/fiffi/mutta?
    Varför måste musen döpas om till "snippa"?

Jag tycker ordet låter smutsigt och vämjeligt.

Hur kunde det bli så att musen generellt ska ha detta hemska namn?

• Svar på tråden Men alltså... snippa?
  • Anonym (Polly)
    Anonym (mänsklig) skrev 2016-11-06 13:59:01 följande:
    Japp - du, taquine och Lord Hans. Vilken allians.Tyst
    Ja, den konservativa maffian. (Läs andra trådar...)
  • Anonym (Polly)
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 14:01:07 följande:
    Jag hade följt föräldrarnas önskan, nu vet jag ju vad de har för åsikt angående "snippa" så det hade inte blivit aktuellt.
    Jag ska faktiskt snart få mitt första barnbarn. Skrattande
    Kommer dina barn prata om barnets mutta på BVC tror jag personalen kommer reagera...
  • Anonym (Karin)
    Johan75 skrev 2016-11-06 14:14:23 följande:
    Nej, det gjorde jag inte. Var det ett program som vände sig till 50+ kommunpolitiker?
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 14:04:26 följande:
    Nog för att jag var född 1974 men några vad du kallar "alkisar" kände jag inte. Det gör jag för övrigt inte nu heller.
    Utöver det så kallar jag inte alkoholister för "alkisar" vilket är fruktansvärt nedvärderande av sjuka människor.
    Nähä. Ser att du inte vänder dig till vad jag skrev utan försöker ducka. För övrigt känner jag några alkoholister. De har inget emot ordet alkis. De bryr sig om hur de blir behandlade. Inte om ord. 
    Spelar det någon roll vem det vände sig till? Jag fick se det i en grupp på FB, en diskussionsgrupp jag är med i. De flesta tyckte som jag, det är ett helt annat klientel av folk där. 

Och som sagt har detta inget med mitt politiska uppdrag att göra.

I mitt arbete har jag som du kanske förstår en del med grupper med problematik att göra och jag lovar dig, en sjuk människa vill inte ha ett öknamn bara för att du tror att de är ok med det. De kanske skäms för mycket för att våga säga det.
  • taquine
    Anonym (Polly) skrev 2016-11-06 14:16:11 följande:
    Ja, den konservativa maffian. (Läs andra trådar...)
    Anonym så klart , länka gärna några trådar där jag varit konservativ Väntar med spänning...
    Goodness me
  • Regndamen
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 14:01:07 följande:

Jag hade följt föräldrarnas önskan, nu vet jag ju vad de har för åsikt angående "snippa" så det hade inte blivit aktuellt.

Jag ska faktiskt snart få mitt första barnbarn. 

Och om detta eller något senare blir en flicka, och som själv kanske vill säga snippa? För många andra barn säger snippa? Vad tänker du göra då?
  • Johan75
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 14:19:55 följande:
    Spelar det någon roll vem det vände sig till? Jag fick se det i en grupp på FB, en diskussionsgrupp jag är med i. De flesta tyckte som jag, det är ett helt annat klientel av folk där. 

I mitt arbete har jag som du kanske förstår en del med grupper med problematik att göra och jag lovar dig, en sjuk människa vill inte ha ett öknamn bara för att du tror att de är ok med det. De kanske skäms för mycket för att våga säga det.
    Fortfarande inget som direkt vänder sig till det jag skrev. 
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (mänsklig)

Hehe - diskussionsgrupper på nätet som betstår av ett "helt annat klientel". Cool Är nog ingen här som är förvånad.Tungan ute
  • Regndamen

Ett klientel som brukar titta på svts barnprogram utan några barn i närheten? Om ni inte gillar det, sluta titta.
  • Anonym (Karin)
    Fiona M skrev 2016-11-06 14:15:07 följande:

Kan ni inte svara: ni som är emot snippa, är ni 50+ utan flickbarnbarn?

50+ med barnbarn på väg.
  • Regndamen
    Anonym (mänsklig) skrev 2016-11-06 14:25:01 följande:

Hehe - diskussionsgrupper på nätet som betstår av ett "helt annat klientel".  Är nog ingen här som är förvånad.

Jag ser den engelska adeln som sippar te och chockeras över videor framför mig. Eller de vill i alla fall låtsas vara den engelska adeln.
Svar på tråden Men alltså... snippa?