• Anonym (Karin)

Men alltså... snippa?

Usch, jag tycker detta ord är så hemskt!
    "Snippa" som motsvarighet till snopp?

Varför dög inte mus/fiffi/mutta?
    Varför måste musen döpas om till "snippa"?

Jag tycker ordet låter smutsigt och vämjeligt.

Hur kunde det bli så att musen generellt ska ha detta hemska namn?

• Svar på tråden Men alltså... snippa?
  • Anonym (Karin)
    Regndamen skrev 2016-11-06 14:21:44 följande:
    Och om detta eller något senare blir en flicka, och som själv kanske vill säga snippa? För många andra barn säger snippa? Vad tänker du göra då?
    . Jag skulle göra som föräldrarna även då. 
  • micromat

Tycker snippa är otroligt bra ord. Äntligen säger jag!!

Fan när man vad mindre och folk började prata om hönor/pullor/musen/fifi/slidan/pullan/kuckelimuckan/stina/andra helt random ord. Fattade man noll och ingenting? Pratar dom om möss eller vad pratar dom om eller pratar vi om samma saker eller vadå?

Snippa är toppen helt enkelt

• Anonym (Polly)
    taquine skrev 2016-11-06 14:20:40 följande:
    Anonym så klart , länka gärna några trådar där jag varit konservativ Väntar med spänning...
    Självupptagen och övertygad om din egen förträfflighet.
    En snabb sökning ger nedanstående (och nu orkar jag inte läsa igenom utan hugger bara ett urval):

www.familjeliv.se/forum/thread/75561651-sexigt-med-stringtrosor/1/nick/75583631

www.familjeliv.se/forum/thread/74958442-har-ni-knullat-nagon-ni-traffat-pa-familjeliv/1/nick/75055070

www.familjeliv.se/forum/thread/74810854-motalafamiljen-i-familjen-annorlunda/8

www.familjeliv.se/forum/thread/66134204-jag-ar-forlovad-med-min-faster-son-min-kusin/0/nick/66138211
  • Anonym (Karin)
    Anonym (mänsklig) skrev 2016-11-06 14:25:01 följande:
    Hehe - diskussionsgrupper på nätet som betstår av ett "helt annat klientel". Cool Är nog ingen här som är förvånad.Tungan ute
    Nej, inte jag heller. Men jag tycker det är rätt underhållande här också fast inte lika seriöst.
  • Anonym (mänsklig)
    Regndamen skrev 2016-11-06 14:27:24 följande:
    Jag ser den engelska adeln som sippar te och chockeras över videor framför mig. Eller de vill i alla fall låtsas vara den engelska adeln.
    Jag ser ett gäng femtiotaggare som tittar på barnprogram för att hitta mer bevis för den världsomspännande feministiska konspirationen som tvingar dem att säga "snippa" och "hen". Solig 
  • Fiona M
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 14:25:23 följande:
    50+ med barnbarn på väg.
    Om dina barn, efter att ha umgåtts med andra föräldrar, faktiskt säger snippa, kommer du "ge" dig då?
  • Fiona M

Som jag ser det är snippa ett neutralt ord för flickors kön.
    Mus och mutta (även fitta) används av och om kvinnor, och känns sexualiserat och opassande om barn.

"Fiffi" förresten, hur kan du tycka det är ett bättre ord TS? Det är lika hittepå som snippa, och dessutom inlånat från engelskan.

• Anonym (Karin)
    Regndamen skrev 2016-11-06 14:25:15 följande:
    Ett klientel som brukar titta på svts barnprogram utan några barn i närheten? Om ni inte gillar det, sluta titta.
    Lägg av, ser du inte själv hur dumt du resonerar nu? Skäms
    Det är inte direkt så att många av oss skulle sett eländet om det inte länkats i gruppen.
  • Anonym (Karin)
    Fiona M skrev 2016-11-06 14:32:57 följande:
    Om dina barn, efter att ha umgåtts med andra föräldrar, faktiskt säger snippa, kommer du "ge" dig då?
    Jag kommer inte "ge" mig men jag kommer anpassa mig när deras familj är närvarande. Absolut.
  • Fiona M

TS, har du söner eller döttrar?
    Jag hade tyckt det var skönt att ha ett lika självklart ord för mitt kön som pojkarnas snopp.
    (Visst kan även den kallas en massa olika saker, men ärligt talat är det väl snarare i tonåren/vuxen ålder smeknamnen svävar ut?)

Svar på tråden Men alltså... snippa?