• Anonym (Karin)

Men alltså... snippa?

Usch, jag tycker detta ord är så hemskt!
    "Snippa" som motsvarighet till snopp?

Varför dög inte mus/fiffi/mutta?
    Varför måste musen döpas om till "snippa"?

Jag tycker ordet låter smutsigt och vämjeligt.

Hur kunde det bli så att musen generellt ska ha detta hemska namn?

• Svar på tråden Men alltså... snippa?
  • Vingarna blå

tycker du seriöst att man ska kalla småbarns kön för fitta? Det är ett skällsord och väldigt sexuellt laddat.

Snippa liksom snopp är neutralt vilket gör det perfekt att tillämpa på barnen utan att det känns skämmigt eller fel.

Det är fantastiskt att små flickor ÄNTLIGEN har ett ord på sitt kön. När jag tultade runt på dagis på 80-talet så blev fröknarna väldigt tysta och mumlade när man undrade vad man hade mellan benen (de hade dock inga som hellst problem att berätta för pojkarna att de hade snopp). Ett lågt frammummlande "framskärt" fick vi till svara vilket var jätteförvirrande eftersom fröknarna ofta kallade rumpan för skärten.

Är sååå glad att mina små döttrar kan prata om sina snippor och pojkarnas snoppar utan minsta förvirring.

• EnAnonumius
    Vingarna blå skrev 2016-11-06 22:22:19 följande:
    tycker du seriöst att man ska kalla småbarns kön för fitta? Det är ett skällsord och väldigt sexuellt laddat.

Snippa liksom snopp är neutralt vilket gör det perfekt att tillämpa på barnen utan att det känns skämmigt eller fel.

Det är fantastiskt att små flickor ÄNTLIGEN har ett ord på sitt kön. När jag tultade runt på dagis på 80-talet så blev fröknarna väldigt tysta och mumlade när man undrade vad man hade mellan benen (de hade dock inga som hellst problem att berätta för pojkarna att de hade snopp). Ett lågt frammummlande "framskärt" fick vi till svara vilket var jätteförvirrande eftersom fröknarna ofta kallade rumpan för skärten.
    Är sååå glad att mina små döttrar kan prata om sina snippor och pojkarnas snoppar utan minsta förvirring.
    Skall jag vara rent ärlig så tycker jag "framstjärt" är långt mer nedvärderande än att säga "fitta". Med det sagt....

Det var likadant när jag var på dagis på sent 70-talet. Inga problem med att säga snopp och berätta om snoppen. Dock så var det flera mumlande och olika namn på snippan när jag var barn.
    Fast jag minns att ingen fröken använde sig av "framstjärt" (tack och lov), utan det var "muffen", "musen" och "det dära"(Förvånad).

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Karin)
    EnAnonumius skrev 2016-11-06 22:01:31 följande:
    Har, du Damen, för mycket fritid så att du kan sitta dig och förfasa dig över ett behövliga ord?

Vissa kanske tycker pudlar är så fina att de vill kalla snippan för fiffi. Fiffi är ju annars ett klassiskt pudelnamn (för många).

Jag tycker rävar är fina, så jag kanske skall kalla min snippa för Mickel..

Alltså hur kan man bli så upprörd av ett ord som skall tjäna ett syfte, som är tänkt att ha samma neutrala klang som snopp, och användas på samma sätt på flickor så som snopp görs för pojkar, och skall kunna användas landsomfattande också?

Ta dig en stor kopp kaffe och häll i lite blankt grädde, och kanske ett par sockerbitar så att det blanka grädden gör nytta för dig lite fortare så du kanske kan slappna av lite. 

P.S
    Blankt grädde (för den som inte vet) är ett annat ord att säga att man skall ha en skvätt vodka i kaffet.
    Tack för alla trevliga ord, du är lika charmerande som alltid.
    Jag hade faktiskt saknat din galla här och ändtilgen kom den!

Nej jag har inte för mycket fritid, vad tror du att jag gör uppe så här dags?
    Baseras dina åsikter på antal lediga timmar/dagar eller hur kommer det sig att du ställde en så ointelligent fråga?

Gulligt att du kallar mig för damen förresten! Kram på dig Mickelina! Solig
  • Anonym (Karin)
    Vingarna blå skrev 2016-11-06 22:22:19 följande:

Jag har inte sagt att jag tycker att man ska använda det ordet, nej.
    Säg du snippa du om du vill, jag kommer inte göra det.

Det verkar vara något fel på ditt tangentbord, bara så du vet så hänger sig bokstäverna ibland. Ser ut som att du inte kan skriva ordentligt. Se till att åtgärda det om du vill bli tagen seriöst.
  • Anonym (K)
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-05 18:06:06 följande:

Usch, jag tycker detta ord är så hemskt!

"Snippa" som motsvarighet till snopp?

Varför dög inte mus/fiffi/mutta?

Varför måste musen döpas om till "snippa"?

Jag tycker ordet låter smutsigt och vämjeligt.

Hur kunde det bli så att musen generellt ska ha detta hemska namn?

Vadå "döpas om"? Det har lagts till ett ord för det kvinnliga könsorganet, men det står dig givetvis fritt att använda vilket ord du själv vill! Det är inte så att du kommer att bli kastad i fängelse för att du fortsätter säga fiffi istället liksom... Så varför klaga över vad andra väljer att kalla kvinnors eller flickors könsorgan?

För övrigt tycker jag att det är ett alldeles utmärkt ord! Passar väldigt fint med snopp och det finns ingen sexuell eller annan "laddning" i ordet! Dessutom avser "snippa" just hela det kvinnliga (åtminstone det yttre) könsorganet, och inte enbart själva "hålet" som orden slida och vagina avser.

Men fortsätt du att säga vad du vill, det har folk gjort i alla tider! Långt ifrån alla säger ens snopp!
  • nevermind

Mus och mutta är ju nåt som lantisar använder. Så vansinnigt fult. Fiffi låter för fint och oskuldsfullt. Något för fina flickor, och jag tycker inte man ska vara en fin flicka utan knulla runt om man vill.
    När jag var liten sa dom "snoppan". Sjukt fult! Snippa är bra tycker jag.

• Påven Johanna II

Jag tycker snippa är ett utmärkt ord.

• Anonym (Älskar fitta.)

En fitta är alltid en fitta, vilket ord som än används, bara barnsligt att hålla på att dölja det bakom nya fåniga ord.
    Som när vuxna pratar barnspråk med varandra.

• Fiona M
    Anonym (Älskar fitta.) skrev 2016-11-07 13:27:17 följande:

En fitta är alltid en fitta, vilket ord som än används, bara barnsligt att hålla på att dölja det bakom nya fåniga ord.

Som när vuxna pratar barnspråk med varandra.

Ditt val av nick blir rätt obehagligt när du säger det du säger, att även barn har fittor.
Svar på tråden Men alltså... snippa?