• Anonym (Karin)

Men alltså... snippa?

Usch, jag tycker detta ord är så hemskt!
    "Snippa" som motsvarighet till snopp?

Varför dög inte mus/fiffi/mutta?
    Varför måste musen döpas om till "snippa"?

Jag tycker ordet låter smutsigt och vämjeligt.

Hur kunde det bli så att musen generellt ska ha detta hemska namn?

• Svar på tråden Men alltså... snippa?
  • Kirenaj68
    pigglet skrev 2016-11-07 18:46:09 följande:
    Har jag missat något? Slida - det är väl den där gången mellan livmoder och slidmynning? Något man inte ser över huvud taget?
    Lite som att kalla pojkars snopp för sädesledare?

Snippa - som sagt: hela paketet. Vilket för småbarn väl framför allt gäller det man ser. Väldigt långt ifrån slida.
    Ja. Herregud. Ibland märks det att det här landet inte har varit i krig på över 200 år......
  • Monkii
    Bibbidi skrev 2016-11-07 17:25:45 följande:

Varför kan man bara inte säga slida?

Snopp på killar och slida på tjejer? Man sa slida i alla fall när jag växte upp, har inte förstått varför man var tvungen att hitta på ett nytt ord för det.

Som sagt...en viss förvirring infinner sig när man försöker prata om kisshålet.. Kanske bäst att man säger mellan benen för båda könen så att det slipper bli såhär.

Ps min mamma sa mellan benen, behövde man vara mer specifik blev det springan eller hålet.
  • Monkii

För övrigt är just hålet väldigt praktiskt som ord. "Kalle har ont i hålet. Vilket hål? Det på sidan av huvudet"

Onödigt med massa extra ord..

• EnAnonumius
    Kirenaj68 skrev 2016-11-07 20:03:43 följande:
    Hehehe smile2.gif Ja. Jag kan tänka mig att det fälls en och annan mustig kommentar i ett damsällskap när humöret är på toppSkrattandeSkrattandeSkrattande.
    Japp.. Inget kön är oskyldigt så att säga... Tungan uteCool

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-07 17:32:45 följande:
    Du får bara ett kort svar på din verbala spya, jag har inte kallat dig för något som du så duktigt kallar invektiv.

Undrar vem som har mest fritid, du eller jag. Solig Se så schas iväg med dig, jag orkar inte med dig längre! (Betyder i klarspråk att det inte blir några fler svar som du kan bemöta med en massa ovidkommande trams.)

Tråden handlar för övrigt ENBART om ordet snippa, inte om dig, Damer, kaffekaskar eller något annat som rör sig i din fantasi.

Bye! Spöke
    Ojdå det märks att du är politiker. Politiker är de personer som läser en text och sedan friserar innehållet till att få det att handla om något helt annat än vad som skrevs.

Ja jag vet att många gör så, men de som är experter på det området är oftast de som blir politiker med.

Di citerade mig och skrev i analogt till det jag skrev. Och skrev att du har svårt för bitterfittor och har redan innan, inlägget med bitterfittor, hoppat på mig med en jäkla massa invektiv. Så jag förstår att du har svårt för bitterfittor, du borde söka hjälp med tanke på att du måste har riktigt svårt för dig själv när du har så avsevärt svårt med bitterfittor..

Tycker det är synd om kommunen som hade så dålig smak att sätta dig som kommunalpolitiker.

• Monkii
    Anders 386 skrev 2016-11-07 17:49:05 följande:

Helt otroligt! En superlång väldigt laddad tråd om värderingen av olika ord för könsorganen.

Själv tycker jag alla namn funkar bra så länge jag förstår vad som avses..

Ibland tappar man tron på mänskligheten.   

Om man inte ens har ett ord för det som kisshålet sitter i hur ska man då veta vad som avses? Hur gjorde du när du inte hade ord för din hängsnippa?
  • Anders 386
    Monkii skrev 2016-11-07 22:20:30 följande:
    Om man inte ens har ett ord för det som kisshålet sitter i hur ska man då veta vad som avses? Hur gjorde du när du inte hade ord för din hängsnippa?
    Men det finns ju massor med ord redan. Hur svårt kan det vara. Alla fattar väl vad en kuk eller snopp eller penis är för nåt. Men iofs, skulle nån kläcka ur sig hängsnippa hade nog även jag garvat..  Skrattande  Men fitta, mus eller snippa är väl alla jättebra ord?

Jaha - nu är jag visst också med i den här roliga debatten..  Skrattande Det värsta jag läst i tråden var ju annars slangklämma, det hade jag faktiskt aldrig hört förut.
  • Monkii
    Anders 386 skrev 2016-11-08 10:12:29 följande:

Men det finns ju massor med ord redan. Hur svårt kan det vara. Alla fattar väl vad en kuk eller snopp eller penis är för nåt. Men iofs, skulle nån kläcka ur sig hängsnippa hade nog även jag garvat..    Men fitta, mus eller snippa är väl alla jättebra ord?

Jaha - nu är jag visst också med i den här roliga debatten..  Det värsta jag läst i tråden var ju annars slangklämma, det hade jag faktiskt aldrig hört förut.

Ja jättebra ord om man pratar om sex men som du vet är kvinnor och flickor människor och deras kroppar existerar utanför sängkammaren. Säger du till dotter att du ska torka hennes fitta när hon har kissat?
  • EnAnonumius
    Anders 386 skrev 2016-11-08 10:12:29 följande:
    Men det finns ju massor med ord redan. Hur svårt kan det vara. Alla fattar väl vad en kuk eller snopp eller penis är för nåt. Men iofs, skulle nån kläcka ur sig hängsnippa hade nog även jag garvat..  Skrattande  Men fitta, mus eller snippa är väl alla jättebra ord?

Jaha - nu är jag visst också med i den här roliga debatten..  Skrattande Det värsta jag läst i tråden var ju annars slangklämma, det hade jag faktiskt aldrig hört förut.
    Är en äldre benämning från "förr i tiden", som ibland användes inom motorhobby kretsar.
    Men även inom motorhobbyn kretsar så utvecklas ju språkbruken med.

Dock så ja det finns ju många ord för kvinnans könsorgan. Dock så handlar ju detta med snippa om att få en enhetligt neutralt ord, som snopp är för pojkar, som lätt kan fattas av alla oavsett vad i landet man bor.

Jag kan inte fatta heller denna hysteri som TS har kring ordet så till den milda grad att starta en tråd och förfasa sig över språk-/samhällsutveckling som ordet är egentligen..

• Anonym (Mimmi)
    EnAnonumius skrev 2016-11-08 10:36:16 följande:
    Är en äldre benämning från "förr i tiden", som ibland användes inom motorhobby kretsar.
    Men även inom motorhobbyn kretsar så utvecklas ju språkbruken med.

Dock så ja det finns ju många ord för kvinnans könsorgan. Dock så handlar ju detta med snippa om att få en enhetligt neutralt ord, som snopp är för pojkar, som lätt kan fattas av alla oavsett vad i landet man bor.

Jag kan inte fatta heller denna hysteri som TS har kring ordet så till den milda grad att starta en tråd och förfasa sig över språk-/samhällsutveckling som ordet är egentligen..
    Och här kommer jag och håller med ts.
    Jag tycker att ordet borde förpassas till historien som ett av de ord som försvann lika fort som det kom.
    Det är gräsligt minst sagt.

Jag undrar också varför du hetsar upp dig så hemskt mot ts!
    Ingen annan har överöst henne med ens tillstymmelsen av vad du gjort, tar du åt dig personligt på något sätt?
  • EnAnonumius
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-11-08 10:47:29 följande:
    Jag tycker att ordet borde förpassas till historien som ett av de ord som försvann lika fort som det kom.

Ingen annan har överöst henne med ens tillstymmelsen av vad du gjort, tar du åt dig personligt på något sätt?
    Ja jag har läst och noterat.

• Anonym (Karin)

Behöver jag säga att jag håller med dig? Glad
  • Anonym (Karin)
    E.A är som en rabiessmittad iller i de flesta trådar. Att FL är ett diskussionsforum där vi kan tycka olika har visst gått henne förbi.Använda okvädesord och se det mesta som skrivs som  en personlig förolämpning. lyckas hon bra med. 
    EnAnonumius skrev 2016-11-08 11:12:48 följande:
    Japp krävs en rabiessmittad iller för att upptäcka en annan rabiessmittad iller. 
    Sopa du framför dina egna farstu innan du sopar framför andras. 

Anonym (Mjo) skrev 2016-11-08 11:25:43 följande:
    Håller med, en tråd blir genast förstörd när EnAnonumius börjar med sina förolämpningar och sin otroligt taskiga attityd.. Undrar hur det känns att vara en så avskydd person?
    EnAnonumius skrev 2016-11-08 11:31:26 följande:
    Japp krävs en rabiessmittad iller för att upptäcka en annan rabiessmittad iller.
    Och varför går ni tre helt OT, för trådens ämne och snackar skit om en enskild skribent för?

Men ni kanske inte är så intelligenta till att fatta att ni förstör själva som den ni anklagar.

Wow...
  • Kirenaj68

Varför är det så hemskt med snippa? För att det är en feminisering av ordet snopp? Hade detta handlat om ordet fitta hade jag förstått det eftersom det ordet  används även för att kränka, förolämpa och såra en kvinna/tjej. Men snippa? Tycker att det är ganska oskyldigt. Eller var det slangklämma du avsåg? Oroa dig inte. Det är på väg att försvinna. Det är bara vi dinosaurier som använder det ordetFlörtFlört.
  • EnAnonumius
    Kirenaj68 skrev 2016-11-08 22:29:43 följande:
    Varför är det så hemskt med snippa? För att det är en feminisering av ordet snopp? Hade detta handlat om ordet fitta hade jag förstått det eftersom det ordet  används även för att kränka, förolämpa och såra en kvinna/tjej. Men snippa? Tycker att det är ganska oskyldigt. Eller var det slangklämma du avsåg? Oroa dig inte. Det är på väg att försvinna. Det är bara vi dinosaurier som använder det ordetFlörtFlört.
    Skål
Svar på tråden Men alltså... snippa?