• Anonym (Karin)

Men alltså... snippa?

Usch, jag tycker detta ord är så hemskt!
    "Snippa" som motsvarighet till snopp?

Varför dög inte mus/fiffi/mutta?
    Varför måste musen döpas om till "snippa"?

Jag tycker ordet låter smutsigt och vämjeligt.

Hur kunde det bli så att musen generellt ska ha detta hemska namn?

• Svar på tråden Men alltså... snippa?
  • Monkii
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 15:02:34 följande:

Ok, hur går det?

Jag tror att det kan funka för en burdus kärring som aldrig fick lov att vara barn. Väldigt vulgärt och buskis.
  • Anonym (Karin)
    Regndamen skrev 2016-11-06 15:22:27 följande:
    Min ton? Jag är förbluffad över varför detta videoklipp länkades i er grupp. Om ingen av er har ett sådant intresse, vilket jag förmodar är vad du menar när du skriver klientel, så förstår jag inte alls varför detta inlägg länkades.

Vad diskuterades egentligen?
    Varför det länkades?
    Antagligen för att någon tyckte det var värt att diskutera lämpligheten i. Och då handlade det inte bara om själva ordet utan även om den där rysliga filmen.

Vad som diskuterades är antagligen ordet och filmen eller vad tror du?

Vad gör dig så förbluffad? Det handlar om en diskussionsgrupp som tar upp mer eller mindre allt, från smålöjliga saker till världspolitik.
  • Anonym (Karin)
    Monkii skrev 2016-11-06 16:06:04 följande:
    Jag tror att det kan funka för en burdus kärring som aldrig fick lov att vara barn. Väldigt vulgärt och buskis.
    Jaja, det står på din sida att du är 46 så välkommen till kärringgänget! Kaffe
  • Regndamen
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 16:40:20 följande:

Varför det länkades?

Antagligen för att någon tyckte det var värt att diskutera lämpligheten i. Och då handlade det inte bara om själva ordet utan även om den där rysliga filmen.

Vad som diskuterades är antagligen ordet och filmen eller vad tror du?

Vad gör dig så förbluffad? Det handlar om en diskussionsgrupp som tar upp mer eller mindre allt, från smålöjliga saker till världspolitik.

Det är ju inte riktat mot vuxna, så lämpligheten är väl svårt att avgöra för endel. Vad anser du om de där som klär ut sig till kiss och bajs då? Bättre?
  • Anonym (Karin)
    Regndamen skrev 2016-11-06 16:47:22 följande:
    Det är ju inte riktat mot vuxna, så lämpligheten är väl svårt att avgöra för endel. Vad anser du om de där som klär ut sig till kiss och bajs då? Bättre?
    Inte riktat nej, men producerat av vuxna.
    Dessutom är det vuxna som tar beslut om vad som anses lämpligt, i detta fall var det en missbedömning om du frågar mig. (Fast det gör du ju inte.)

Jag vet inte vad/vem du menar som skulle klä ut sig till kiss och bajs? Förklara gärna.
  • Anonym (Polly)
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 16:49:52 följande:
    Dessutom är det vuxna som tar beslut om vad som anses lämpligt, i detta fall var det en missbedömning om du frågar mig. (Fast det gör du ju inte.)

Jag vet inte vad/vem du menar som skulle klä ut sig till kiss och bajs? Förklara gärna.
    På vilket sätt var det olämpligt?

Ett barnprogram det med:

• Johan75

Hade detta barnprogram varit mer lämpligt ifall de handlade om muttor istället för snippor? Om inte ser jag inte relevansen.
    Behold, i come as a thief.
  • Fiona M
    Johan75 skrev 2016-11-06 17:04:01 följande:
    Hade detta barnprogram varit mer lämpligt ifall de handlade om muttor istället för snippor? Om inte ser jag inte relevansen.
  • Regndamen

Du har alltså diskuterat lämpligheten över en video med snoppar och snippor, men missat barnprogrammet där två vuxna klär ut sig till bajs och kiss? Jag har gett er ett nytt ämne att förfasas över, varsågod.
  • Anonym (Karin)
    Regndamen skrev 2016-11-06 17:42:37 följande:
    Du har alltså diskuterat lämpligheten över en video med snoppar och snippor, men missat barnprogrammet där två vuxna klär ut sig till bajs och kiss? Jag har gett er ett nytt ämne att förfasas över, varsågod.
    Jag hade missat detta program också om det inte varit för gruppen och jag har inget intresse av att diskutera kiss- och bajsfilmen där.

Jag har inte sett klippet någon länkade, det inrtesserar mig inte. 
    Min tråd handlar om ordet "snippa" och inget annat.

Tack tack för ingenting.
Svar på tråden Men alltså... snippa?