• Anonym (Karin)

Men alltså... snippa?

Usch, jag tycker detta ord är så hemskt!
    "Snippa" som motsvarighet till snopp?

Varför dög inte mus/fiffi/mutta?
    Varför måste musen döpas om till "snippa"?

Jag tycker ordet låter smutsigt och vämjeligt.

Hur kunde det bli så att musen generellt ska ha detta hemska namn?

• Svar på tråden Men alltså... snippa?
  • Påven Johanna II
    Fiona M skrev 2016-11-07 13:29:30 följande:
    Ditt val av nick blir rätt obehagligt när du säger det du säger, att även barn har fittor.
    Ja, verkligen! Kräks Ungefär som de som envisas med att kalla sig "mammatillmånga", "mammatillson", "pappa till fyra fina tjejer" och liknande i sextrådarna. Sedan sitter de som interagerar med dem och stönar fram "Åh, mamma! Du är så sexig!"

Bisarrt.
  • Anonym (Älskar fitta.)

Älskar kuk.

En kuk är alltid en kuk, vilket ord som än används, bara barnsligt att hålla på att dölja det bakom nya fåniga ord. Som när vuxna pratar barnspråk med varandra.

• kaffe

Snippa är ett bra ord för att benämna småtjejers könsorgan. Neutralt och enkelt och på samma nivå som snopp. Hade väl egentligen hoppats på ett finare ord när dom en gång hittade på det, men jag har själv inget bättre förslag så därför så är jag helt ok med det. Fast till äldre damer skulle jag aldrig använda ordet.

• UselFantasi

Avskydde verkligen ordet "snippa" från början, men har fått inse att det är toppen att använda till yngre barn.

Fitta/muff/fiffi/murra hör äldre flickor & vuxna till, inte små barn. Liksom jag inte använder ordet "kuk" för min bebispojkes snopp så använder jag inte "fitta" för mina små döttrars heller (eller ens om min egen mutta för den delen). Låter så sjukt jäkla fel och fult i mina öron oavsett etymologiskt ursprung.

• EnAnonumius
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-07 05:11:31 följande:
    Gulligt att du kallar mig för damen förresten! Kram på dig Mickelina! Solig
    Vist är det gulligt. Sanningen är den att min fosterfar uppfostrade mig att man skall vara trevlig emot gnällkärringar (de saknar egen uppfostran från sina föräldrar och blir gnälligare och trångsynta när de når 50+ i regel) som gnäller och beklagar  över samhällsutvecklingen,  så som du gör över ordet snippa.  Cool

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (K) skrev 2016-11-07 08:31:50 följande:
    Vadå "döpas om"? Det har lagts till ett ord för det kvinnliga könsorganet, men det står dig givetvis fritt att använda vilket ord du själv vill! Det är inte så att du kommer att bli kastad i fängelse för att du fortsätter säga fiffi istället liksom... Så varför klaga över vad andra väljer att kalla kvinnors eller flickors könsorgan?

För övrigt tycker jag att det är ett alldeles utmärkt ord! Passar väldigt fint med snopp och det finns ingen sexuell eller annan "laddning" i ordet! Dessutom avser "snippa" just hela det kvinnliga (åtminstone det yttre) könsorganet, och inte enbart själva "hålet" som orden slida och vagina avser.

Men fortsätt du att säga vad du vill, det har folk gjort i alla tider! Långt ifrån alla säger ens snopp!
    Vissa har problem med att samhället utvecklar sig. 

Jag själv tycker det var en bra idé att finns ett neutralt icke sexuellt laddat ord, för flickorna.

Hen som kom på det ordet skall ha en eloge, då jag själv tyckte det behövdes men kom aldrig på ett hyfsat bra ord själv. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Karin)
    EnAnonumius skrev 2016-11-07 14:33:31 följande:
    Vist är det gulligt. Sanningen är den att min fosterfar uppfostrade mig att man skall vara trevlig emot gnällkärringar (de saknar egen uppfostran från sina föräldrar och blir gnälligare och trångsynta när de når 50+ i regel) som gnäller och beklagar  över samhällsutvecklingen,  så som du gör över ordet snippa.  Cool
    Så härligt, då kanske du borde ta hand om dig själv lite bättre så all din ilska och pessimism får sig en känga, vem vet... du kanske är trevlig innerst inne?  Förvånad

Jag har egentligen svårt för bitterfi**or men vissa har en charm på något märkligt sätt... Flört (Eller heter det bittersnippa nu för tiden?)
  • Monkii
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-07 15:20:02 följande:

Så härligt, då kanske du borde ta hand om dig själv lite bättre så all din ilska och pessimism får sig en känga, vem vet... du kanske är trevlig innerst inne?  

Jag har egentligen svårt för bitterfi**or men vissa har en charm på något märkligt sätt...  (Eller heter det bittersnippa nu för tiden?)

Bitter-kisshål eller bitter-mellan-benen heter det.

snacka om att missa poängen....
  • Anonym (Karin)
    Monkii skrev 2016-11-07 15:30:43 följande:
    Bitter-kisshål eller bitter-mellan-benen heter det.

snacka om att missa poängen....
    Haha, eller hur?
    Hur var det nu... Förvånad
  • Monkii
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-07 15:48:20 följande:
    Haha, eller hur?
    Hur var det nu... Förvånad
    Vi har ju redan konstaterat att snippa inte har samma negativa klang som fitta har så att drämma till med bitter-prefixet där kanske var lite dumt? Är du verkligen 70-talist?
Svar på tråden Men alltså... snippa?