• typjag

BF vår/sommar 2017 efter IVF

Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd

• Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF
  • hope88
    chbw skrev 2016-11-15 06:30:31 följande:

Fan fan fan fan! Är det nu allt skiter sig?! Gick på toa nyss. Inget blod allt frid och fröjd. testet är lika starkt som igår. In med lutinusen. Blod på pinnen. Torkar. Mer blod.. rött jävla blod. Inte "gammalt" brunt blod utan klarrött. Jag har inte särskilt ont. Brösten är ömma och har inte mer än lite molvärk.. är det slut nu? :(

Pratade med 1177 som sa åt mig att ringa uppsala. Om det blir riklig blödning och/eller jag får mycket ont (hur avgör jag vad som är okej och vad som är för mycket? Endometriosen hjälper ju troligen till med det onda) ska jag till gynakuten... tur att jag jobbar på sjukhus? :(

Förhoppningsvis är det bara lutinusen. Jättevanligt att man blöder av dem. Hoppas allt går bra! Det ska gå bra<3 Hör med gynakuten annars och kolla om de kan göra vul. Många kramar!
  • jagkan
    shrigley skrev 2016-11-14 11:51:55 följande:

Grattis, var glad för det! Jag är i 5+6 och trodde CB skulle ha slagit om till 3+ imorse, men det hade den inte, fortf 2-3 v.... Symptomen verkar också ganska bortblåsta nu sedan ett par dagar. Har mest bara buksmärtor nu, spänd mage, gör ont precis vid blygdbenet, lite förstoppningsaktig känsla, ingen blödning ännu men kanske på väg (?). Känns väldigt jobbigt med den här ovissheten. Har inte UL förrän 24/11 och kliniken säger att vi snällt får vänta till dess..
    hur går det för dig?
  • hope88
    jagkan skrev 2016-11-15 09:51:51 följande:

hur länge skall man egentligen använda lutinus? 

Det är olika beroende på om det är färskförsök eller frysförsök. Och verkar variera en hel del olika från klinik till klinik också. Jag gjorde färskförsök och skulle sluta på testdag men valde att fortsätta och det var ingen fara enligt kliniken.
  • jagkan
    hope88 skrev 2016-11-15 10:17:12 följande:
    Det är olika beroende på om det är färskförsök eller frysförsök. Och verkar variera en hel del olika från klinik till klinik också. Jag gjorde färskförsök och skulle sluta på testdag men valde att fortsätta och det var ingen fara enligt kliniken.
    då förstår jag. dem sade att jag kunde sluta, men kan ta en om dagen om det fick mig att känna mig lite bättre till mods. Så jag fortsätter ta en om dagen tills sista asken är slut.
  • hope88
    jagkan skrev 2016-11-15 10:22:42 följande:

då förstår jag. dem sade att jag kunde sluta, men kan ta en om dagen om det fick mig att känna mig lite bättre till mods. Så jag fortsätter ta en om dagen tills sista asken är slut.

Ja gör det som känns mest tryggt för dig :)
  • shrigley
    jagkan skrev 2016-11-15 10:10:07 följande:
    hur går det för dig?
    Tackar som frågar, inget nytt på min front mer än fortsatt "2-3 v", går idag in i v 7.. dvs fyra veckor idag sedan äggplock o befruktning. Bådar inte särskilt gott. Har därtill NOLL symptom, inte ens ont i Lutinus-brösten.. Läkaren säger att jag måste vänta till UL om 9 dagar, att testen är opålitliga och inte säger vidare mkt om hur en graviditet fortskrider (och så är det säkert), och att UL är enda sättet att avgöra. Men just nu känner jag mig ganska uppgiven. Det är samma NOLL symptom som jag hade i flera dagar innan mitt MF i v 11 sist..
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-15 07:56:08 följande:

åååh nej. Håller tummarna att det bara är irriterat av lutinusen...

Ja jag hoppas det. Kliniken sa att det är vanligt med blödning och det har slutat för ett par timmar sen så känns bättre! Usch
  • jagkan
    shrigley skrev 2016-11-15 12:02:05 följande:
    Tackar som frågar, inget nytt på min front mer än fortsatt "2-3 v", går idag in i v 7.. dvs fyra veckor idag sedan äggplock o befruktning. Bådar inte särskilt gott. Har därtill NOLL symptom, inte ens ont i Lutinus-brösten.. Läkaren säger att jag måste vänta till UL om 9 dagar, att testen är opålitliga och inte säger vidare mkt om hur en graviditet fortskrider (och så är det säkert), och att UL är enda sättet att avgöra. Men just nu känner jag mig ganska uppgiven. Det är samma NOLL symptom som jag hade i flera dagar innan mitt MF i v 11 sist..
    förhoppningsvis är det inte så, jag hoppas verkligen att det går bra. Du får berätta när du skall in till UL och kolla. Mitt första är inte förrän den 8e december, tiden går sakta... just nu vill jag bara veta om allt står rätt till där inne.
  • chbw
    Frojdan skrev 2016-11-15 09:12:52 följande:

Hej!

Hittade denna tråd idag. Jag är gravid i vecka 8 på vår första insättning.

Jag kände att jag måste skriva när jag ser vad du går igenom nu på morgonen. Det hände mig när jag var i vecka 6 precis just det du beskriver. Började med rosa på lutinus staven och sedan kom det klarrött blod. Jag fick komma in på gyn, väl där hade jag slutat blöda och läkaren kunde inte se någon blödning. Det var inte ens blod på ultradjudsstaven. Så troligtvis så var det lutinusen. En av biverkningarna är just blödningar. Står dock inte på bipacksedeln men i fass.

Förstår att du är jätteorolig, men jag tror inte att det är någon fara. Men ring gynakuten och rådfråga.

Skickar en kram!

Det var rött redan på lutinuspinnen men aldrig mycket utan typ 1-5kronas storlek på papperet. Blev mindre sen o slutade helt för nån timme sen.

Pratat med både 1177 och ivfkliniken. Om det blir värre med blödning o smärta ska jag till gynakuten. Annars invänta ultraljudet nästa vecka!

Tack!
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF