BF vår/sommar 2017 efter IVF
Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd
Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd
hur länge skall man egentligen använda lutinus?
Fan fan fan fan! Är det nu allt skiter sig?! Gick på toa nyss. Inget blod allt frid och fröjd. testet är lika starkt som igår. In med lutinusen. Blod på pinnen. Torkar. Mer blod.. rött jävla blod. Inte "gammalt" brunt blod utan klarrött. Jag har inte särskilt ont. Brösten är ömma och har inte mer än lite molvärk.. är det slut nu? :(
Pratade med 1177 som sa åt mig att ringa uppsala. Om det blir riklig blödning och/eller jag får mycket ont (hur avgör jag vad som är okej och vad som är för mycket? Endometriosen hjälper ju troligen till med det onda) ska jag till gynakuten... tur att jag jobbar på sjukhus? :(
hur länge skall man egentligen använda lutinus?
då förstår jag. dem sade att jag kunde sluta, men kan ta en om dagen om det fick mig att känna mig lite bättre till mods. Så jag fortsätter ta en om dagen tills sista asken är slut.
åååh nej. Håller tummarna att det bara är irriterat av lutinusen...
Hej!
Hittade denna tråd idag. Jag är gravid i vecka 8 på vår första insättning.
Jag kände att jag måste skriva när jag ser vad du går igenom nu på morgonen. Det hände mig när jag var i vecka 6 precis just det du beskriver. Började med rosa på lutinus staven och sedan kom det klarrött blod. Jag fick komma in på gyn, väl där hade jag slutat blöda och läkaren kunde inte se någon blödning. Det var inte ens blod på ultradjudsstaven. Så troligtvis så var det lutinusen. En av biverkningarna är just blödningar. Står dock inte på bipacksedeln men i fass.
Förstår att du är jätteorolig, men jag tror inte att det är någon fara. Men ring gynakuten och rådfråga.
Skickar en kram!