• typjag

BF vår/sommar 2017 efter IVF

Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd

• Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF
  • hope88
    chbw skrev 2016-11-16 20:05:22 följande:

gömde svara på hur mår ni :) 

rätt trött, ont i livmodern o ibland i ena äggstocken. Annars lugnt. Känner mig bättre än igår, efter blödingen. Känns lite lugnare nu :) 

Helt normalt då med andra ord ;) Helt otroligt att det kan växa så mycket i magen på en hehe. Vad bra att det känns bättre idag :)

Här molar det på i livmodern, mer till kvällen. Har börjat få ont i ligamenten när jag reser mig från sittandes till stående. Hugger till då.

Foglossningen börjar bli sämre har så ont i svanskotan och höfterna. Ska till läkaren på mvc på måndag och prata. Annars är det lugnt här med :)
  • typjag
    chbw skrev 2016-11-16 20:04:29 följande:

vad länge du fick ta lutinus :O jag har två tabletter kvar. Skulle sluta igår eller idag. Ska ta de två jag har kvar ikväll o imorgon kväll, så det inte blir tvärt slut :O 

Jag skulle inte ta lutinus alls eftersom de va ostim fet men jag tog i 3 dar innan insättning å 4 efter bara för att ja tänkte de inte kunde skada. Å plus blev de ju
  • typjag
    hope88 skrev 2016-11-16 20:27:05 följande:

Helt normalt då med andra ord ;) Helt otroligt att det kan växa så mycket i magen på en hehe. Vad bra att det känns bättre idag :)

Här molar det på i livmodern, mer till kvällen. Har börjat få ont i ligamenten när jag reser mig från sittandes till stående. Hugger till då.

Foglossningen börjar bli sämre har så ont i svanskotan och höfterna. Ska till läkaren på mvc på måndag och prata. Annars är det lugnt här med :)

Jag mår bra! Trött å sömnig på kvällen å idag blev jag illamående för första gången. Lite molvärk och lite "humörig". Lite ömma bröst och stora känsliga bröstvårtor. Jag är glad över varje symtom som tillkommer för då känns de som de går åt rätt håll. Häromdagen började spottet i munnen bli helt segt å torrt. Skumt symtom men kanske har med slemhinnorna att göra....
  • hope88
    typjag skrev 2016-11-16 20:33:13 följande:

Jag mår bra! Trött å sömnig på kvällen å idag blev jag illamående för första gången. Lite molvärk och lite "humörig". Lite ömma bröst och stora känsliga bröstvårtor. Jag är glad över varje symtom som tillkommer för då känns de som de går åt rätt håll. Häromdagen började spottet i munnen bli helt segt å torrt. Skumt symtom men kanske har med slemhinnorna att göra....

Härligt med fler symtom :) Förstår precis vad du menar. Det är skönt för då känns det som om det gror på fint där inne :) Säkert slemhinnorna. De blir ju torra.

Jag har fått jättetorr hud så får smörja flera ggr per dag. Brösten är mycket större och det hugger till i dem några ggr per dag plus att bröstvårtorna kliar. Det växer nog :p
  • chbw
    hope88 skrev 2016-11-16 20:23:26 följande:

Jag valde själv att fortsätta med 1 tabl till natten efter plus efter ha rådfrågat kliniken som sa att det inte skulle behövas men var heller ingen fara. Vågade inte sluta hehe. Sists veckan nu tog jag 1 tabl till natten varannan dag.

hope88 skrev 2016-11-16 20:27:05 följande:

Okej :) jag har en kvar som jag tänkt ta ikväll!

Ja, så det känns skönt! Idag "brinner" brödtvårtorna också. Helt sjukt haha. Brukar kunna ha ont i dem men känns som de är brända :'D

Okej! Hoppas läkaren kan göra något :)
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-16 20:30:39 följande:

Jag skulle inte ta lutinus alls eftersom de va ostim fet men jag tog i 3 dar innan insättning å 4 efter bara för att ja tänkte de inte kunde skada. Å plus blev de ju

Okej :)
  • hope88
    chbw skrev 2016-11-17 07:01:10 följande:

Okej :) jag har en kvar som jag tänkt ta ikväll!

Ja, så det känns skönt! Idag "brinner" brödtvårtorna också. Helt sjukt haha. Brukar kunna ha ont i dem men känns som de är brända :'D

Okej! Hoppas läkaren kan göra något :)

Okej :)

Förstår det :) Haha känner igen det! Brann rejält på mig i ett par veckor också tidigare och nu kliar de mest. Brösten däremot är så ömma just nu det sticker och hugger i dom emellanåt :p

Det hoppas jag med :)
  • jagkan
    mjmj skrev 2016-11-16 17:12:17 följande:

Då hade vi förmodligen äggplock samma dag också! ;) 

Det är ju mycket möjligt!
  • typjag

V 6 och mår ILLA! inte så att jag spyr men istället lite illa HELA TIDEN. svårt äta nyttigt och allsidigt när vissa saker får en att må illa vid bara tanken?! Hur mår ni andra?

• jagkan
    typjag skrev 2016-11-18 12:50:43 följande:

V 6 och mår ILLA! inte så att jag spyr men istället lite illa HELA TIDEN. svårt äta nyttigt och allsidigt när vissa saker får en att må illa vid bara tanken?! Hur mår ni andra?

så har jag haft lite till och från. I måndags när jag gick till bussen så tog den överhanden så jag gick hem och lade mig igen. När känslan kommer så äter jag lite salta kex eller salta katter(bms tips...). Annars har jag själv mycket känningar i magen, som mensvärk men inte starka, och brösten gör ont och så en brinnande känsla i dem när jag vaknade imorse. Annars bara småsaker som smaken, äter inte lika mycket alls och avsmak för mycket. Men jag är glad för allt detta, det betyder ju att det är något som finns kvar därinne!
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF