BF vår/sommar 2017 efter IVF
Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd
Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd
ja, kändes underligt bara, och en hel del kramp idag också, så blev lite orolig över det. men förhoppningsvis är allting som det skall.
v23+1 idag efter andra äggplocket. Totalt fyra återföringar, två färska och två frysta, den jag bär på nu är enda ägget som klarade sig mer än tre dygn vid andra plocket.
Gjorde VUL 7+5 för att se så det satt rätt (sent...) och sedan i 9+5 på kliniken. Sedan NUPP 12+? (glömt ), RUL 18+6 och ett privat köns 22+3.
Har bäckensmärtor och mådde i 2-3 veckor, annars har jag mått bra
Gick in i v15 idag och fotade magen :)))

v23+1 idag efter andra äggplocket. Totalt fyra återföringar, två färska och två frysta, den jag bär på nu är enda ägget som klarade sig mer än tre dygn vid andra plocket.
Gjorde VUL 7+5 för att se så det satt rätt (sent...) och sedan i 9+5 på kliniken. Sedan NUPP 12+? (glömt
), RUL 18+6 och ett privat köns 22+3.
Har bäckensmärtor och mådde i 2-3 veckor, annars har jag mått bra ![]()

Gick in i v15 idag och fotade magen :)))
åh vad mysigt!!! känner du rörelser ännu??? jag längtar tills man kommer så långt, att man kan SE och KÄNNA att det finns en liten snutt därinne!
Kände första fladdret i v12 men det var bara två skilda tillfällen på typ en vecka.
Sedan någon gång före RUL (dvs v 18+) så har jag känt ofta och nu syns det tom utanpå t-shirt och sambo kan känna om vi ligger hud mot hud. Det är värsta lyxen såhär tidigt som första-gångare. Har inte oväntat moderkakan mot min rygg.
Men oron är alltid där att något ska gå fel. Det är på något vis sista chansen, mina ägg är i princip slut fastän jag "bara" är 35. Har fått nästan maxdos follikelstimulerande båda äggplocken och ändå bara fått ut 4+6 ägg. Nu finns det ju folk som svarar ännu sämre men ändå. Och sista omgången var ju av klart sämre kvalitet.
Det är ju alltid katastrof när en graviditet går fel men de flesta har ju inga problem att bli gravida igen sedan om det orkar. Det tar ju inte bort sorgen men lättar den lite.
Fy nu har jag börjat må mer illa.. Och hungrig. HELA TIDEN. Som ett bottenlöst jäkla hål. Förr kände jag aldrig hunger, och nu senaste typ halvåret har jag känt mig hungrig kanske en gång om dagen. Men nu. Alltså. Verkligen hela tiden! Äter minst tre gånger om dagen. Blir hungrig igen nästan direkt. Fy..
Någon med liknande "problem"? :p
I övrigt har vi första ultraljudet imorgon! 6+4. Supernervös!
Fy nu har jag börjat må mer illa.. Och hungrig. HELA TIDEN. Som ett bottenlöst jäkla hål. Förr kände jag aldrig hunger, och nu senaste typ halvåret har jag känt mig hungrig kanske en gång om dagen. Men nu. Alltså. Verkligen hela tiden! Äter minst tre gånger om dagen. Blir hungrig igen nästan direkt. Fy..