• typjag

BF vår/sommar 2017 efter IVF

Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd

• Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF
  • hope88
    chbw skrev 2016-11-13 20:33:19 följande:

Ja det är skönt :) ah okej! Håller tummarna!! :)

Ja verkligen haha! Ja, ska höra imorgon vad för info de vill ha :)

Du hade bf i maj?? Vilken vecka är du i nu? :)

Tack detsamma :)

Haha yepp!

Precis, 23 maj. Är i v13 (12+4) så går in i v14 på onsdag :)
  • chbw
    hope88 skrev 2016-11-13 20:37:23 följande:

Tack detsamma :)

Haha yepp!

Precis, 23 maj. Är i v13 (12+4) så går in i v14 på onsdag :)

Okej :) så spännande!!
  • chbw

Idag har vi officiell testdag! Digitala slog om till 3+ och cb+ var superstarkt. Känns skönt :) 5+0 också. Ska ringa kliniken när de öppnar telefontid och sen bara vänta in ultraljudet den 25e! Och försöka njuta :)

• typjag
    chbw skrev 2016-11-14 05:29:02 följande:

Idag har vi officiell testdag! Digitala slog om till 3+ och cb+ var superstarkt. Känns skönt :) 5+0 också. Ska ringa kliniken när de öppnar telefontid och sen bara vänta in ultraljudet den 25e! Och försöka njuta :)

Wiho! Ska också ringa när de öppnar nu kl 09 jag går in i v 6 imorgon. Å ena sidan vill man bara att veckorna ska gå till v 12 då man är lite mer "säker". Men å andra sidan försöker jag bara njuta eftersom det förmodligen inte blir fler barn för oss. Varken jag eller sambon är sugna på att gå igenom det här helvetet igen. Så känns de iaf nu. Men om detta är enda gången jag kommer va gravid så vill jag ju njuta av varje vecka å inte längta bort dem!
  • hope88

Underbart!! Ja njut :)
  • typjag

Ursäkta frågan , men har ni flytningar? jag har inte haft något alls, men igår fick jag en del, helt vita. idag är det yttepytte lite brunt i dem.
    Vet att det är ganska vanligt i början av graviditeten så jag VÄGRAR oroa mig. men någon annan här som haft detta? Jag har fått mer symptom de senaste två dagarna och testet i lördags var ju superstarkt.
    Ringt kliniken och meddelat plus idag och fått ultraljud den 30 nov. längtar!

• hope88
    typjag skrev 2016-11-14 10:53:11 följande:

Ursäkta frågan , men har ni flytningar? jag har inte haft något alls, men igår fick jag en del, helt vita. idag är det yttepytte lite brunt i dem.

Vet att det är ganska vanligt i början av graviditeten så jag VÄGRAR oroa mig. men någon annan här som haft detta? Jag har fått mer symptom de senaste två dagarna och testet i lördags var ju superstarkt.

Ringt kliniken och meddelat plus idag och fått ultraljud den 30 nov. längtar!

Japp har fått ökade flytningar sen pluset. De luktar inget så bm sa att det är helt normalt vid graviditet. Försök att inte oroa dig. Brunt är kanske lite gammalt blod vi får ju känsligare slemhinnor också. Sen vet jag inte om du använder progesterontabl. De kan man också ev blöda av och få flytningar av.

Åhh så kul! Bara ca 2 veckor kvar :)
  • typjag
    hope88 skrev 2016-11-14 11:32:41 följande:
    Japp har fått ökade flytningar sen pluset. De luktar inget så bm sa att det är helt normalt vid graviditet. Försök att inte oroa dig. Brunt är kanske lite gammalt blod vi får ju känsligare slemhinnor också. Sen vet jag inte om du använder progesterontabl. De kan man också ev blöda av och få flytningar av.

Åhh så kul! Bara ca 2 veckor kvar :)
    Tar inget progesteron. men som sagt, så länge det inte blir mer ska jag inte noja!
  • shrigley

Grattis, var glad för det! Jag är i 5+6 och trodde CB skulle ha slagit om till 3+ imorse, men det hade den inte, fortf 2-3 v.... Symptomen verkar också ganska bortblåsta nu sedan ett par dagar. Har mest bara buksmärtor nu, spänd mage, gör ont precis vid blygdbenet, lite förstoppningsaktig känsla, ingen blödning ännu men kanske på väg (?). Känns väldigt jobbigt med den här ovissheten. Har inte UL förrän 24/11 och kliniken säger att vi snällt får vänta till dess..
  • hope88
    typjag skrev 2016-11-14 11:48:33 följande:

Tar inget progesteron. men som sagt, så länge det inte blir mer ska jag inte noja!

Då tror jag att det är vanliga graviditetsflytingar. Supervanligt. Jag har rätt mkt emellanåt.
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF