• typjag

BF vår/sommar 2017 efter IVF

Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd

• Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF
  • hope88
    typjag skrev 2016-11-18 12:50:43 följande:

V 6 och mår ILLA! inte så att jag spyr men istället lite illa HELA TIDEN. svårt äta nyttigt och allsidigt när vissa saker får en att må illa vid bara tanken?! Hur mår ni andra?

Det var i den veckan som illamåendet slog till för mig med. Höll i sig till vecka 11 ca. Nu är det bara på morgonen innan frukost jag mår illa. Se till att ha något att småäta på. Jag fick ha karameller till hands hela tiden.

Det äe bra här :) Brösten kliar och har ont i ligamenten och fogarna annars rullar det på :) Längtar hela tiden till onsdagarna, ny vecka då! Vill ha kommit till v28 bara då överlevnaden på bebis är så mycket större. Har svårt att njuta av graviditeten här och nu vilket är synd då detta kanske bara blir vårt enda barn om allt går vägen. Synd att man inte kan snabbspola ;)
  • shrigley

Vi gjorde ett andra UL igår bara för att helt säkert kunna konstatera att det inte fanns nån graviditet på gång, jag var igår 6+4. Och nej, tom hinnsäck som hade fortsatt växa - utan vare sig gulkropp el foster. Imorgon ska vi träffa kliniken och, hoppas jag, få hjälp med att få igång en blödning så att vi kan gå vidare o lämna detta försök bakom oss. Lutinus slutade jag med, på eget bevåg, redan för ett par dagar sen när vi gjorde första negativa UL.

Är såklart såå ledsna men funderar redan på nästa försök. Om vi ska göra ny IVF o plocka ut färska (men gamla 41-åriga ägg) eller tina upp några av mina 12 obefruktade ägg som jag frös ner för tre år sedan (och hoppas de klarar upptiningen). Vad skulle ni ha gjort?

• typjag
    hope88 skrev 2016-11-18 13:32:20 följande:

Det var i den veckan som illamåendet slog till för mig med. Höll i sig till vecka 11 ca. Nu är det bara på morgonen innan frukost jag mår illa. Se till att ha något att småäta på. Jag fick ha karameller till hands hela tiden.

Det äe bra här :) Brösten kliar och har ont i ligamenten och fogarna annars rullar det på :) Längtar hela tiden till onsdagarna, ny vecka då! Vill ha kommit till v28 bara då överlevnaden på bebis är så mycket större. Har svårt att njuta av graviditeten här och nu vilket är synd då detta kanske bara blir vårt enda barn om allt går vägen. Synd att man inte kan snabbspola ;)

Åh. Jag vill försöka sluta oroa mig v 12. Senast. De säger ju attom allt ser bra ut v 8 på ultraljud så är chansen stor att de forstätter så. Att oroa sig till v 28 klarar jag bara inte....
  • typjag

Hej! Nästa vecka ska jag på första ultraljudet i v. 8 - får man med ett foto då? Någon som vet? Vad brukar man se om allt är ok?
    När görs KUBtestet? och när är nästa ultraljud från MVC? Nån som vet?

• hope88
    typjag skrev 2016-11-20 13:42:32 följande:

Åh. Jag vill försöka sluta oroa mig v 12. Senast. De säger ju attom allt ser bra ut v 8 på ultraljud så är chansen stor att de forstätter så. Att oroa sig till v 28 klarar jag bara inte....

Ja det stämmer ju så säger läkarna till mig med ändå har jag svårt att slappna av. Vill ha rutinultraljudet klart och hoppas på att därefter kunna njuta mer
  • hope88
    typjag skrev 2016-11-22 08:29:51 följande:

Hej! Nästa vecka ska jag på första ultraljudet i v. 8 - får man med ett foto då? Någon som vet? Vad brukar man se om allt är ok?

Åh så spännande! Vi fick med ett foto :) Gör ni på kliniken? Be om ett foto annars! Ett hjärta kan man se och höra :) Vi gjorde i v 8+1 och då kunde vi se en liten böna och navelsträngen.

Kub brukae göras i v11+ fram till v13+6 nånstans däremellan men i v12+ något är nog vanligast. Ultraljud via mvc verkar inte vara standard däremot kan man få lyssna på hjärtat tidigast från v14 med en doppler men tror att det är vanligast att man gör det från v20 nåt.

Imorgon går jag in i v15 :) Så bara några veckor kvar till Rutinultraljudet.
  • typjag
    hope88 skrev 2016-11-22 10:04:17 följande:
    Åh så spännande! Vi fick med ett foto :) Gör ni på kliniken? Be om ett foto annars! Ett hjärta kan man se och höra :) Vi gjorde i v 8+1 och då kunde vi se en liten böna och navelsträngen.

Kub brukae göras i v11+ fram till v13+6 nånstans däremellan men i v12+ något är nog vanligast. Ultraljud via mvc verkar inte vara standard däremot kan man få lyssna på hjärtat tidigast från v14 med en doppler men tror att det är vanligast att man gör det från v20 nåt.

Imorgon går jag in i v15 :) Så bara några veckor kvar till Rutinultraljudet.
    Åh tack ! Vi kommer vara i v 8 med bara någon dag (alltså v 7 +1) när vi gör det. ska absolut be om foto :) Hoppas på att få KUB innan jul också så man kanske får en bild å visa familjen. går in i v 12 julveckan å ska berätta för alla då..
    KUB gör man hos "vanliga" MVC va? Ultraljudet nästa vecka blir på kliniken.
  • hope88
    typjag skrev 2016-11-22 10:20:41 följande:

Åh tack ! Vi kommer vara i v 8 med bara någon dag (alltså v 7 +1) när vi gör det. ska absolut be om foto :) Hoppas på att få KUB innan jul också så man kanske får en bild å visa familjen. går in i v 12 julveckan å ska berätta för alla då..

KUB gör man hos "vanliga" MVC va? Ultraljudet nästa vecka blir på kliniken.

Ja gör det :) Mysigt att få det på foto!

Ja hoppas också ni får kub innan jul. Vore ju perfekt så ni kan berätta :)

Fick en tid för RUL 23e dec i v 18+2 så det känns bra att veta innan! Hoppas bara allt kommer se bra ut.

Tror man får remiss för det. Men vissa mvc gör kub också beror lite på vart man går :)
  • jagkan
    typjag skrev 2016-11-22 08:29:51 följande:

åh vad spännande!!! jag har två veckor kvar, väntan är olidlig
  • typjag
    jagkan skrev 2016-11-22 11:30:34 följande:

åh vad spännande!!! jag har två veckor kvar, väntan är olidlig

Ah tiden kryper fram!
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF