• typjag

BF vår/sommar 2017 efter IVF

Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd

• Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF
  • hope88
    typjag skrev 2016-11-30 15:28:38 följande:

Jaaa helt overkligt <3

Visst är det! Overkligt men magiskt <3
  • typjag
    hope88 skrev 2016-11-30 15:50:26 följande:

Visst är det! Overkligt men magiskt <3

Jaaa exakt
  • chbw
    jagkan skrev 2016-11-30 07:47:28 följande:
    ja ok, det är precis så jag har det. men som tur är det inte varje dag det är jobbigt. Idag känns mycket bättre än igår, så jag hoppas jag kan få i mig lite mer än jag fick igår. Det enda jag tycker är likadant varje dag är nog tröttheten. Så fort jag kommer hem somnar jag på soffan, min man väcker mig när det är dags för middag, sedan somnar jag igen efter detSkäms
    okej :) igår var jag inte illamående alls.Så skönt. Idag smyger det igen... åh önskr jag kunde sova så mkt. Är så trött när jag kommer från jobbet, lägger mig mellan 1930-21 nån gång. Men har så svårt o somna...
  • chbw
    jagkan skrev 2016-11-30 12:16:26 följande:
    är det därför man fryser? jag funderade lite på vad det kunde vara, trodde först det var för att man inte äter tillräckligt och går ner i vikt, då brukar man frysa också, men detta är nästan konstant. sitter med dubbla par strumpor och tre tröjor och fryser fortfarande.
    Jag vet inget om att frysa under graviditet men har du sköldkörtelproblematik? Jag fryser jättemycket när värdena är dålig. Men kan verkligen vara som hope88 säger. Att man fryser pga livmorsan växer :) Jag kopplar personligen min frusenhet till skölden, men värdena är bra nu så kan ju vara så här med! 
  • chbw
    jagkan skrev 2016-11-30 12:49:57 följande:
    det låter logiskt... jag har en värmedyna som jag läste man inte skall använda.... kanske skall investera i en värmefilt då, om man får använda det... 
    varför ska en inte använda värmedyna? :O jag har en stor under mitt lakan som jag måste ha på en sväng för att kunna sova. Mycket pga fryser, men också pga slappnar av bättre och om jag är öm i kroppen lindrar det :) 
  • jagkan
    chbw skrev 2016-12-01 06:06:11 följande:
    varför ska en inte använda värmedyna? :O jag har en stor under mitt lakan som jag måste ha på en sväng för att kunna sova. Mycket pga fryser, men också pga slappnar av bättre och om jag är öm i kroppen lindrar det :) 
    jag tror att det är för att det blir för varmt för den lilla bönan. Jag använder den pga ryggproblem som jag har av och till, men jag skall på inskrivning idag så skall definitivt fråga dem om det går bra. Om du bara värmer upp sängen eller liknande kan ju inte vara något problem. Men som sagt, jag skall fråga!
  • jagkan

ok, värmedyna och varma duschar är ok! woohoo!!!

annars gick inskrivningen bra, alla värden var normala, så nu väntar vi på ul nästa torsdag, KUB i januari och rutin ul i mitten på februari!

• chbw
    jagkan skrev 2016-12-01 07:24:57 följande:
    jag tror att det är för att det blir för varmt för den lilla bönan. Jag använder den pga ryggproblem som jag har av och till, men jag skall på inskrivning idag så skall definitivt fråga dem om det går bra. Om du bara värmer upp sängen eller liknande kan ju inte vara något problem. Men som sagt, jag skall fråga!
    jagkan skrev 2016-12-01 11:28:02 följande:

annars gick inskrivningen bra, alla värden var normala, så nu väntar vi på ul nästa torsdag, KUB i januari och rutin ul i mitten på februari!

Så skönt att det är okej med värme :D har led/muskelvärk i skov så då måste jag ha den :o 
    Skönt att allt såg bra ut, spännande med ul o allt det där sen!! :) 

• jagkan
    chbw skrev 2016-12-02 06:13:02 följande:
    jagkan skrev 2016-12-01 11:28:02 följande:

Så skönt att det är okej med värme :D har led/muskelvärk i skov så då måste jag ha den :o 
    Skönt att allt såg bra ut, spännande med ul o allt det där sen!! :) 

precis! jag har mycket problem med ryggen så en värmedyna hjälper massor. Hon tyckte även jag skulle börja på sjukgymnastik för ryggen, särskilt nu när man är gravid, för bättre kommer det inte bli under den tiden.
  • Humla85a

Jag är så extremt trött hela tiden. Sover massor! Någon mer som har det så? Tom sjukskrev mig för jag kände att jag inte orkade hålla ögonen uppe... snark!

Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF