• typjag

BF vår/sommar 2017 efter IVF

Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd

• Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF
  • Lee***

Nu har vi varit på rul o allt såg jätte bra ut, vad det kändes skönt. Då jag inte känt fostret så mycket ,någon gång ibland. Men bm sa att det kan ta längre tid innan jag känner sparkarna.

Under hela graviditeten har jag mått bra förutom väldigt trött o senare tiden ont i bröstvårtorna , inga andra symtom så man blir lite orolig.,,

• hope88
    Lee*** skrev 2017-01-09 18:06:12 följande:

Nu har vi varit på rul o allt såg jätte bra ut, vad det kändes skönt. Då jag inte känt fostret så mycket ,någon gång ibland. Men bm sa att det kan ta längre tid innan jag känner sparkarna.

Under hela graviditeten har jag mått bra förutom väldigt trött o senare tiden ont i bröstvårtorna , inga andra symtom så man blir lite orolig.,,

Wiie vad kul! Grattis :) Tog ni reda på kön?

Du ska se att sparkarna kommer snart :)

Förstår oron men måste ändå vars skönt. Jag har en väldigt smärtsam foglossning och den blir inte bättre. Är sjukskriven på 25% nu men idag kunde jag inte ens gå till jobbet :( ska till läkaren nästs vecka igen så får se vad hon säger då. Får kanske gå ner till 50%. Allt är dock värt det om plutt mår bra <3
  • Lee***
    hope88 skrev 2017-01-09 18:43:45 följande:

Wiie vad kul! Grattis :) Tog ni reda på kön?

Du ska se att sparkarna kommer snart :)

Förstår oron men måste ändå vars skönt. Jag har en väldigt smärtsam foglossning och den blir inte bättre. Är sjukskriven på 25% nu men idag kunde jag inte ens gå till jobbet :( ska till läkaren nästs vecka igen så får se vad hon säger då. Får kanske gå ner till 50%. Allt är dock värt det om plutt mår bra <3

Nej, vi tog inte reda på kön denna gången heller. Får se om vi ändrar oss till nästa ul.

Vad jobbigt att du har så ont att du inte orkar gå till jobbet, kan nog vara rätt bra att gå ner i tid så det inte blir värre..,

Även om jag inte har några komplikationer så känner jag att det är jobbigt att jobba 100% pga tröttheten. Men tar lite sovmorgon ibland.

Jobbet vet fortfarande inte om graviditeten, är ett föräldravikariat. Jag kände att jag ville komma en bit på vägen innan jag säger ngt till jobbet. Så denna vecka måste jag berätta. Jag visste inte att jag var gravid när jag tog jobbet, dock höll jag på med behandlingen.
  • chbw
    jagkan skrev 2017-01-09 11:53:24 följande:

det går säkert jättebra!

hope88 skrev 2017-01-09 11:55:00 följande:

Det kommer gå bra <3

Allt såg bra ut! Så skönt! Känns som jag lite lite kan andas ut nu också, 13+0! Nästa ul blir rul :)
  • jagkan
    chbw skrev 2017-01-09 18:58:51 följande:
    hope88 skrev 2017-01-09 11:55:00 följande:

Det kommer gå bra <3

Allt såg bra ut! Så skönt! Känns som jag lite lite kan andas ut nu också, 13+0! Nästa ul blir rul :)
    åh vad skönt! Då kan du få slappna av lite nu till rul!

Jag hade UL för kub idag, vilket gick bättre än förväntat. Så nu har den stressen släppt, nu så kanske man kan sova lite bättre och inte oroa sig hela tiden.
  • chbw
    jagkan skrev 2017-01-09 19:55:53 följande:

åh vad skönt! Då kan du få slappna av lite nu till rul!

Jag hade UL för kub idag, vilket gick bättre än förväntat. Så nu har den stressen släppt, nu så kanske man kan sova lite bättre och inte oroa sig hela tiden.

Ja jag ska försöka iallafall :p

Åh skönt!! :) ja hoppas ju på det iallafall! Ska försöka att njuta av det nu!
  • jagkan

vi är nu 12+6, och på UL igår så såg dem att livmoderkakan inte tagit över ännu, borde den inte gjort det vid det här laget?

• typjag
    jagkan skrev 2017-01-10 09:49:46 följande:

vi är nu 12+6, och på UL igår så såg dem att livmoderkakan inte tagit över ännu, borde den inte gjort det vid det här laget?

oj, sånt vet jag inte. vad sa BM?

• typjag

Jag vet inte om jag kan vänta till RUL i v 21 med att veta könet. nån som vet en privatklinik i GBG där man kan kolla kön tidigare? helst from v . 16?

• jagkan
    typjag skrev 2017-01-10 13:15:11 följande:
    oj, sånt vet jag inte. vad sa BM?
    hon sade inte så mycket, bara att det skulle nog ske snart, men jag tycker det verkar sent. 
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF