• typjag

BF vår/sommar 2017 efter IVF

Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd

• Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF
  • typjag
    jagkan skrev 2017-01-10 13:55:41 följande:

hon sade inte så mycket, bara att det skulle nog ske snart, men jag tycker det verkar sent. 

Hmm. Om det vore nåt å oroa sig över borde hon inte sagt nåt då? Ååh va jobbigt. Förstår att du är orolig..
  • jagkan

jag försöker hitta en gravidkudde som är bra för ryggen och fogarna, är det någon som har en som de tycker har varit bra?

• Humla85a

Ångest! V.15 nu och jag har absolut ingen mage eller liknande. 4,5 veckor sen senaste ul och nu är jag övertygad om att allt stannat av Senaste kvällarna har jag gråtit mig till sömns. Mitt usla landsting är till noll hjälp och enda privata som finns har stängt i 1,5 v till.... Måste ringa min bm på måndag, men vet inte ens om hon har nån såndär hjärtljudsmonitor.

Kan det vara som det ska fast inget syns eller känns?

• chbw
    Humla85a skrev 2017-01-14 18:51:54 följande:

Ångest! V.15 nu och jag har absolut ingen mage eller liknande. 4,5 veckor sen senaste ul och nu är jag övertygad om att allt stannat av Senaste kvällarna har jag gråtit mig till sömns. Mitt usla landsting är till noll hjälp och enda privata som finns har stängt i 1,5 v till.... Måste ringa min bm på måndag, men vet inte ens om hon har nån såndär hjärtljudsmonitor.

Vad jag förstått är det vanligt att symtom dämpas efter v12 nån gång. Huruvida det syns på magen eller ej är olika beroende på hur livmodern ligger i magen, magmuskler osv. På mig syns inget mer än mitt vanliga fluff :P blir mer svullen när jag ätit men annars inget. Känner inte jättemkt heller mer än mitt vanliga onda som jag alltid känner pga endometriosen och lite illamående om jag blir hungrig. Om du är orolig tycker jag definitivt du ska ringa bm, om inte annat för att få slippa vara orolig :) jag är orolig mest hela tiden. Nästa ul är i slutet av februari (rul) och det sniglar sig verkligen. Inbillar mig att det blir lättare när jag kan känna bubblan röra sig regelbundet, men det lär ju dröja ett tag till, går in i v15 på måndag. 

Och jo allt kan vara som det ska även om inget syns eller känns än :) det finns ju ett ganska stort gäng som inte märker de är gravida förrns typ v20 också. Som tillomed har mens som vanligt, eller i vanliga fall är oregelbundna så de tänker inte på det. 
  • chbw
    jagkan skrev 2017-01-12 12:31:38 följande:

jag försöker hitta en gravidkudde som är bra för ryggen och fogarna, är det någon som har en som de tycker har varit bra?

har ingen att tipsa om, men om du hittar nån bra får du gärna berätta vilken :)
  • lilsis

Din BM på MVC lär ha en doppler, ja. Men det _kan_ vara svårt att höra såpass tidigt.

Jag hade mina vanliga kläder ca v12-17 sedan började det bli kula även när jag inte var kissnödig.
  • jagkan

jag förstår vad du menar, jag går in i vecka 15 imorgon men jag tror att precis som de andra säger så är det olika från person till person. En annan sak är att det är svårt att se själv. Jag tycker inte det syns på mig alls, inte en gnutta, men min man påpekar att man kan faktiskt se en skillnad, kanske inte att magen blir större, men att den ändrar form på magen, höfterna, ryggen etc. 
  • jagkan

hur har det gått för dig? jag hoppas det gick bra hos bm!
  • Humla85a
    jagkan skrev 2017-01-18 17:52:59 följande:

hur har det gått för dig? jag hoppas det gick bra hos bm!

Hej. Hade tid hos bm idag och skulle lyssna efter hjärtljud. Åh detta underbara ljud <3 jag var så nervös och bm sa redan innan att det kanske inte skulle gå. Men starkt och tydligt! Grät av lycka
  • jagkan
    Humla85a skrev 2017-01-19 12:23:50 följande:
    Hej. Hade tid hos bm idag och skulle lyssna efter hjärtljud. Åh detta underbara ljud <3 jag var så nervös och bm sa redan innan att det kanske inte skulle gå. Men starkt och tydligt! Grät av lycka
    åh vad härligt! vilken lättnad det är när man gått och oroat sig sådär också!
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF