• typjag

BF vår/sommar 2017 efter IVF

Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd

• Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF
  • typjag

V. 18 nu och snart halvvägs! Är lite fundersam över vikten, hur mycket är "lagom" att gå upp? Jag har gått upp 3.5 kg hittills, men tror det är mest magen för alla gamla byxor passar ju om de är låga i midjan.  Har ni känt några rörelser än? Jag längtar och väntar.... Om 1.5 vecka har vi RUL Hur går de för alla? 

• Lee***

Jag är i vecka 23+3 o känner inte så mycket av fostret, bubblar lite då och då. Har livmodern i framvägg o vad jag har förstått så kanske man aldrig kommer känna de riktiga sparkarna. Lite tråkigt då jag är rätt orolig av mig ,så hade gärna velat känna mer.

Jag har gått upp 8-10 kg. Vikten satte fart efter vecka 19 för mig då även magen blev större

• typjag
    Lee*** skrev 2017-02-09 09:37:37 följande:

Jag är i vecka 23+3 o känner inte så mycket av fostret, bubblar lite då och då. Har livmodern i framvägg o vad jag har förstått så kanske man aldrig kommer känna de riktiga sparkarna. Lite tråkigt då jag är rätt orolig av mig ,så hade gärna velat känna mer.

Jag har gått upp 8-10 kg. Vikten satte fart efter vecka 19 för mig då även magen blev större

Okej, har din Bm sagt hur mycket du "ska" gå upp? Kanske bara jag som tänker på det men jag vill ju gå upp tillräckligt så bebis mår bra men inte för mycket så att det tar evigheter att bli av med sen...
  • chbw
    typjag skrev 2017-02-09 08:40:30 följande:

V. 18 nu och snart halvvägs! Är lite fundersam över vikten, hur mycket är "lagom" att gå upp? Jag har gått upp 3.5 kg hittills, men tror det är mest magen för alla gamla byxor passar ju om de är låga i midjan.  Har ni känt några rörelser än? Jag längtar och väntar.... Om 1.5 vecka har vi RUL Hur går de för alla? 

Vet inte hur mkt jag gått upp o vägdes inte på inskrivningen heller :) bm sa inget förutom att hon inte behövde min vikt (jag blir väldigt triggad av siffrorna efter tidigare ätstörningar. Sa dock att hon fick väga om hon ville bra jag slapp se).

Har känt lite vad jag misstänker är sprattel från bubblan, då och då sen 15+4 (nu 17+3). Rul om 12 dagar! Längtar! :)
  • Lee***
    typjag skrev 2017-02-09 13:35:54 följande:

Okej, har din Bm sagt hur mycket du "ska" gå upp? Kanske bara jag som tänker på det men jag vill ju gå upp tillräckligt så bebis mår bra men inte för mycket så att det tar evigheter att bli av med sen...

Har inte pratat med bm om vikten, då jag inte hade gått upp så mycket senast jag var där. Tycker inte att jag har gått upp så mkt, inget man ser förutom magen:) men jag är rätt lång också. Inte så orolig för vikten äter när jag är hungrig, o det är rätt ofta. Försöker att äta "rätt".

Jag var/är däremot mest rädd att jag inte går upp i vikt, än att jag går upp :)
  • jagkan

V. 17+1 och jag går lite åt andra hållet vilket oroar mig lite, har gått ner 6kg sedan inskrivningen. Jag antar att det är för jag var överviktig från början och iom graviditeten så har sättet jag ätit på ändrat helt och hållet. Magen tycker INTE om söta saker och läsk och sådana saker har jag slutat med helt. Men jag äter så fort jag är hungrig, så jag tror inte det går någon nöd på den lilla krabaten.

RUL den 21 februari!

• Lee***
    jagkan skrev 2017-02-09 19:14:24 följande:

V. 17+1 och jag går lite åt andra hållet vilket oroar mig lite, har gått ner 6kg sedan inskrivningen. Jag antar att det är för jag var överviktig från början och iom graviditeten så har sättet jag ätit på ändrat helt och hållet. Magen tycker INTE om söta saker och läsk och sådana saker har jag slutat med helt. Men jag äter så fort jag är hungrig, så jag tror inte det går någon nöd på den lilla krabaten.

RUL den 21 februari!

Gick också ner i början. Sedan sa det bara pang:) alla är vi olika, i går upp olika mkt , vi alla har olika förutsättningar.
  • chbw
    jagkan skrev 2017-02-09 19:14:24 följande:

RUL den 21 februari!

Då har vi rul samma dag! Du lär dock ha före mig haha. Jag har 17 på kvällen :p
  • jagkan
    chbw skrev 2017-02-09 20:40:04 följande:
    Då har vi rul samma dag! Du lär dock ha före mig haha. Jag har 17 på kvällen :p
    ja definitivt! min är kl 9.30 på morgonen!
  • jagkan
    Lee*** skrev 2017-02-09 19:25:08 följande:
    Gick också ner i början. Sedan sa det bara pang:) alla är vi olika, i går upp olika mkt , vi alla har olika förutsättningar.
    jovisst, men tycker jag borde börjat gå upp något, men å andra sidan så har jag varit dunderförkyld i snart två veckor nu, och aptiten är inte vad den borde vara.
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF