• Mjölk

Bebisverkstad dec/jan

Hej! Jag planerar att starta bebisverkstad i december. Har slutat ta p-piller och får förmodligen ägglossning runt 10 december. Då blir det insemination, antingen hemma eller på klinik. Nån som vill följas åt?

Don't worry, be happy!
  • Svar på tråden Bebisverkstad dec/jan
  • Lillen 84
    Mjölk skrev 2016-12-11 18:14:18 följande:

Spännande! ????

Skengravid har jag varit många gånger. Haha! Men ömma bröstvårtor har jag aldrig haft så hoppas på att det är ett gott tecken. Samt den extrema tröttheten och lite illamående (inte nåt mycket dock).

Jag har haft lite molvärk idag faktiskt! ????

Jag också väldigt mycket. Sen måste jag kissa minst en gång i timmen
  • Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2016-12-11 08:03:04 följande:

Hej igen! Om jag räknat rätt så hade jag äl lör-sön förra helgen. Det innebär bim 16-18 december. Men vet ju inte riktigt med ägglossningen.

Jag är fortfarande trött, har jättesvårt att somna o vaknar ofta på nätterna. Är ff öm i bröstvårtorna.

Om inte mensen kommer den 18:e så testar jag nån dag efter det, tänkte den 20:e.

Vad jobbigt det låter för dig! :/

Hoppas det är ett gott tecken, man vill ju inte ha en massa trams utan resultat så att säga.

Har börjat få en fruktansvärt metallsmak i munnen, haft i ca 4 dagar nu, hade det när jag väntade minstingen oxå så hoppas på ett gott tecken.

Vet ju fortfarande inte exakt när äl var, om den nu var, så tar det lite lugnt kring det och kommer testa lite här och där :)
  • Hallonfrossa
    Lillen 84 skrev 2016-12-11 15:10:48 följande:

Ja det är det väl eg. Ska ha mens på torsdag så.

Mår så himla dåligt bitvis ilningar o molnvärk i nedre delen av magen. Och ömma bröstvårtor. Och sen blir jag illamående bara sådär då o då.

Jag brukar få mensvärk en dag innan mens så det är inte pms. Så antingen är jag gravid eller så är det något annat fel.

Tänker att man blir skengravid. Men när man bara går på affären o känner hur molnvärken kommer. Känns det inte som inbillning iaf. :/

Usch ja, skengravid har man varit ett par ggr
  • Lillen 84
    Hallonfrossa skrev 2016-12-11 20:26:30 följande:

Usch ja, skengravid har man varit ett par ggr

Men har du/ni ont i brösten och molnande värken också då?
  • Flikkan92

Jag var skengravid efter min förra ÄL. En väldans molvärk som kom och gick. Riktigt ont i brösten och kissnödig konstant! Och magen var helt ur form. Så himla gasig! Så nog lurade jag mig själv alltid :-/

• Lillen 84
    Flikkan92 skrev 2016-12-11 21:01:46 följande:

Jag var skengravid efter min förra ÄL. En väldans molvärk som kom och gick. Riktigt ont i brösten och kissnödig konstant! Och magen var helt ur form. Så himla gasig! Så nog lurade jag mig själv alltid :-/

Konstigt.

Jag har så ont i nedre delen av magen att jag har tagit Alvedon. Framkallar jag det av mig själv då vette tusan.
  • Hallonfrossa
    Lillen 84 skrev 2016-12-11 20:46:32 följande:

Men har du/ni ont i brösten och molnande värken också då?

Vad jag har förstått så är det progestoronet som gör att alla dessa symtom framkommer, vet att någon förklarade detta för mig, hcg tar väll över efter progestoronet om man är gravid, annars fortsätter det fram till mensen.

Men är inte helt 100, jag känner av brösten med de ilar och spänner, har dock precis slutat amma min minsting så är svårt att säga om det är de som spelar just mig ett spratt.
  • Lillen 84
    Hallonfrossa skrev 2016-12-11 23:54:01 följande:

Vad jag har förstått så är det progestoronet som gör att alla dessa symtom framkommer, vet att någon förklarade detta för mig, hcg tar väll över efter progestoronet om man är gravid, annars fortsätter det fram till mensen.

Men är inte helt 100, jag känner av brösten med de ilar och spänner, har dock precis slutat amma min minsting så är svårt att säga om det är de som spelar just mig ett spratt.

Ok tack för svar.
  • Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2016-12-11 20:21:40 följande:

Vad jobbigt det låter för dig! :/

Hoppas det är ett gott tecken, man vill ju inte ha en massa trams utan resultat så att säga.

Har börjat få en fruktansvärt metallsmak i munnen, haft i ca 4 dagar nu, hade det när jag väntade minstingen oxå så hoppas på ett gott tecken.

Vet ju fortfarande inte exakt när äl var, om den nu var, så tar det lite lugnt kring det och kommer testa lite här och där :)

Mmm hoppas också att det är ett gott tecken!

Ska försöka vänta med att testa tills nån dag efter bim iaf. ????
Svar på tråden Bebisverkstad dec/jan