• Mjölk

Bebisverkstad dec/jan

Hej! Jag planerar att starta bebisverkstad i december. Har slutat ta p-piller och får förmodligen ägglossning runt 10 december. Då blir det insemination, antingen hemma eller på klinik. Nån som vill följas åt?

Don't worry, be happy!
  • Svar på tråden Bebisverkstad dec/jan
  • Mjölk

Hallonfrossa: aha då förstår jag.

Gjorde heminsemination idag, det gick bra. Vi ska göra om det imorgon o på fredag också. Håller tummarna nu!

• Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2016-11-30 21:25:43 följande:

Hallonfrossa: aha då förstår jag.

Gjorde heminsemination idag, det gick bra. Vi ska göra om det imorgon o på fredag också. Håller tummarna nu!

Åh! Håller tummarna super mycket för er! :)
  • Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2016-11-30 22:12:17 följande:

Åh! Håller tummarna super mycket för er! :)

Tack detsamma!
  • Lina E

Har nyligen genomgått ett missfall i v. 13 och har fått tillbaka min mens som tog slut igår, jag är så taggad för att sätta igång igen!

Har köpt på mig massor av ÄL tester, ska jag börja testa fr.o.m idag?

Innan min graviditet så hade jag koll på min äl och den kom rätt tätt efter min menstruation.

• Hallonfrossa
    Lina E skrev 2016-12-01 08:18:15 följande:

Har nyligen genomgått ett missfall i v. 13 och har fått tillbaka min mens som tog slut igår, jag är så taggad för att sätta igång igen!

Har köpt på mig massor av ÄL tester, ska jag börja testa fr.o.m idag?

Innan min graviditet så hade jag koll på min äl och den kom rätt tätt efter min menstruation.

Beklagar ditt missfall, :(

Men skönt att du är taggad ändå!

Man kan börja testa direkt men oftast rekommenderar de väll vissa specifika dagar beroende på hur lång cykel man har i vanliga fall.

Som jag som har en genomsnittlig cykel på 30 dagar kan börja testa runt dag 14.

Sen ta test ca 3ggr/dag för att lyckas hitta stegringen :)

Dock kan det säkert vara annorlunda nu eftersom du sitter i en annan sits.
  • Mjölk

Lina E: välkommen här. Jag började testa dag 11. Nu är det dag 15 o jag har inte fått utslag än på ägglossningsstickor. Har inseminerat tre kvällar i rad dock. Hoppas på utslag imorgon!

• Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2016-12-02 22:13:20 följande:

Lina E: välkommen här. Jag började testa dag 11. Nu är det dag 15 o jag har inte fått utslag än på ägglossningsstickor. Har inseminerat tre kvällar i rad dock. Hoppas på utslag imorgon!

Har inte heller fått någon innan men i kväll vid 18 hade jag starkast hitills, dock ej positivt ännu.

Enligt olika appar borde äl vara på söndag så får väll vänta och se :)

Tur spermier kan vara sega och leva upp till 7 dagar :)
  • Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2016-12-02 22:29:16 följande:

Har inte heller fått någon innan men i kväll vid 18 hade jag starkast hitills, dock ej positivt ännu.

Enligt olika appar borde äl vara på söndag så får väll vänta och se :)

Tur spermier kan vara sega och leva upp till 7 dagar :)

Ja jag vet ju inte riktigt hur min menscykel är nu efter minipiller i 2,5 år.

Vi får hålla tummarna för varandra hursom! Våra barn kan ju nästan bli "tvillingar"!
  • Sally8585

Hur insiminerar man sig hemma ???/nyfiken själ :D
  • Sally8585

Hur insiminerar man sig hemma ???/nyfiken själ :D
Svar på tråden Bebisverkstad dec/jan