• Mjölk

Bebisverkstad dec/jan

Hej! Jag planerar att starta bebisverkstad i december. Har slutat ta p-piller och får förmodligen ägglossning runt 10 december. Då blir det insemination, antingen hemma eller på klinik. Nån som vill följas åt?

Don't worry, be happy!
  • Svar på tråden Bebisverkstad dec/jan
  • Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2016-11-28 23:15:57 följande:

Ja verkligen! Medföräldern hämtade spermaburkar idag. Allt känns så absurt, vi skrattade mycket. :)

Så mysigt! Det är något visst med att planera en såhär sak :)
  • Mjölk

Hallonfrossa: Ja, jag känner att ägglossning är på gång. Känner aktivitet i äggstockarna. Så antingen det eller mens på g. Vet ju inte om min miniblödning på 2-3 dagar var en riktig mens.

• Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2016-11-29 12:43:17 följande:

Hallonfrossa: Ja, jag känner att ägglossning är på gång. Känner aktivitet i äggstockarna. Så antingen det eller mens på g. Vet ju inte om min miniblödning på 2-3 dagar var en riktig mens.

Hoppas på äl! Har molande värk i nedre delen av magen och lite bak i ryggen samt har börjat få äl flytningar nu så jag antar att den är på g här, men ännu ingen LH ökning, men jag hoppas att den ökningen kommer snart!

Hur var det, testar du med äl test?
  • Lils

Jag och min sambo hoppas på att bli gravida ?Slutade med p-pillerna förra veckan och har precis haft mens så nu håller vi tummarna ????

• Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2016-11-29 16:52:45 följande:

Hoppas på äl! Har molande värk i nedre delen av magen och lite bak i ryggen samt har börjat få äl flytningar nu så jag antar att den är på g här, men ännu ingen LH ökning, men jag hoppas att den ökningen kommer snart!

Hur var det, testar du med äl test?

Åh håller tummarna för dig! Lite liknande känsla som jag har. Jag kollar med äl-stickor. Vi ska hursomhelst göra en heminsemination imorgon kväll. Aaaah!
  • Mjölk
    Lils skrev 2016-11-29 17:32:56 följande:

Jag och min sambo hoppas på att bli gravida ?Slutade med p-pillerna förra veckan och har precis haft mens så nu håller vi tummarna ????

Åh vad spännande! Första barnet?

Jag håller tummarna för er.
  • Hallonfrossa
    Lils skrev 2016-11-29 17:32:56 följande:

Spännande! :)

Lycka till!
  • Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2016-11-29 21:16:12 följande:

Åh håller tummarna för dig! Lite liknande känsla som jag har. Jag kollar med äl-stickor. Vi ska hursomhelst göra en heminsemination imorgon kväll. Aaaah!

Kollar med både monitor och äl tester men testerna ger inte utslag och monitorn säger hög fertilitet men inte maximal, så antar att jag inte har min topp ännu och frågan är om den ens kommer lyckas hitta den så jag kommer lyssna på min kropp lite extra :)

Åh så spännande! Tänkte oxå köra på från i morgon :)
  • Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2016-11-30 10:33:02 följande:

Kollar med både monitor och äl tester men testerna ger inte utslag och monitorn säger hög fertilitet men inte maximal, så antar att jag inte har min topp ännu och frågan är om den ens kommer lyckas hitta den så jag kommer lyssna på min kropp lite extra :)

Åh så spännande! Tänkte oxå köra på från i morgon :)

Är monitor nåt som kollar temperatur och så?

Jag testar så här och känner av. Jag brukar kunna känna av min kropp väl men nu när jag haft minipiller i 2,5 år så är det svårare. Hoppas verkligen att det är äl snart. Annars är det bara att vänta till nästa riktiga mens o räkna därifrån.
  • Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2016-11-30 11:46:38 följande:

Är monitor nåt som kollar temperatur och så?

Jag testar så här och känner av. Jag brukar kunna känna av min kropp väl men nu när jag haft minipiller i 2,5 år så är det svårare. Hoppas verkligen att det är äl snart. Annars är det bara att vänta till nästa riktiga mens o räkna därifrån.

Monitorn läser av och letar efter en östrogen och lh ökning, och talar om när man som säkrast har äl och lättast för att bli gravid.

Det finns låg, hög och maximal, jag har hög men den hittar ingen LH topp, det svåra är ju att toppen kan ju vara när man inte testar, så är ju aldrig någon säkerhet.

Så går även efter vanliga äl test och så känner jag min kropp rätt så väl :)
Svar på tråden Bebisverkstad dec/jan