• Mjölk

Bebisverkstad dec/jan

Hej! Jag planerar att starta bebisverkstad i december. Har slutat ta p-piller och får förmodligen ägglossning runt 10 december. Då blir det insemination, antingen hemma eller på klinik. Nån som vill följas åt?

Don't worry, be happy!
  • Svar på tråden Bebisverkstad dec/jan
  • Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2016-11-16 22:12:47 följande:

Här är en till, i morgon ryker spiralen, sen inväntar vi första äl och mens sen är det bara att köra på :)

Hoppas det går bra! Då är du o jag ungefär i samma fas. :)
  • aprilmamma
    Mjölk skrev 2016-11-17 18:02:47 följande:
    Låter spännande! Är det som ensamstående?
    Japp jag är ensamstående =)
  • Hallonfrossa
    Mjölk skrev 2016-11-17 18:04:44 följande:

Hoppas det går bra! Då är du o jag ungefär i samma fas. :)

Tack!

Nu är den borta, känns lite spännande även om min mens ej kommit tillbaka sedan minstingen föddes, slutade amma för 1 vecka sedan ca så tar nog en liten stund till men snart hoppas jag den kommer :)
  • Mjölk
    aprilmamma skrev 2016-11-17 18:20:29 följande:

Japp jag är ensamstående =)

Tänkte på det ett tag men kom fram till att jag har så litet socialt nätverk så det skulle bli svårt för mig att få stöd. Så därför ska jag skaffa tillsammans med en medförälder.
  • Mjölk

Spännande! Jag hann inte heller få mens när jag slutade med kombinationspiller 2005. Blev gravid direkt! om två månader blir sonen 11 år o h han har tjatat hela sitt liv efter syskon. :)

Hallonfrossa skrev 2016-11-17 19:24:51 följande:

Tack!

Nu är den borta, känns lite spännande även om min mens ej kommit tillbaka sedan minstingen föddes, slutade amma för 1 vecka sedan ca så tar nog en liten stund till men snart hoppas jag den kommer :)

• Anna-K

Jag och min sambo planerar också att starta bebisverkstad,

Slutade med p-piller för lite över en månad sen, men mensen har inte kommit igång ännu.. Läst att det kan ta upp till 6 månader innan den kommer som vanligt..

håller tummarna för att den kommer så snart som möjligt!

• Hallonfrossa

Första utslaget på hög fertilitet på monitorn idag, så antar att kanske äl kommer nu i dagarna, skulle vara ganska sjukt om man lyckas picka rätt direkt efter att spiralen rök. :O

• Barnlängtan76
    Mjölk skrev 2016-11-17 18:02:47 följande:
    Låter spännande! Är det som ensamstående?
    Ja jag är ensamstående. Jag har redan barn från ett tidigare förhållande men vi separerade för tre år sedan och jag har hela tiden längtat efter en till och jag hinner inte vänta på en man... har nyss fyllt 40. Efter två inseminationsförsök så sa Storkkliniken att de tyckte jag borde göra en hormonbehandling för att öka mina chanser. Försökte få till det under sommaren men hittade ingen klinik som ville hjälpa mig men nu äntligen har jag hittat en! Så nu har jag ätit hormontabletter i några dagar och få Otrivellespruta nästa vecka och förhoppningsvis om allt går vägen åka till Danmark igen.
  • Mjölk

Ja det kan ju ta ett tag för den att komma igång igen. Håller tummarna härifrån också.

Anna-K skrev 2016-11-18 10:52:50 följande:

Jag och min sambo planerar också att starta bebisverkstad,

Slutade med p-piller för lite över en månad sen, men mensen har inte kommit igång ännu.. Läst att det kan ta upp till 6 månader innan den kommer som vanligt..

håller tummarna för att den kommer så snart som möjligt!

Svar på tråden Bebisverkstad dec/jan