Bebisverkstad dec/jan
Hej! Jag planerar att starta bebisverkstad i december. Har slutat ta p-piller och får förmodligen ägglossning runt 10 december. Då blir det insemination, antingen hemma eller på klinik. Nån som vill följas åt?
Hej! Jag planerar att starta bebisverkstad i december. Har slutat ta p-piller och får förmodligen ägglossning runt 10 december. Då blir det insemination, antingen hemma eller på klinik. Nån som vill följas åt?
Första utslaget på hög fertilitet på monitorn idag, så antar att kanske äl kommer nu i dagarna, skulle vara ganska sjukt om man lyckas picka rätt direkt efter att spiralen rök. :O
Första utslaget på hög fertilitet på monitorn idag, så antar att kanske äl kommer nu i dagarna, skulle vara ganska sjukt om man lyckas picka rätt direkt efter att spiralen rök. :O
Åh lite som jag då men att jag har en son som är 10,5 år. Jag har haft oturen att hamna i förhållanden där den andra parten antingen är klar med barn och /eller steriliserat sig. Så då började jag se över andra alternativ. ????
Aha, jag förstår. Stimulera ägglossning alltså. Håller timmarna för att det går vägen denna gång!
Ja jag är ensamstående. Jag har redan barn från ett tidigare förhållande men vi separerade för tre år sedan och jag har hela tiden längtat efter en till och jag hinner inte vänta på en man... har nyss fyllt 40. Efter två inseminationsförsök så sa Storkkliniken att de tyckte jag borde göra en hormonbehandling för att öka mina chanser. Försökte få till det under sommaren men hittade ingen klinik som ville hjälpa mig men nu äntligen har jag hittat en! Så nu har jag ätit hormontabletter i några dagar och få Otrivellespruta nästa vecka och förhoppningsvis om allt går vägen åka till Danmark igen.
Wow, det var snabbt ju!!! Vad är det för monitor som du använder?
Har en fertilitetsmonitor dvanced från Clearblue.
Har aldrig använt såna saker förut, vi har alltid lyckats själva men denna gången ska vi försöka gå enligt skrocken och försöka oss på att baka en liten pojke, då säger de att man allra helst enbart ska ha sex en gång på äl så vi kör på det nu då ;)
Har en fertilitetsmonitor dvanced från Clearblue.
Har aldrig använt såna saker förut, vi har alltid lyckats själva men denna gången ska vi försöka gå enligt skrocken och försöka oss på att baka en liten pojke, då säger de att man allra helst enbart ska ha sex en gång på äl så vi kör på det nu då ;)
Sorry, inte meningen att skicka, kom åt knapp.
Hursom så ska jag fixa ägglossningsstickor som ger de fyra mest fertila dagarna tänkte jsg. Jag vill få en flicka då vi båda två har varsin pojke men självklart blir jag glad vad det än blir.
Ja givetvis är det så, alla barn är varmt välkomna, :)
Vi har 4 flickor redan här hemma :)
Lycka till!
Jag och min sambo planerar nr 2. Vi har kört oskyddat i ca 6 månader men inget har hänt än. Men fr.o.m. Denna månad så kör vi " seriöst " med att få plussa med nr 2.
Fick positivt på ägglossningstest idag så jag antar att vi ska försöka ha sex minst 1 gång inom 2 dagar?:)
Jag och min sambo planerar nr 2. Vi har kört oskyddat i ca 6 månader men inget har hänt än. Men fr.o.m. Denna månad så kör vi " seriöst " med att få plussa med nr 2.
Fick positivt på ägglossningstest idag så jag antar att vi ska försöka ha sex minst 1 gång inom 2 dagar?:)