• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • sextiotalist
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 12:30:02 följande:

Klart att det är hennes fel. Hon lämnade honom inte tvärtom.

Du vet ju bara vad din pappa sagt, du har ju inte velat låta din mamma berätta hur hon upplevt det (och kanske inte redo att lyssna ännu).

I de flesta fall när någon lämnar, så har den personen försökt att prata, förklara, berätta att det inte fungerar. Det är väldigt sällan någon bara lämnar, speciellt när det finns barn med. Det förekommer, absolut, men i de allra flesta fall så har personen ofta levt längre kvar i förhållandet än han/hon borde.
    Men för den som blir lämnad, är det för det mesta lika plötsligt.
  • Anonym (Lillan)

Att dem skulle skilja sig visste vi om, men pappa berättade sen vem hon hade träffat och då brast det för min syster hon slog sönder en spegel. Pappa sa att hon hade skrivit att vi kunde komma till henne allihopa och prata för min yngsta syster vill träffa pappa. Hon frågade efter han. Och mamma vill att dem ska umgås tillsammans. Men han vägrar. Han blir också lätt förbannad som min syster.

sextiotalist skrev 2016-11-16 12:34:54 följande:

Du vet ju bara vad din pappa sagt, du har ju inte velat låta din mamma berätta hur hon upplevt det (och kanske inte redo att lyssna ännu).

I de flesta fall när någon lämnar, så har den personen försökt att prata, förklara, berätta att det inte fungerar. Det är väldigt sällan någon bara lämnar, speciellt när det finns barn med. Det förekommer, absolut, men i de allra flesta fall så har personen ofta levt längre kvar i förhållandet än han/hon borde.

Men för den som blir lämnad, är det för det mesta lika plötsligt.

• Mimmla

[quote=77137982][quote-nick]Wolt skrev 2016-11-16 12:20:44 följande:[/quote-nick]Och jag vill ruska om dig. Du har ingen rätt att berätta för andra hur de ska må. Det är idiotiskt förstår du kanske själv om du läser ditt inlägg igen.[/

Jag läser just detta - att man får må hur man vill - men man måste ta ansvar för hur man uttrycker sin sorg och inte lägga den på sina barn. Läs igen så tror jag att du kommer till samma slutsats.

• Anonym (?)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 12:28:24 följande:

Tack för ditt stöd. Min syster är jätte ledsen hon skrev till mig att mamma har tre döttrar snart börjar väl hon tafsa på mig. För jag är hennes liv. Min syster har alltid varit mammas tjej.

Varifrån har ni fått denna homofobi? Att tro att er mamma skulle börja tafsa på er är lika tokigt som att tro att er pappa skulle börja göra det. Jag tycker din mamma verkar ha hanterat det helt rätt, berättat att de ska skiljas men inte blandat in er i vem hon träffar. Att er pappa säger saker som att han inte vill leva längre till er är inte ok!! Han måste lära sig att skilja på vad man säger till sina barn och till sina vänner eller en terapeut!
  • Anonym (Lillan)

Jag har absolut inte det. Jag skrev att min syster. Inte jag.

Anonym (?) skrev 2016-11-16 12:51:38 följande:

Varifrån har ni fått denna homofobi? Att tro att er mamma skulle börja tafsa på er är lika tokigt som att tro att er pappa skulle börja göra det. Jag tycker din mamma verkar ha hanterat det helt rätt, berättat att de ska skiljas men inte blandat in er i vem hon träffar. Att er pappa säger saker som att han inte vill leva längre till er är inte ok!! Han måste lära sig att skilja på vad man säger till sina barn och till sina vänner eller en terapeut!

• Anonym (A)

Vet inte hur din mamma och pappas relation såg ut. Men hur som helst. Hon blev kär i en kvinna, är det inte bra att hon är lycklig iaf? vill ni inte se mamma glad och kär, är hon inte värd det? Att det är en kvinna spelar verkligen ingen roll. Försök att ge er mamma en chans att förklara och va inte sura på henne, ledsen för att familjen splittrats ABSOLUT men låt henne förklara, stackars mamma som har två döttrar som bara ignorerar henne! Tänk vad tuffa val hon fått göra mot er pappa och er två men ändå tyckt det vara värt det, hon har nog funderat många vändor på detta. 

• Anonym (Lillan)

:( Hon smsade mig och frågade om vi skulle bowla men det vill inte jag.

förstårdigtjejen skrev 2016-11-16 16:33:26 följande:

förstår dig. Hade gjort samma sak skulle aldrig acceptera det. Fyfan! Din mamma älskar nog inte er. 

• Anonym (Lillan)

Det får stå för henne, jag är väldigt mild min syster vill inte ens träffa henne. Hon frågade vad hon önskade sig i julklapp, då sa min syster ingenting från dig. Behöver inte dina presenter.

Anonym (A) skrev 2016-11-16 15:48:14 följande:

Vet inte hur din mamma och pappas relation såg ut. Men hur som helst. Hon blev kär i en kvinna, är det inte bra att hon är lycklig iaf? vill ni inte se mamma glad och kär, är hon inte värd det? Att det är en kvinna spelar verkligen ingen roll. Försök att ge er mamma en chans att förklara och va inte sura på henne, ledsen för att familjen splittrats ABSOLUT men låt henne förklara, stackars mamma som har två döttrar som bara ignorerar henne! Tänk vad tuffa val hon fått göra mot er pappa och er två men ändå tyckt det vara värt det, hon har nog funderat många vändor på detta. 

• Anonym (?)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 15:33:58 följande:

Jag har absolut inte det. Jag skrev att min syster. Inte jag.

Så du tycker inte att det blev värre av att hon visade sig vara lesbisk utan det är skilsmässan du inte kan förlåta? Saknar du din mamma? Jag tycker att du ska stå upp för att du vill ha en relation till din mamma om det är vad du vill, även om din pappa och syster inte är redo för att ha det. Åtminstone tycker jag mig ana att du innerst inne gärna vill träffa och prata med din mamma och lillasyster.
Svar på tråden Lesbisk mamma