• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Anonym (Lillan)

Är väldigt svårt. Läste ett inlägg nyss också där folk anklagar kvinnan för att vara troll det är fruktansvärt.

Anonym (?) skrev 2016-11-17 19:01:51 följande:

Oavsett vad du väljer att göra så hoppas jag att du fått lite nya tankar av de seriösa svar du fått.

• Anonym (?)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-17 19:03:44 följande:

Är väldigt svårt. Läste ett inlägg nyss också där folk anklagar kvinnan för att vara troll det är fruktansvärt.

De som ropar troll dyker alltid upp i alla trådar, strunta i dem och strunta i dem som bara vill provocera dig. Men om du mår dåligt av att läsa här ska du låta bli. Jag tror att vi fått fram de råd vi har till dig. 1)Din mamma kan inte hjälpa vem hon älskar 2) Din pappa borde inte belasta er med att han mår dåligt 3) Din syster är inte ditt ansvar, men om du vill försök få henne att kontakta kuratorn 4) Var öppen och ärlig mot din mamma med vad du tänker och känner istället för att stänga henne ute. Kram
  • Anonym (Lillan)

Men du måste förstå hur jag och alla andra som får höra dehär känner det är inte roligt, får vi unga aldrig be om hjälp för då är vi troll som hittar på. Det finns mamma ungdomar som har problem och också behöver prata. Gäller inte bara ungdomar vuxna får också höra ordet troll. Träffade min mamma idag.

Anonym (?) skrev 2016-11-17 19:10:50 följande:

De som ropar troll dyker alltid upp i alla trådar, strunta i dem och strunta i dem som bara vill provocera dig. Men om du mår dåligt av att läsa här ska du låta bli. Jag tror att vi fått fram de råd vi har till dig. 1)Din mamma kan inte hjälpa vem hon älskar 2) Din pappa borde inte belasta er med att han mår dåligt 3) Din syster är inte ditt ansvar, men om du vill försök få henne att kontakta kuratorn 4) Var öppen och ärlig mot din mamma med vad du tänker och känner istället för att stänga henne ute. Kram

• Anonym (Bikille)

Va bra att du träffade din mamma. Var det väldigt stelt?

• Anonym (Lillan)

Gud ja oehört stelt. Hon började gråta, hon var det inte stelt för men jag svarade bara mm ungefär.

Anonym (Bikille) skrev 2016-11-17 20:16:36 följande:

Va bra att du träffade din mamma. Var det väldigt stelt?

• Anonym (Tyygf)

Men visa din mamma lite känslor! Det måste ju vara oerhört jobbigt för henne också! Tänk inte bara på hur du mår, utan hon har också känslor.

• Anonym (Lillan)

Min syster skrek hon kom hem från skolan när jag stod pratade med mamma. Hon använde riktigt elaka ord. Då blev vi osams sa till henne att jag kan inte försvara mobbning.

Anonym (Tyygf) skrev 2016-11-17 21:08:42 följande:

Men visa din mamma lite känslor! Det måste ju vara oerhört jobbigt för henne också! Tänk inte bara på hur du mår, utan hon har också känslor.

• Anonym (Lillan)

Det hon sa skulle mamma kunna anmäla henne för. Jag är som jag är men skulle aldrig någonsin kalla någon för äcklig lebb, hora, fitta. Slå till en person det är inte okej.

• Dorian Ertymexx
    Lord Hans skrev 2016-11-17 17:53:24 följande:
    Losers skyller på samhället när modet inte räcker till. Man har alltid ett eget val.
    Heh! Try it!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (kalle)
    Lord Hans skrev 2016-11-17 17:53:24 följande:
    Losers skyller på samhället när modet inte räcker till. Man har alltid ett eget val.
    Det där är en illusion. Du har inga egna val överhuvudtaget. När du tror du "väljer" så gör du inget annat än följer din programmerade hjärna som du inte kan påverka.

Men jag håller med om att det inte är samhällets fel. Det är ingens fel överhuvudtaget. Det är ödet eller omständigheter eller vad man nu ska kalla det..

Det är därför TS måste inse att hennes mamma faktiskt aldrig hade något val - hon kunde inte handlat annorlunda. Då blir det kanske enklare att förstå..
Svar på tråden Lesbisk mamma