• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Anonym (Jisses)

Jag tycker att ni alla är vidriga mot er mamma. Hon har älskat er villkorslöst hela livet, och er mormor borde verkligen värdesätta sin dotter mer.

Man ÄR FÖDD lesbisk. INGET man väljer att "bli"! Ni borde växa upp allihop och respektera och stötta er mamma. Jag skulle skämmas om jag var er, sådana hemskheter ni skriver om er mamma. När hon är död eller blir sjuk så kommer ni att ångra hur ni betedde er mot henne.

• Anonym (Lillan)

Idag sa min syster vet inte om jag någonsin kommer förlåta henne hon har lurar pappa, och dessutom är hon lesbisk. Mamma var skit arg idag imorgon ska du till skolan punkt slut annars skjutsar mormor dig dit. Blir så arg

Plupp73 skrev 2017-01-30 20:40:45 följande:

Det är helt fruktansvärt att din mamma tvingas välja mellan en av sina döttrar och kärlek. Men de flesta föräldrar hade valt sitt barn, trots allt. Dock är det ju så att din mamma får välja bort någon hon tycker väldigt mycket om, vilket är ett extremt högt pris att betala.

När det gäller din mammas kärlek till er tre så är den evig och oändlig, men fortsätt att hålla kontakten - det är viktigt för att hon skall känna att det är värt att leva. 

• Anonym (Lillan)

Min mormor gör allting för min mamma, allting. Dem har världens bästa relation pratar flera gånger om dagen mamma säger allting till henne. Önskade jag hade en sådan mamma. Hon hjälpte till när vi föddes. Hon hjälper mamma med lillan med allting.

Anonym (Jisses) skrev 2017-01-30 21:07:12 följande:

Jag tycker att ni alla är vidriga mot er mamma. Hon har älskat er villkorslöst hela livet, och er mormor borde verkligen värdesätta sin dotter mer.

Man ÄR FÖDD lesbisk. INGET man väljer att "bli"! Ni borde växa upp allihop och respektera och stötta er mamma. Jag skulle skämmas om jag var er, sådana hemskheter ni skriver om er mamma. När hon är död eller blir sjuk så kommer ni att ångra hur ni betedde er mot henne.

• Anonym (Lillan)

Min mamma orkade inte träffa mig men hon skrev jag ser verkligen fram emot tills vi ses hjärtat. Hur kan hon se fram emot det om hon inte vill träffa mig.

• Anonym (Lillan)

Min mamma orkade inte träffa mig men hon skrev jag ser verkligen fram emot tills vi ses hjärtat. Hur kan hon se fram emot det om hon inte vill träffa mig.

• Anonym (Lillan)

Är så ledsen

• Anonym (?)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-01-31 14:53:25 följande:

Det är stor skillnad på att inte vilja och inte orka! Hon vill nog gärna, men orkar inte. Tänk på när du gärna velat göra något men inte orkat, typ se klart en film fast du är supertrött, och ta det gånger 100 så fattar du.
  • Anonym (Lillan)

Men varför skriver hon då att hon längtar efter mig? Frågade min mormor hur hon försökte ta livet av sig men hon vill inte berätta. Vi får inte veta någonting. Pappa säger att han ville ha ett till barn men hon ville inte. Hon är inte emot abort.

Anonym (?) skrev 2017-01-31 19:47:16 följande:

Det är stor skillnad på att inte vilja och inte orka! Hon vill nog gärna, men orkar inte. Tänk på när du gärna velat göra något men inte orkat, typ se klart en film fast du är supertrött, och ta det gånger 100 så fattar du.

• Anonym (Lillan)

Vill ringa och säga hur dåligt jag mår behöver prata med henne.

• Anonym (Lillan)

Allting är en katastrof

• Anonym (Lillan)

Mamma och pappa är jätte osams, hon kallade han tönt för han vill inte samarbeta med henne. Så är värsta draman.

• Anonym (Lillan)

Samma visa igen att vi sviker henne jag försöker göra allting och har sagt åt henne att inte älta utan se framåt. Men det funkar absolut inte.

• Anonym (Både)
    Anonym (Lillan) skrev 2017-02-03 21:52:30 följande:

Samma visa igen att vi sviker henne jag försöker göra allting och har sagt åt henne att inte älta utan se framåt. Men det funkar absolut inte.

Hur går det TS? Är ju 2,5 år sedan.
  • Anonym (F)

Ingen kan hjälpa eller styra över sina känslor och vem man blir kär i. Att ignorera och stöta bort sin mamma enbart pga att hon hittat en kvinna, det är fel. Det krävdes troligtvis SÅ mycket mod av henne för att berätta detta! Har ni en bra relation i övrigt så spelar det väl ingen roll vem hon blir kär i? Hade det varit bättre om det var en man? Prata med din mamma, istället för att få henne känna sig värdelös och hatad av sina egna barn. Stackars

• Anonym (minnen)

Oj! Vad snabbt åren går. Kom att tänka på denna tråden. Och var tvungen att göra ett nytt konto då jag absolut inte minns lösenordet på mitt förra. Livet rullar på idag är jag 21 år gammal. Jag skäms hur jag uttryckte mig och tänkte då. Min relation till mamma är väldigt bra idag. Syrran har dock ingen kontakt med henne. Vilket tyvärr resulterar i att syrrans barn inte heller har möjligheten till att träffa henne. Jag hoppas att även detta får ett slut, dock är det ingenting jag längre tror. .

Anonym (Både) skrev 2019-08-20 13:11:06 följande:

Hur går det TS? Är ju 2,5 år sedan.

• Glinda från Oz
    Anonym (Jisses) skrev 2017-01-30 21:07:12 följande:

Hon har också VALT att ljuga och bedra sin sambo/man i flera år. Hon har VALT att LJUGA för sina barn. Jag hade också haft svårt för om min mamma levt ett dubbelliv i hela mitt liv och använt min pappa som en leksak.
  • Anonym (minnen)

Jag ser inte det så längre, alltså att hon levde ett dubbelliv. Min syster gör det, jag måste såklart acceptera hennes val. Dock tycker jag att det är synd att det drabbar hennes barn som inte får träffa sin mormor.

Glinda från Oz skrev 2021-03-21 17:21:18 följande:

Hon har också VALT att ljuga och bedra sin sambo/man i flera år. Hon har VALT att LJUGA för sina barn. Jag hade också haft svårt för om min mamma levt ett dubbelliv i hela mitt liv och använt min pappa som en leksak.

• Anonym (loppan)
    Anonym (minnen) skrev 2021-03-21 17:02:13 följande:

Oj! Vad snabbt åren går. Kom att tänka på denna tråden. Och var tvungen att göra ett nytt konto då jag absolut inte minns lösenordet på mitt förra. Livet rullar på idag är jag 21 år gammal. Jag skäms hur jag uttryckte mig och tänkte då. Min relation till mamma är väldigt bra idag. Syrran har dock ingen kontakt med henne. Vilket tyvärr resulterar i att syrrans barn inte heller har möjligheten till att träffa henne. Jag hoppas att även detta får ett slut, dock är det ingenting jag längre tror. .

Vad fint att höra att ni har en bra kontakt idag du och din mamma {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Lesbisk mamma