• Anonym (Lillan)

Lesbisk mamma

Min mamma har kommit ut som lesbisk, hon lämnade min pappa för en kvinna. Det gör så ont, pappa mår så dåligt. Jag kommer aldrig att kunna förlåta henne, finns inte en chans. Jag gråter över det varje dag. Och mamma hör av sig varje dag att hon vill prata med mig och förklara. Att jag ska ge henne en chans och inte ignorera henne för det som har hänt. Min tvillingsyster vill inte ens höra talas om det, hon har blockat mamma överallt. Precis överallt,vilket har resulterat i att mamma är jätte ledsen.

• Svar på tråden Lesbisk mamma
  • Anonym (Eva)
    Plupp73 skrev 2016-11-16 22:56:23 följande:

Förlåt, det är ju inte alla barnen. Lillasystern älskar sin mamma utan förbehåll, vågar röra vid henne och tom pussar på henne. Tack gode Gud för lillasystern!!

Men va?! Ja det är klart att en treåring reagerar annorlunda. Ts har all rätt till sin sorg!
  • Anonym (Lillan)

Jag kan inte orkar inte. Har haft fullt upp att bråkat med min syster idag. För är orolig för henne. Sa att börjar hon ta något skit polisanmäler jag henne.

Plupp73 skrev 2016-11-16 22:58:43 följande:

Du säger alltså inte ens god natt per sms till din mamma. Du svarar henne inte.

• Anonym (Lillan)

Hon är jätte söt min syster. Gör det på alla.

Plupp73 skrev 2016-11-16 22:56:23 följande:

Förlåt, det är ju inte alla barnen. Lillasystern älskar sin mamma utan förbehåll, vågar röra vid henne och tom pussar på henne. Tack gode Gud för lillasystern!!

• Plupp73
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 23:03:23 följande:

Jag kan inte orkar inte. Har haft fullt upp att bråkat med min syster idag. För är orolig för henne. Sa att börjar hon ta något skit polisanmäler jag henne.

Uppriktigt sagt verkar det här vara lite mycket för dig att hantera med tanke på hur systern mår. Kan du ordna kuratorsstöd till henne? Om hon verkligen är i riskzonen bör ni söka BUP-akuten. Där kan ni få stöd även för krisreaktioner.

Men fördök för din egen skyll att ha kontakt med din mamma. Ett sms gör så mycket....
  • Plupp73
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 23:07:02 följande:

Hon är jätte söt min syster. Gör det på alla.

Det är ju bra att hon är just precis sådan, just nu när alla andra krisar! Bra att ni har henne som en länk mellan er alla.
  • Anonym (Lillan)

Hon är en jätte fin och snygg tjej förstår inte vad hon sysslar med. Min mamma skrev hon är

min och pappas ansvar att jag inte ska behöva ta hand om henne. Att jag måste tänka på mig själv också. Hon går till kuratorn. Jag vet inte, hon frågade också ska vi ses snabbt imorgon men ska försöka slippa det.

Plupp73 skrev 2016-11-16 23:07:58 följande:

Uppriktigt sagt verkar det här vara lite mycket för dig att hantera med tanke på hur systern mår. Kan du ordna kuratorsstöd till henne? Om hon verkligen är i riskzonen bör ni söka BUP-akuten. Där kan ni få stöd även för krisreaktioner.

Men fördök för din egen skyll att ha kontakt med din mamma. Ett sms gör så mycket....

• Anonym (Lillan)

Hon säger också hon älskar mamma mest, tror även hon har träffat mammas tjej. Vilket inte är så bra.

Plupp73 skrev 2016-11-16 23:09:41 följande:

Det är ju bra att hon är just precis sådan, just nu när alla andra krisar! Bra att ni har henne som en länk mellan er alla.

• EnAnonumius
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 12:30:02 följande:
    Klart att det är hennes fel. Hon lämnade honom inte tvärtom.
    Ger ändå inte pappan någon rätt att säga till sitt ena barn att "jag vill inte leva längre".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (?)
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 22:52:11 följande:

Vill inte bowla med henne. Hon skrev godnatt nyss förstår inte varför hon skriver när jag ändå inte svarar. Hon skrev väntar på svar så jag kan sova för en stund.

Vet du vad? Ibland kan man välja att göra något som man själv inte är särskilt sugen på bara för att göra någon annan glad. Det kostar dig inget att svara din mamma. Skriv god natt till henne, hon vill så gärna höra det just nu! Och du, ta inte på dig att också ta ansvar för din syster och hennes problem. Jag tycker du borde prata med någon vuxen om hur du känner, både om din mamma och din systers och pappas problem. Kanske kan du prata med mormor eller morfar?
  • Plupp73
    Anonym (Lillan) skrev 2016-11-16 23:10:30 följande:

Hon är en jätte fin och snygg tjej förstår inte vad hon sysslar med. Min mamma skrev hon är

min och pappas ansvar att jag inte ska behöva ta hand om henne. Att jag måste tänka på mig själv också. Hon går till kuratorn. Jag vet inte, hon frågade också ska vi ses snabbt imorgon men ska försöka slippa det.

Jag håller ju med din mamma i sak när det gäller systern - hon är egentligen inte ditt ansvar utan deras, MEN eftersom pappan mår dåligt och systern inte vill ha kontakt med er mamma så måste kanske någon annan vuxen hjälpa henne. Har ni någon vän till familjen, moster/faster osv?

Sedan skulle du nog också behöva stöd i dina funderingar........
Svar på tråden Lesbisk mamma