• vildalee

BF augusti 2017

Fler som har bf i augusti 17 ?

Starta en hemlig grupp på fb?

• Svar på tråden BF augusti 2017
  • anonymis3ns
    lch skrev 2016-12-27 00:53:19 följande:

Det var ungefär samma för mig. Hade varit inne på tidigt ultraljud v 12, och såg då en liten liksom färdig minibebis därinne som sprattlade. Vi såg fingrar, tår och ett ansikte. Helt fantastiskt! På rutinultraljudet v 19 konstaterades det att hjärtat inte slog, och att bebis var för liten för v 19, och hade dött ca v 15. Sedan blev det förlossning och en jäkla massa krångel därefter. Jag håller med dig, det värsta var att känna sig så lurad av sin kropp. Och att känna sig dum för att man gått runt och hoppats och planerat. Just därför vågar man inte lita på sin kropp nu heller..

Jag har faktiskt lyckats hinna med TRE ultraljud redan. Vid det första misstänkte de utomkvedshavandeskap, det andra ofostrig graviditet, och på det tredje för ca 2 v sedan såg vi ett litet hjärta slå. Total lycka. Total rädsla.

Tycker du ska kontakta mvc och be att få komma in och kolla snart. Det får du säkert! Jag har två nya ul inbokade redan i januari. Se till att de tar din oro på allvar! Sedan är det ju många som är relativt symptomfria i uppstarten, det är nog också vanligt. <3

Usch, sorglig historia. :( beklagar verkligen!

Skönt att du hunnit sett hjärtat slå, men hemska besked innan. Varför trodde de det?

Jag har bokat in tidigt ul. Det blir om 2 v ca, är då i v.8 om allt går som det ska. Tror ju dock att det kommer vara tomt denna gång med.
  • Jaqq88

Hej. Hoppar gärna med in i tråden. Jag väntar mitt andra barn.

Jag har bf 4 augusti.

Jag plussade den 6 december, en månad efter att jag tagit ut min kopparspiral. Kunde knappt tro det var sant!

Finns det någon hemlig grupp på fb, vad heter den?

• Skrutt 83

Här är idag mf ett faktum... önskar er alla stort lycka till!

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • KristinaJ
    Skrutt 83 skrev 2016-12-29 07:51:24 följande:

Här är idag mf ett faktum... önskar er alla stort lycka till!

Men neeej, åh jag beklagar. Har du fått det bekräftat eller känns det bara så? :( <3 
  • Madfih072

I brist på symtom i vecka 6+2 så bokade jag in ett privat vul igår! Fanns dock ingen tid förrän i slutet av januari då är jag i vecka 10 men tänker att jag måste få berättat att allt är ok då min nojja tar över glädjen av att vara gravid! Hoppas såklart att symtomen dyker upp innan dess...

• änglamammatillV

Hej alla fina mammor <3
    Har två barn sedan innan och ett änglabarn som vi förlorade i vecka 20 i januari i år.
    Nu har vi kämpat sedan dess att få ett plus och äntligen är vi gravida igen.

BF den 16/8 hittills, har svårt att hålla mig lugn.. Önskar tiden kunde gå lite fortare så man kunde få göra ultraljud mest för att få lugna sig lite... 

Roligt att höra er andra här inne, vi har inte berättat för någon än då det känns lite jobbigt sedan vad som hände sist.. Vi vill nog göra Kub innan iaf!

Mår fruktansvärt illa och är trött, annars är jag mest över lycklig!

Kram på er!

• Hönan92

Räknar man alltid från sista mensen första dag även fall man vet att man hade ägglossning dag 21 i menscykeln?

• lch
    anonymis3ns skrev 2016-12-28 19:37:02 följande:

Usch, sorglig historia. :( beklagar verkligen!

Skönt att du hunnit sett hjärtat slå, men hemska besked innan. Varför trodde de det?

Jag har bokat in tidigt ul. Det blir om 2 v ca, är då i v.8 om allt går som det ska. Tror ju dock att det kommer vara tomt denna gång med.

Jag åkte in för att jag hade ont på vänster sida i magen. Då hittade de en väldigt låg hcg-nivå som inte gett utslag på hemmatest. I livmodern såg det tomt ut. Då började de misstänka diverse. Tydligen var det en sen ägglossning med fördröjd befruktning, och jag var bara alldeles för tidig för att se något vettigt på ul.

Vad bra att du får komma in på ul snart. Hopoas verkligen att allt ser ut som det ska! <3

Dagarna går långsamt inför mitt ul den 9e. Är även jag helt säker på dåligt besked.. :(
  • KristinaJ

Hej alla, hur går det för er? :) gick själv in i vecka 7 idag och slungas mellan lyckorus och att surfa barnrumsinredning till tårar och smått panik över att lilla pårlan kanske inte utvecklas som hen ska. Min första graviditet och gissar att det är lika delar hormoner samt lika delar "helt normalt att oroa sig".

Hur mår ni? Symptom? Mina bröst är svullna och bröstvårtorna sticks och liksom bränner till och från. Är också lite uppsvälld men mindre orolig i magen nu än för två veckor sedan. Då var jag bubblig och lite dålig i magen (haha sorry för info) nu mest molar det och drar till och från. Men mår inte illa men mår ändå lite skumt och har en lätt lätt känsla av åksjuka till och från.

Har hela tre veckor kvar till tidigt ultraljud. Känns som en evighet!!!

Svar på tråden BF augusti 2017