• vildalee

BF augusti 2017

Fler som har bf i augusti 17 ?

Starta en hemlig grupp på fb?

• Svar på tråden BF augusti 2017
  • sandrews85

Jag hoppar gärna in här också :)

Äntligen fått ett + efter 5 års försök och precis blivit inskrivna för utredning. Men det tog sig ändå :)

Är 30+ och är livrädd att ngt ska hända nu när det äntligen verkar vara våran tur :)

Vi ska få ett tidigt vul då det är svårt att sätta datum på mig, men vi tror att det är runt 12/8 :)

• anonymis3ns
    lch skrev 2016-12-26 19:14:03 följande:

Hej! När hade du din ma? Och vilken vecka var du i då? Vi förlorade vår lilla tjej den 16 september, var då i vecka 19. Jag är riktigt orolig denna gången, känns som att jag skulle vilja in på ul varje vecka för att försäkra mig om att allt är som det ska. Är i vecka 9 nu, bf 6/8.

Mina symptom är ordentligt illamående, trötthet och ont i munnen/tandköttet, samt lite "mensvärk". För tre veckor sedani v 6 hade precis lite illamående börjat, inget annat. Du behöver säkert inte vara orolig, men efter en ma kan man inte något annat tyvärr. ???? Kram

Jag fick ma:t konstaterat i v.9, bebis hade förmodligen dött i v.5. Kände mig skapligt lurad av min egen kropp(inte för att jag hade nå symtom då, men blödde inte, fick sparsamma bruna flytningar bara). Jag beklagar din förlust, vad hände? :(

Jag hoppas du har rätt! Syns iaf mer på mina bröst nu än vad det gjorde sist, och det försöker jag iaf se som nåt postivt. Har du varit på ul denna gången?
  • Amkh

Väntar vårt första barn, bf runt 2/8 :) såååå glad!! Har längtat länge men vi började i princip bara försöka! vill gärna vara med i någon grupp då vi inte berättat för någon mer än våra föräldrar hittills. Har en del funderingar och tankar kring allting. Finns det ngn fb grupp just nu?

• reginaw

Hejsan.
    Hoppar in här jag med. Jag fick ett Gravid 3+ på självaste julafton efter utdragen väntan då det var 2 neg runt väntad mens.

Känns som att jag har bestämt mig för att behålla, men fram tills inskrivning osv känns det oklart. Kommer som det ser ut nu att göra detta själv då pappan inte vill samma sak.

• lch
    anonymis3ns skrev 2016-12-26 19:31:04 följande:

Jag fick ma:t konstaterat i v.9, bebis hade förmodligen dött i v.5. Kände mig skapligt lurad av min egen kropp(inte för att jag hade nå symtom då, men blödde inte, fick sparsamma bruna flytningar bara). Jag beklagar din förlust, vad hände? :(

Jag hoppas du har rätt! Syns iaf mer på mina bröst nu än vad det gjorde sist, och det försöker jag iaf se som nåt postivt. Har du varit på ul denna gången?

Det var ungefär samma för mig. Hade varit inne på tidigt ultraljud v 12, och såg då en liten liksom färdig minibebis därinne som sprattlade. Vi såg fingrar, tår och ett ansikte. Helt fantastiskt! På rutinultraljudet v 19 konstaterades det att hjärtat inte slog, och att bebis var för liten för v 19, och hade dött ca v 15. Sedan blev det förlossning och en jäkla massa krångel därefter. Jag håller med dig, det värsta var att känna sig så lurad av sin kropp. Och att känna sig dum för att man gått runt och hoppats och planerat. Just därför vågar man inte lita på sin kropp nu heller..

Jag har faktiskt lyckats hinna med TRE ultraljud redan. Vid det första misstänkte de utomkvedshavandeskap, det andra ofostrig graviditet, och på det tredje för ca 2 v sedan såg vi ett litet hjärta slå. Total lycka. Total rädsla.

Tycker du ska kontakta mvc och be att få komma in och kolla snart. Det får du säkert! Jag har två nya ul inbokade redan i januari. Se till att de tar din oro på allvar! Sedan är det ju många som är relativt symptomfria i uppstarten, det är nog också vanligt. <3
  • Rei88

Hej! Jag har BF 16 augusti. Hade någon velat lägga till mig i Fb-gruppen? Alexandra Reistad heter jag där

• KristinaJ

Hej, hur blev det med fb-gruppen? Har alla blivit tillagda? Jag är gärna med men inte fått någon inbjudan trots dm! :) 

Svar på tråden BF augusti 2017