• vildalee

BF augusti 2017

Fler som har bf i augusti 17 ?

Starta en hemlig grupp på fb?

• Svar på tråden BF augusti 2017
  • anonymis3ns

Hej på er! Jag har precis gått in i v.6 (har ett ma i bagaget, så är lite orolig att jag inte känner mig tillräckligt gravid). Jag har haft lite ömma bröst på sidan upp mot armhålan, men inte så mycket längre dock. Mina bröstvårtor set lite annorlunda ut, lite större och lite mörkare och är lite ådriga.

Men sen hör man om alla som mår illa, har spända bröst osv och då känns det som att jag har för lite symtom. Vad har ni för symtom så här tidigt i graviditet?

• BFaugusti2017

Är gravid v. 8 (7+3) BF ca 10/8

Vi blev gravida på första "försöket" men det var inte riktigt planerat.

Jag börjar nytt jobb i mitten av januari, så är väldigt nervös att berätta för mina nya arbetsgivare. Vill inte berätta för dem förrän efter v.12, kanske senare.

Jag har mått rätt illa från v.6. Bara att kämpa på! Känns spännande och lite läskigt då detta är mitt första barn.

Någon som kan länka till FB-sidan?

• C90

Hänger på här. Är gravid och har änsålänge bf 16 augusti. Väntar mitt 4e barn ????

• C90

Jag är gärna med i fb gruppen. Heter Carolin persson på Fb.

har denna bilden ????

• Pastej

Hej vill gärna gå med i gruppen på Fb! Hur går man tillväga?

• jejo91
    Fjällko skrev 2016-12-21 18:54:37 följande:

Hej!

Första gången för mig, fortfarande lite chockad, svårt att smälta.

Så sjukt. Är 30+ så räknade med att det skulle ta flera månader.

Men fick precis veta att det tydligen gick på första försöket! Sånt trodde jag inte skedde.

Hm, glad men det gick så fort allting, lite antiklimax, känns lite tidigt.

BF 2017-08-30.

Herregud.

Blir nog bra.

Hej! Då har vi beräknat samma datum, kul! :) Jag plussade idag (!?) så är i lite chock... Mycket tankar som snurrar. Hur känns det nu? Jag har misstänkt det här i en vecka ungefär, då med utebliven mens och andra symtom som extra ömmande bröst, lite illamående, extra andfåddhet, trötthet. Känns så spännande!
  • jejo91
    anonymis3ns skrev 2016-12-26 09:19:27 följande:

Hej på er! Jag har precis gått in i v.6 (har ett ma i bagaget, så är lite orolig att jag inte känner mig tillräckligt gravid). Jag har haft lite ömma bröst på sidan upp mot armhålan, men inte så mycket längre dock. Mina bröstvårtor set lite annorlunda ut, lite större och lite mörkare och är lite ådriga.

Men sen hör man om alla som mår illa, har spända bröst osv och då känns det som att jag har för lite symtom. Vad har ni för symtom så här tidigt i graviditet?

Hej och grattis till graviditeten! :) Jag tänkte på din fråga där.. Jag blev och är väldigt andfådd helt plötsligt, mycket mer än vad jag var tidigare. Så sökte på det och det visar sig vara ett vanligt symtom under tidig graviditet. :)

• jejo91

Är det någon som vill bli vän på Facebook möjligtvis? :) Bolla lite tankar där kring allting? Jag är 25 år, fyller 26 nu i januari och vi väntar vårt första barn beräknat 30e augusti. :) /Jenny

• lch
    anonymis3ns skrev 2016-12-26 09:19:27 följande:

Hej! När hade du din ma? Och vilken vecka var du i då? Vi förlorade vår lilla tjej den 16 september, var då i vecka 19. Jag är riktigt orolig denna gången, känns som att jag skulle vilja in på ul varje vecka för att försäkra mig om att allt är som det ska. Är i vecka 9 nu, bf 6/8.

Mina symptom är ordentligt illamående, trötthet och ont i munnen/tandköttet, samt lite "mensvärk". För tre veckor sedani v 6 hade precis lite illamående börjat, inget annat. Du behöver säkert inte vara orolig, men efter en ma kan man inte något annat tyvärr. ???? Kram
Svar på tråden BF augusti 2017