• Sthlmsthlm

Vi som är gravida efter ÄD 2017

Hej!
    Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.

Hoppas jag får sällskap!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017
  • Swoosh
    Anonym (ÄD2018) skrev 2018-06-26 19:29:55 följande:

Hej ni erfarna äggmottagare! Hur mycket blödningar hade ni i början? Jag är i v 5+3 idag efter äggdonation, när jag var på toa nyss var trosskyddet fullt av klarrött blod (+äckliga lutinusrester), är det kört nu?

Hej! Jag är gravid i v.21, och jag hade små blödningar från och till fram till vecka 12. De första blödningarna var ljusa men sedan var det bruna blödningar. Vid några tillfällen blev jag ordinerad att ta extra Lutinus, vilket hjälpte direkt. Prata med din klinik! Hoppas allt går bra! Kram och lycka till!
  • Maran73
    Anonym (ÄD2018) skrev 2018-06-26 19:29:55 följande:

Hej ni erfarna äggmottagare! Hur mycket blödningar hade ni i början? Jag är i v 5+3 idag efter äggdonation, när jag var på toa nyss var trosskyddet fullt av klarrött blod (+äckliga lutinusrester), är det kört nu?

Hej! Det behöver inte alls vara kört, blödde liksom Swoosh lite smått t o m vecka hmmm 10-12, minns inte riktigt, med en större blödning i vecka 5+6 (en binda ungefär) då VUL på gynakuten visade ett härligt pickande hjärta. Sen blödning v 33, och en lite oförklarlig stor blödning i början av förlossningen. Blodkärlen, moderkakan, livmodertappen, slemhinnorna.. Kunde vara vad som helst av detta som stökade, ingen kunde säga vad det var förstås. Ökad hormondos gjorde ingen som helst skillnad i mitt fall, så hormonbrist var nog inte orsaken. Har i alla fall en fin 6-månaders nu, så bra gick det ju! <3 Tycker också du ska kolla m kliniken, hoppas det går bra!
  • Anonym (ÄD2018)

Tack för era svar! Jag har mailat till kliniken, men kommer inte få något svar förrän imorgon.

Det känns inge bra just nu, har redan blivit ordinerad 2 lutinus 3 gånger om dagen, har fått för mig att det är ganska hög dos?

• Sjuttiosjuan
    Anonym (ÄD2018) skrev 2018-06-26 21:36:20 följande:

Tack för era svar! Jag har mailat till kliniken, men kommer inte få något svar förrän imorgon.

Det känns inge bra just nu, har redan blivit ordinerad 2 lutinus 3 gånger om dagen, har fått för mig att det är ganska hög dos?

Jag blödde också av och till v 6-12 och på vår klinik tog man sjukt mkt progestron så du kan säkert öka dosen iallafall om du vill. Men bäst är ju att kolla med din klinik och se vad dom tycker. Hoppas blödningen avtar!
  • Anonym (ÄD2018)

Nu blöder jag iallafall mindre. Stoppade in 2 lutinus och gick och la mig, tänkte det var bra om de hinner tas upp innan de åker ut igen :)

From nu kommer det vara ännu jobbigare när lutinuskletet rinner ut jämnt och ständigt!

• Sjuttiosjuan
    Anonym (ÄD2018) skrev 2018-06-26 22:00:11 följande:

Nu blöder jag iallafall mindre. Stoppade in 2 lutinus och gick och la mig, tänkte det var bra om de hinner tas upp innan de åker ut igen :)

From nu kommer det vara ännu jobbigare när lutinuskletet rinner ut jämnt och ständigt!

Kolla om du kan få Crinone istället! Det är i geleform och mer koncentrerad. Mycket bättre tycker jag!
  • Mamma DA

Blev överraskad med en jättefin baby shower i dag, som man längtar nu. V 32 på onsdag.

• Sjuttiosjuan
    Mamma DA skrev 2018-07-01 19:54:43 följande:

Blev överraskad med en jättefin baby shower i dag, som man längtar nu. V 32 på onsdag.

Fint!!! Ja, kan varmt rekommendera bebis:)
  • GrodanS77

Hej tjejer!

Jag tog ju på mig förut att samordna en träff. Jag har haft väldigt mycket inbokat och har det även under juli. Jag orkar inte riktigt ta på mig en träff under juli så antingen skjuter vi på det till augusti eller så om någon annan kan tänka sig att fixa. Ett annat förslag är att vi träffas på ulva kvarn en söndag. Ulva är en hantverksby, men på söndagar har de en stor bakluckeloppis också. De brukar ha en massa barngrejer om man är intresserad av att köpa kläder o leksaker t ex. Ligger ca 1 mil norr om Uppsala. Det finns toaletter och kaffe med mat där.

Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017