Vi som är gravida efter ÄD 2017
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Ja det är lite jobbiga funderingar kring syskon. Vi har inga i frysen och är för gamla för att ställa oss i kö igen i Sverige. Så det blir liksom att börja om på nytt och då utomlands. Det tråkiga är ju också att det då blir ett "halvsyskon". Här är också kusiner och släktingar betydligt äldre än lillan så precis som du säger så skulle det vara skönt med ett syskon för att hon inte ska bli så ensam. Maken fyller 47 i år, är själv 41. Hade egentligen satt en gräns för försök till 40 för mig men eftersom vi stod i kö så länge så blev det senare. Men det är mer en mental spärr jag har och inte att jag inte tror att kroppen klarar det.
Vilken klinik var det ni gick hos?
Hej! Liten uppdatering från mig. Förlossningsdatum Passerat med snart en vecka men inget har hänt ännu. Är det många ÄD-gravida som måste bli igångsatta? Har fått tid för igångsättning nästa vecka (v 41+0). Hoppas ni alla mår fint!
Hej! Liten uppdatering från mig. Förlossningsdatum Passerat med snart en vecka men inget har hänt ännu. Är det många ÄD-gravida som måste bli igångsatta? Har fått tid för igångsättning nästa vecka (v 41+0). Hoppas ni alla mår fint!
Liten uppdatering härifrån då: E växer o frodas, ål-kryper med en jäkla fart, reser sig mot t ex skötbord och vagn och står o vinglar, försöker klättra upp tok-Fian.. Om 2 veckor är det dags för pappa att vara hemma i 8 månader. Både vill och vill inte börja jobba.. skönt gå på toa ifred osv, prata med vuxen röst om vuxensaker, meeeen har grav separationsångest förstås. Jaja. Igår konstaterade vi att både jag och mannen lutar åt ett JA till syskon! Vi är inte kloka..
Ha det!
Liten uppdatering härifrån då: E växer o frodas, ål-kryper med en jäkla fart, reser sig mot t ex skötbord och vagn och står o vinglar, försöker klättra upp tok-Fian.. Om 2 veckor är det dags för pappa att vara hemma i 8 månader. Både vill och vill inte börja jobba.. skönt gå på toa ifred osv, prata med vuxen röst om vuxensaker, meeeen har grav separationsångest förstås. Jaja. Igår konstaterade vi att både jag och mannen lutar åt ett JA till syskon! Vi är inte kloka..
Ha det!
Spännande att börja jobba! Hur gammal är hon nu? Och kul att din man ska vara hemma! Har du börjat rida igen? Jag hoppade upp igår efter 10 v utan ridning, kändes underbart och precis som förut, fast idag har jag lite träningsvärk här och där:) Red ju till v 39 så det är nog bara köra på igen, ska hoppträna på tisdag:)
Vår tjej är 9 v nu och världens snällaste! Fortsätter det så här blir det definitivt syskon:) När tänkte ni er i tid? Vi tänker nog en resa till st Petersburg nästa sommar om inget annat händer.
Ta hand om er!
Ha ha, njaaäää spännande vette sjutton, rätt less på mitt jobb, men lite kul ska det bli då jag inte är less på kollegorna osv. E blir 8 månader den 28:e, det går ju såååå fort!!! Och jag fyller 45 på onsdag, ryyyyys... Men d e bara en siffra, eller hur..?
Jo, började förra terminen, jätteroligt! Och nu har jag precis hittat ett ställe att vara medryttare på, de har 7 hästar och för lite tid. Och så tar jag lite lektioner av en annan tjej, markarbete som tömkörning t ex. Bra kunna inför hästköp sen.
Hmmm i så fall blir det nog någon gång under sen vår, tänkte planera en aning bättre denna gång så den ev nr 3 slipper födas på julafton eller så!
Ålder är bara en siffra sålänge livmodern är pigg och fräsch:) Perfekt när man kan planera för BF, tyckte mitten av juni var toppen men tänker oss nog typ början av maj om man får välja haha. Vi har ju bara 3 i frysen så inte säkert det funkar med upptining osv och jag vet inte om jag har lust att börja om med ny donator och så. Men det löser sig med tiden!
Klart du ska köpa häst också, två småbarn och en kuse då vet man vad man ska göra iallafall:) Jag har ju Medis på min häst och tänker försöka rida typ 3 dagar i v om det går.
Två kusar är planen, de måste ju ha sällskap! Men det dröjer, vi måste flytta ut på landet först.
Ha ha, tänk om vi kör insättning samtidigt, kul ju!!! Maj är vad jag tänker också nämligen. Vilken gyn gick du hos i Sthlm?