Vi som är gravida efter ÄD 2017
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Halloj, hur är det för alla? Hur går det i värmen för era småttingar? Lillan hatar verkligen värmen å det är ju så svårt att hela tiden hålla de små svala när det är så extremt varmt!
Och så mkt bränder överallt.....
Halloj, hur är det för alla? Hur går det i värmen för era småttingar? Lillan hatar verkligen värmen å det är ju så svårt att hela tiden hålla de små svala när det är så extremt varmt!
Och så mkt bränder överallt.....
Ja här är det varmt också. Urk!! Men som tur är så har vi en luftvärmepump som vi kan köra AC på men den kyler bara nedervåningen. Så sitter mest inne tyvärr. Ville inte ha henne ute i för hög temperatur eller gassande sol. Det blir ingenting gjort i trädgården kan man väl säga... Men å andra sidan växer det inget nu heller...
Här rullar det väl på hyfsat bra. Hon sover lite lite på nätterna tycker jag
jag är suuuuupertrött. Ammar allt mellan 30min till 3timmars mellanrum. Tyvärr är det max en 3timmarsomgång per natt. För det mesta är hon glad och vi har hört det första skrattet. Denna veckan har hon dock varit lite mer kinkig efter att ha fått magvaccinet.
Hur mycket låg era 2 månaders på golvet/babygymmet? Lilltjejen är inte alls särskilt intresserad. Funkar 2-5min åt gången. Läste nånstans att 30-90min per dag ska de öva. Det blir många gånger på en dag...
Ja här är det varmt också. Urk!! Men som tur är så har vi en luftvärmepump som vi kan köra AC på men den kyler bara nedervåningen. Så sitter mest inne tyvärr. Ville inte ha henne ute i för hög temperatur eller gassande sol. Det blir ingenting gjort i trädgården kan man väl säga... Men å andra sidan växer det inget nu heller...
Här rullar det väl på hyfsat bra. Hon sover lite lite på nätterna tycker jag jag är suuuuupertrött. Ammar allt mellan 30min till 3timmars mellanrum. Tyvärr är det max en 3timmarsomgång per natt. För det mesta är hon glad och vi har hört det första skrattet. Denna veckan har hon dock varit lite mer kinkig efter att ha fått magvaccinet.
Hur mycket låg era 2 månaders på golvet/babygymmet? Lilltjejen är inte alls särskilt intresserad. Funkar 2-5min åt gången. Läste nånstans att 30-90min per dag ska de öva. Det blir många gånger på en dag...
Hallå där! Urk var ordet.. men har E ute i skuggan med så lite kläder som möjligt, om det fläktar lite är det skönt! Fast ordentlig skugga kan vara svårt att hitta ibland.
90 minuter??? Vilken värld lever de i??? Hahaha, den var rolig. Som kanske framgår så var E inte i närheten av några 90 minuter, knappt en halvtimme ens. Samma som din, gymmet mer poppis nu (7 mån snart) när hon kan ta i sakerna bättre, röra sig mellan dem osv. Hon övade liksom på oss istället, lyfte upp huvudet från mitt bröst och sådana saker. Hon har börjat krypa redan även om det går lite långsamt då tekniken behöver finslipas, men uppenbarligen går det att öva och bli stark utan att ligga på golvet eller i gym särskilt länge..
Haha, ok då låter det som jag inte behöver vara så orolig! Lilla A övar också när hon ligger på oss. Har märkt också att det är mycket roligare för henne om man kan ha huvudet i samma höjd som henne. Så har lagt henne i soffan ibland och satt mig på golvet. Då är roligare att lyfta på huvudet har jag märkt.
Sist vi träffades så diskuterades det lite smått ang syskon. Något ni andra funderat på mer? Funderingarna har kommit, mest min man som lyft frågan. Jag känner mig stressad över det. Vill vara här och nu med henne inte leta klinik osv men samtidigt så känns det som att om det ska bli syskon så bör vi försöka om ett år senast.
Ja du.. fler än ett fanns ju inte på kartan innan E kom, inte ngt vi ens tänkte på öht. Som jag berättat tror jag så satte ju vår BM griller i huvudet på mig under förlossningen när hon frågade om behandlingen och tyckte att det ju ÄR roligt med syskon när ni nu har fler embryon i frysen?? Och när det sen kom ut en så underbar liten varelse.. Tja, det diskuteras här också! Inga jämnåriga kusiner, liten släkt och vi planerar dessutom att flytta från den släkt vi har inom ett par-tre år sådär, ut till landet. Så tänker att det kan bli lite ensamt för E också.. Som det känns nu väger det åt Ja, men det varierar en del.. Är ju ingen lammunge heller, fyller 45 snart. Som du säger måste vi i så fall också sätta fart igen ganska snart. Svårt!
Vi fortsätter sitta inne med AC för att stå ut i värme... Blä!!! Blir ledsen när jag går ut i trädgården och ser hur allt vissnar och dör. Till och med syrenen hänger med bladen. Vill att det ska bli svalare så man kan gå ut och gå lite ner med henne i vagnen också. Behöver få röra lite på mig.
Nu har vi ivarjefall lyckats hitta en flaska som hon tar. Lyckades pumpa ut en del och blev glad och tänkte att nu jäklar kan mannen ta över en del. Men nä, nästa gång jag skulle pumpa funkade det inte alls. Höll på en halvtimme och fick ut en riktigt ynklig skvätt. Nu ska vi försöka med ersättning istället, första försöker var dock inte uppskattat av lillan. Får testa igen.. Vi behöver inte ersättning för viktens skull, hon växer så det knakar. Men vill ha möjlighet att ge det för att ge mig lite avlastning nån gång typ en natt eller så. Napp vägrar hon fortfarande. Har testat 4-5 olika. I övrigt flyter det på ganska bra bara man (jag) släpper lite på mina krav här hemma. Det är en glad och pigg liten tjej, som utvecklas och växer så det knakar
Vi fortsätter sitta inne med AC för att stå ut i värme... Blä!!! Blir ledsen när jag går ut i trädgården och ser hur allt vissnar och dör. Till och med syrenen hänger med bladen. Vill att det ska bli svalare så man kan gå ut och gå lite ner med henne i vagnen också. Behöver få röra lite på mig.
Nu har vi ivarjefall lyckats hitta en flaska som hon tar. Lyckades pumpa ut en del och blev glad och tänkte att nu jäklar kan mannen ta över en del. Men nä, nästa gång jag skulle pumpa funkade det inte alls. Höll på en halvtimme och fick ut en riktigt ynklig skvätt. Nu ska vi försöka med ersättning istället, första försöker var dock inte uppskattat av lillan. Får testa igen.. Vi behöver inte ersättning för viktens skull, hon växer så det knakar. Men vill ha möjlighet att ge det för att ge mig lite avlastning nån gång typ en natt eller så. Napp vägrar hon fortfarande. Har testat 4-5 olika. I övrigt flyter det på ganska bra bara man (jag) släpper lite på mina krav här hemma. Det är en glad och pigg liten tjej, som utvecklas och växer så det knakar
Halloj!!
Ja, klart du behöver lite avlastning:) Vilken flaska gillar hon? Vi har testat några, hon tar alla men äter mest långsamt med Dr Brown så nu kör vi på den, hade Calma först. Vi har också testat olika ersättningar mest för att se vilken hon kräks minst av men hon verkar gilla alla och det är lite hugget som stucket på kräksfronten. Jag pumpar lite på dagarna och ammar lite då och då, mest på natten och det funkar bra. Nappen är poppis ibland och ibland inte:)
Men hon är så galet snäll, hon har typ inte skrikit sen hon kom och är nöjd med att ligga och softa i babynestet el i babygymet och sover snällt i sin vagga på natten. Våra kompisar kallar henne marknadsföringsbebisen:) Fortsätter det så här blir det definitivt syskon! Men vi har ju bara 3 i frysen, ett topp embryo och 2 något sämre. Skulle det inte bli ngt av dom så börjar vi nog inte om med ny donator, om inte hon finns tillgänglig igen vill säga. Och isåfall blir det nästa sommar, dom rekommenderar ju heller inte att bli gravid inom ett år efter snitt.
Ha det fint!
Kram:)