Vi som är gravida efter ÄD 2017
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Haha, marknadsföringsbebis!! Låter behagligt och skönt! Skönt att kunna pumpa och varva med ersättning!t Vår hon är go o glad för det mesta. Lite skrik, gnäll och åla runt i famnen är det ibland. Tycker inte om att vara själv. Men i går hade hon en riktigt toppen dag med massor av leenden och glädjetjut.
Kommer inte i håg nu vad flaskan vi har heter som hon accepterar lite grann. Har provat två andra, en var den som följde med pumpen från Medela.
I morse försökte jag pumpa lite igen. Hon hade somnat vid bröstet och det fortsatte rinna så då tänkte jag att det inte skulle bli några problem att pumpa. Tji fick jag. Fick ut kanske 10 ml. Tänkte att det skulle vara lättare att vänja henne med flaskan med mjölken. Testade i varje fall ersättning idag men det var tvärnit. Har testat sempers bara men får kanske testa en annan där också.
Nä, försök blir det inte här heller förrän tidigast vår/sommar. Det är väl den allmänna rekommendationen oavsett snitt eller inte, att kroppen ska få ett år på sig för återhämtning innan nästa graviditet. Men eftersom vi inte har något i frysen så känns det som vi behöver dra igång processen tidigare för att hitta klinik, donator osv... Sen kanske själva insättning å så blir till sommaren eller senare.
Konstigt att det inte kommer ut nåt! Testa en manuell då?
Kolla med Riga då? Många verkar ju väldigt nöjda där:) Bra tid att få barn på vår/försommaren så vi försöker nog komma iväg i typ juli. Om vi inte kommit på att det är skönt med bara ett barn då:)
Det är en manuell jag har. Har försökt handpumpa också men då blir det mjölk överallt utom i flaskan typ
Ja, vår och försommar verkar vara väldigt bra tid att få barn på. Så det gör ju en lite småstressad det också. Men som sagt, vi har inte bestämt oss. Det är ju inte direkt gratis heller att göra ett nytt fullförsök. Var det Riga du gick till?
Kolla om du kan låna en elektrisk el köpa beg? Jag har en medela och den är toppen!
Nä, vi var i st Petersburg och är jättenöjda där! Men dom är ju lite dyrare än de andra klinikerna och många tycker det är lite osmidigt med Ryssland eftersom man behöver visum dit. Nä det är inte gratis och som tur är har vi råd med den möjligheten men även om vi inte hade det hade jag nog belånat vad som helst nu när man vet vad det är man får för pengarna<3 Så sorgligt att barn ska behöva bli en pengafråga:(
Halloj!
Grodan, vi var på AVA Riga och är förstås nöjda.. Men de baltiska länderna går bort om ni vill ha öppen donation tyvärr. Finland har öppen vet jag, och Island? Finns trådar om detta på FL tror jag.
Ang att pumpa var det typ omöjligt med sonen, läckte heller inte mjölk. Denna gång funkade det att pumpa (men E tar ju flaska om det behövs så det var bara när hon behövde extra tillägg i början som jag pumpade f att hålla uppe mjölkproduktionen) och jag läcker ibland som ett såll. Mkt märkligt.. Tyckte iaf elektrisk pump var överlägset!
Halloj i värmen! Här har det äntligen kommit regn nu ikväll, tjohoo :)
Har också funderat på syskon, vi har ju tyvärr bara ett embryo i frysen så jag hoppas verkligen det kommer funka. Blir väl isf till våren. Mest för lillans skull men trots vår tuffa start så är jag redan sugen märkligt nog!
Lillan har börjat säga mamama och babababa, äter på fötterna sen nån månad tillbaka, försöker sig framåt och är väldigt glad men temperamentsfull :) hon gillar när man håller i henne så hon får stå. började med smakprover när hon var 4 månader och hon älskar det och tar över skeden när man ger :) hon sover bättre till och från, nu sover hon ung fyra timmar, ammar, sover 2-3 timmar, ammar, sen 3 timmar till innan hon vaknar för dagen. Man är trött jämt tycker jag!
Halloj!
Grodan, vi var på AVA Riga och är förstås nöjda.. Men de baltiska länderna går bort om ni vill ha öppen donation tyvärr. Finland har öppen vet jag, och Island? Finns trådar om detta på FL tror jag. Ang att pumpa var det typ omöjligt med sonen, läckte heller inte mjölk. Denna gång funkade det att pumpa (men E tar ju flaska om det behövs så det var bara när hon behövde extra tillägg i början som jag pumpade f att hålla uppe mjölkproduktionen) och jag läcker ibland som ett såll. Mkt märkligt.. Tyckte iaf elektrisk pump var överlägset!
Halloj i värmen! Här har det äntligen kommit regn nu ikväll, tjohoo :)
Har också funderat på syskon, vi har ju tyvärr bara ett embryo i frysen så jag hoppas verkligen det kommer funka. Blir väl isf till våren. Mest för lillans skull men trots vår tuffa start så är jag redan sugen märkligt nog!
Lillan har börjat säga mamama och babababa, äter på fötterna sen nån månad tillbaka, försöker sig framåt och är väldigt glad men temperamentsfull :) hon gillar när man håller i henne så hon får stå. började med smakprover när hon var 4 månader och hon älskar det och tar över skeden när man ger :) hon sover bättre till och från, nu sover hon ung fyra timmar, ammar, sover 2-3 timmar, ammar, sen 3 timmar till innan hon vaknar för dagen. Man är trött jämt tycker jag!
En del kan inte pumpa tyvärr och jag misstänker att jag tillhör en av dem.
Får kolla kliniker och jämföra lite. Hade ni öppen eller anonym donator? Vi har ju en öppen donator till tjejen och ska vi göra ett syskon så vill jag ha öppen till hen också. Vill att det ska vara lika.
Ja skittrist att det ska vara j-vla dyrt. I vårt fall är det tack o lov inte heller avgörande.
Hur tänker du kring ålder? Vi är ju lika gamla. Hur gammal är din man? Min är 47.
Aha, det visste jag inte om de baltiska länderna. Trodde man på vissa kliniker kunde välja. Hmm... Ja, jag får läsa på lite och se vad det finns för alternativ. Men har fått för mig att Finland har lång kö. Och har inte de samma åldersgräns som Sverige?
Jag läcker också mjölk lite här och där så jag tänkte att det borde gå bra att pumpa. Vad har du för märke på pump?