Vi som är gravida efter ÄD 2017
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Hej!
Jag tjuvstartar en tråd för oss som är nyligen gravida efter äggdonation med BF under andra halvan av 2017.
Hoppas jag får sällskap!
Hej tjejer!
Jag tog ju på mig förut att samordna en träff. Jag har haft väldigt mycket inbokat och har det även under juli. Jag orkar inte riktigt ta på mig en träff under juli så antingen skjuter vi på det till augusti eller så om någon annan kan tänka sig att fixa. Ett annat förslag är att vi träffas på ulva kvarn en söndag. Ulva är en hantverksby, men på söndagar har de en stor bakluckeloppis också. De brukar ha en massa barngrejer om man är intresserad av att köpa kläder o leksaker t ex. Ligger ca 1 mil norr om Uppsala. Det finns toaletter och kaffe med mat där.
Halloj! För min del kan vi vänta till augusti men hänger på vad som helst egentligen.
Sjuttiosjuan: ja tiden flyger verkligen, ta vara på varje sekund, även de jobbigare <3
Går allt bra för er med bebisen och hur mår du? Kram
Sjuttiosjuan: ja tiden flyger verkligen, ta vara på varje sekund, även de jobbigare <3
Går allt bra för er med bebisen och hur mår du? Kram
Sjuttiosjuan, jobbigt att amningen inte funkat så bra i början. Men skönt att ni har hittat ett fungerande sätt nu. Vad använder du för bröstpump? Jag har försökt pumpa men det går inget bra. Har en manuell från Medela. Får inte ut så mycket då och bröstvårtorna blir ömma. Har testat olika storlekar på trattarna också. Amma däremot går jättebra. Hon äter hela tiden känns det som, och växer så det knakar. Hon går upp 250-300gr i veckan. Nu har hon växt ur stl 50.
Det lilla jag har fått ur när jag pumpat har vi försökt att ge henne på flaska men hon är inte så intresserad av det. Vill inte ha napp heller. Tycker bara att det vore så skönt om maken kunde ta nån matning emellanåt. Vore skönt att tex sova några fler timmar på raken på natten än max 2 i taget. Något tips på hur man får pyret att ta flaska?
Tja, det lät kanske lite gnälligt. Men förutom sömn och att jag har en liten vid bröstet hela tiden typ så är allt kanon. Det är bara att acceptera att man får släppa lite på sina måsten och sänka kraven på sig själv när det kommer till allt annat än lilltjejen. Det är spännande nu när man börjar få lite mer kontakt, följer en med ögonen och ler. Just nu ligger hon utslagen i min famn efter sin lunch. Så söt!
Sjuttiosjuan, jobbigt att amningen inte funkat så bra i början. Men skönt att ni har hittat ett fungerande sätt nu. Vad använder du för bröstpump? Jag har försökt pumpa men det går inget bra. Har en manuell från Medela. Får inte ut så mycket då och bröstvårtorna blir ömma. Har testat olika storlekar på trattarna också. Amma däremot går jättebra. Hon äter hela tiden känns det som, och växer så det knakar. Hon går upp 250-300gr i veckan. Nu har hon växt ur stl 50.
Det lilla jag har fått ur när jag pumpat har vi försökt att ge henne på flaska men hon är inte så intresserad av det. Vill inte ha napp heller. Tycker bara att det vore så skönt om maken kunde ta nån matning emellanåt. Vore skönt att tex sova några fler timmar på raken på natten än max 2 i taget. Något tips på hur man får pyret att ta flaska?
Tja, det lät kanske lite gnälligt. Men förutom sömn och att jag har en liten vid bröstet hela tiden typ så är allt kanon. Det är bara att acceptera att man får släppa lite på sina måsten och sänka kraven på sig själv när det kommer till allt annat än lilltjejen. Det är spännande nu när man börjar få lite mer kontakt, följer en med ögonen och ler. Just nu ligger hon utslagen i min famn efter sin lunch. Så söt!
Ja, visst är dom söta! Men jag tycker absolut det är okey att gnälla lite på dålig sömn och en liten närhetsknarkare som gärna är på en 24-7, men det är mysigt också:)
Hade gärna helammat men hon blir ju tyvärr inte mätt:( Så pumpar eller ammar vartannat mål och det funkar toppen. Hon tog som tur var flaskan direkt men nappen är hon inte jätteförtjust i men funkar ibland.
Jag har både en handpump från medela och en elektrisk därifrån, funkar bra båda två för mig.
Det ÄR väldigt skönt med flaskan så hon kan bonda lite med pappa och mamma får sova lite:)
Har både en flaska från medela och en från dr Brown, du kanshe kan prova lite olika?
Jo, jag ska prova annan flaska och se om det går bättre. Vi har ett par som vi fått med i babyboxar som jag skulle kunna testa. Problemet är bara att få ur mjölken och i flaskan först. Får ge det ett till försök helt enkelt. Hur långt tid tar det att pumpa för dig och hur mycket får du ut? Jag kanske bara är för otålig.
Jag vill att min man ska få chansen att mata henne också och få en extra mysstund med henne. Och jag några extra minuter i sängen.. eller duschen.
Blir hon inte mätt när du ammar så är det ju toppen att det funkar med ersättning och flaskan!
Igår hade hon en kinkig dag när hon inte var riktig nöjd men idag är hon så go o glad. Ler och smålåter lite och har dessutom sovit nöjt i vagnen i 1.5 timme. Mysigt!
Ja tack vi mår toppen:) Hon är äntligen tillbaka på kurvan efter slit med amning och koppmatning, såriga bröstvårtor och slit! Nu kör vi med kombinerad flaska och amning/pumpning eftersom jag inte har tillräckligt med mjölk och nu har hon gått upp fint!
Jag mår jättebra, snittet har läkt jättefint och jag känner mig typ som vanligt i kroppen, så nöjd med snittet så här i efterhand och så glad att jag sluppit komplikationer och att allt gått så bra.
Hur gammal är din tjej nu? Och hur mår ni däruppe i norr(för visst bor ni norr ut)
Kram
Skönt att hon är tillbaka på kurvan :) vår tjoppa följde inte sin kurva efter tre månader, hon hamnade under den, så hon har en ny kurva nu och hoppas hon följer den när vi ska dit i augusti!
Jobbigt med onda bröstvårtor, men skönt med flaska också? Då kan din karl också mata?
Jag har haft väldigt tur med amningrn, aldrig det minsta ont, men ibland funderar jag på att pumpa ur och låta sambon ge nåt mål, tex på natten så man får sova mer.
Jag har ff problem med att jag känner mig ostadig i mage och rygg efter snittet då dom kapade magmusklerna, måste försöka träna!
Vår tös är 4,5 månad nu:) oj va tiden går!! Hon rullar å skrattar å håller på för fullt en mkt glad tjej mednära till skratt men även mkt humör!
Hur gammal blir din nu?