Inga bekymmer skrev 2017-02-12 20:36:24 följande:
Hej!
Kan inte låta bli att hoppa in här. Har två söner som är 4 och 6 år. Har aldrig kännt mig riktigt klar och längtan efter en 3:a har funnits länge men min man har inte varit sugen på fler. Har pratat om detta med ett till barn med jämna mellanrum men inte tjatat, bara sagt hur jag känner. Hade mer eller mindre ställt in mig på att jag får nöja mig med de två vi har. Vi har inte använt några preventivmedel på ca 8-9år, har blivit planerat gravid tre ggr (ett missfall) men har aldrig blivit en hoppsan så min man verkar ha bra kontroll:)
Nu förra helgen kom han i mig ett par dagar efter mensen tagit slut. Jag blev lite förvånad.. 4 dagar senare när jag verkligen känner av ägglossningen upprepas detta och då har jag sagt innan att "nu får du va försiktig." Men han kör på och jag frågar vad som händer varpå han svarar: "Hellre 3 ungar och en lycklig fru än 2 ungar och en bitter fru". Så nu väntar jag med spänning:) Har blivit jättelätt gravid förut, 1:a försöket varje gång, men fick Hypertyreos/giftstruma efter andra förlossningen och opererade bort sköldkörteln i höstas. Så vet inte om det kommer gå så lätt denna gång.. Är ju äldre med, fyller snart 37.
Vad härligt! Hoppas det tar sig snabbt!
Har själv varit sjukt fertil tidigare men siktar nu ( 40 år) på äl nr 6 om drygt en vecka efter uttag av hormonspiral och ex antal försök.