• West50's

Bf sept 2017

Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

• Svar på tråden Bf sept 2017
  • tvåsmåunderverk
    Birdiz skrev 2017-01-11 13:53:25 följande:
    Är lika långt gången som du och jag känner inte heller nått. Eventuellt ett sug som liknar svag hunger.. men kan vara just hunger ^^
    Haha ja! Känner mig extremt trött men kan mycket väl bero på att jag börjat jobba den här veckan efter ett år som mammaledig! ;)
  • Lincha77

Förutom ömma bröst om jag kommer åt dem så har jag inte alls så många symptom vilket gör mig så orolig..är dock lite hårdare i magen än vanligt men inget illamående, yrsel, hunger..Är nu i v.5+4

• Mediamamman
    Ploppan75 skrev 2017-01-11 11:45:54 följande:
    Fast symptomen stämmer ju oftast bättre med dem med BF samma månad så jag tror det här blir bra

Jag har bara lite växtvärk nedtill ännu och inget illamående. Känns konstigt men jag minns så dåligt. Tror det varit mer tidigare gånger. Jag får väl vänta och se. Kan känna livmodern upp till några cm nedom navelnivå om jag ligger ner så det borde ju vara rätt i alla fall.
    Varför blir det massa frågetecken på ställen jag inte skrivit frågetecken?!

Låter ju konstigt om livmodern är så högt upp redan nu. I så fall lär den ju vara väldigt mycket förstorad?
  • bamboobaby
    Ploppan75 skrev 2017-01-11 13:12:35 följande:
    Välkommen åter

Ska du göra UL av någon speciell anledning eller "bara för att".

Tror vi ska göra KUB. Jag är ju lite gammal i gemet
    Också "äldre" den här gången och känner att det känns som ett bra förstamål med UL (privat) i v 9 för att kolla att det är ok eller ej. Gjorde det vid min senaste graviditet med och det kändes bra mitt i all oro. Kommer också göra kub omkring v 12 om vi kommer dit.
  • Ploppan75
    bamboobaby skrev 2017-01-12 07:13:30 följande:
    Också "äldre" den här gången och känner att det känns som ett bra förstamål med UL (privat) i v 9 för att kolla att det är ok eller ej. Gjorde det vid min senaste graviditet med och det kändes bra mitt i all oro. Kommer också göra kub omkring v 12 om vi kommer dit.
    Det håller vi tummarna för att vi alla gör. Kommer till v 12 alltså. Vilken lättnad det vore att vara där redan. Tycker oron ökar för varje gång. Var inte alls orolig första gången.

• Ploppan75
    Mediamamman skrev 2017-01-11 22:56:18 följande:
    Varför blir det massa frågetecken på ställen jag inte skrivit frågetecken?!

Låter ju konstigt om livmodern är så högt upp redan nu. I så fall lär den ju vara väldigt mycket förstorad?
    Har sett att andra får detsamma. Vet ej varför det blir så dock.

Min livmoder ligger framåt (anteflekterad) och jag har varit gravid några gånger förut så jag tror det är rätt Den är ju ofta större efter flera graviditeter. Eller har jag fått något mindre myom möjligen? Fast tror inte det. Var på gyn för inte så länge sedan och då sa de inget om något sådant.
  • Mediamamman
    Ploppan75 skrev 2017-01-12 10:07:40 följande:
    Har sett att andra får detsamma. Vet ej varför det blir så dock.

Min livmoder ligger framåt (anteflekterad) och jag har varit gravid några gånger förut så jag tror det är rätt Den är ju ofta större efter flera graviditeter. Eller har jag fått något mindre myom möjligen? Fast tror inte det. Var på gyn för inte så länge sedan och då sa de inget om något sådant.
    Nä jag kan ju ha fel ???? tänkte på denna bilden bara, va därför jag tänkte om den va förstorad för tiden :)
  • bamboobaby
    Ploppan75 skrev 2017-01-12 10:05:19 följande:
    Det håller vi tummarna för att vi alla gör. Kommer till v 12 alltså. Vilken lättnad det vore att vara där redan. Tycker oron ökar för varje gång. Var inte alls orolig första gången.

Ja hoppas verkligen! :) Hur många barn har du? Tänker samtidigt att det här är ju egentligen bara början på en livslång oro så det är väl bara att omfamna känslan direkt :D
Svar på tråden Bf sept 2017